Hallo!
Wegens het behalven van mijn examens en het gaan studeren volgend jaar mag ik van mijn ouders een laptop uitzoeken. Hoofddoel van hun is natuurlijk schoolwerk en het budget is dus gesteld op 700 euro, maar ik wil hier 200 euro bovenop leggen zodat ik een laptop kan kopen waarmee ik dus ook spellen kan spelen.
Eisen
- min. 120 gb harde schijf
- Vista Premium
- webcam
- dvd rewrite
- 2048 MB DDR.
- sterke grafische kaart (min 256 mb) (shared maakt niet uit).
- sterke processor (dualcore?!)
- en standaard dingen (cartreader, wireless, 1 jaar garantie min.)
Aan bovenstaande eisen valt wel aan te voldoen denk ik zo. Ik twijfel alleen of ik een 15,4 of 17 inch beeldscherm moet pakken. Scheelt dit veel in grootte en beperkt dit de mobiliteit van de laptop erg?
Dan rest mijn vraag welke van onderstaande modellen moet ik kiezen? Of weten jullie nog andere laptops met bovenstaande eisen?
Acer Aspire 9305WSMi
- 2048 mb geheugen
- AMD Athlon 64 X2 Dual Core TK53 Processor (wat is de kloksnelheid hiervan?)
- 120 gigabyte hardeschijf
- Geforce Go 6100 (528 max).
- 17 inch.
- DVD rewrtier: Super Multi DVD-RW
Prijs: 800 euro
Acer Aspire 5613WLMi
- 2048 mb geheugen
- Intel Pentium Dual Core Processor T2080 (1.73 GHz)
- 160 GB hardeschijf
- Nvidia 7300 128mb/400mb TC
- 15,4 inch.
- DVD rewrtier: Super Multi DVD-RW Double Layer
Prijs: 900 euro
Welke van deze 2 zou de beste keuze zijn? En heeft er iemand eventueel nog op of aanmerkingen wat betreft de specificaties/eisen, of betere suggesties voor een laptop?
Alvast bedankt!
Wegens het behalven van mijn examens en het gaan studeren volgend jaar mag ik van mijn ouders een laptop uitzoeken. Hoofddoel van hun is natuurlijk schoolwerk en het budget is dus gesteld op 700 euro, maar ik wil hier 200 euro bovenop leggen zodat ik een laptop kan kopen waarmee ik dus ook spellen kan spelen.
Eisen
- min. 120 gb harde schijf
- Vista Premium
- webcam
- dvd rewrite
- 2048 MB DDR.
- sterke grafische kaart (min 256 mb) (shared maakt niet uit).
- sterke processor (dualcore?!)
- en standaard dingen (cartreader, wireless, 1 jaar garantie min.)
Aan bovenstaande eisen valt wel aan te voldoen denk ik zo. Ik twijfel alleen of ik een 15,4 of 17 inch beeldscherm moet pakken. Scheelt dit veel in grootte en beperkt dit de mobiliteit van de laptop erg?
Dan rest mijn vraag welke van onderstaande modellen moet ik kiezen? Of weten jullie nog andere laptops met bovenstaande eisen?
Acer Aspire 9305WSMi
- 2048 mb geheugen
- AMD Athlon 64 X2 Dual Core TK53 Processor (wat is de kloksnelheid hiervan?)
- 120 gigabyte hardeschijf
- Geforce Go 6100 (528 max).
- 17 inch.
- DVD rewrtier: Super Multi DVD-RW
Prijs: 800 euro
Acer Aspire 5613WLMi
- 2048 mb geheugen
- Intel Pentium Dual Core Processor T2080 (1.73 GHz)
- 160 GB hardeschijf
- Nvidia 7300 128mb/400mb TC
- 15,4 inch.
- DVD rewrtier: Super Multi DVD-RW Double Layer
Prijs: 900 euro
Welke van deze 2 zou de beste keuze zijn? En heeft er iemand eventueel nog op of aanmerkingen wat betreft de specificaties/eisen, of betere suggesties voor een laptop?
Alvast bedankt!