Digitenne van KPN op de PC? (Vista Media Center)

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:01
Hi,

Ik zit al een tijdje te piekeren om, in dit geval op m'n slaapkamer over te stappen van kabeltelevisie naar Digitenne, of welke andere digitale TV service er dan ook geschikt is. Alleen dan nu het 'probleem'; omdat ik een TV-toestel onzin vind aangezien mijn mooie Dell schermpje toch een veel mooier beeld geeft en tegelijk ook plat is, heb ik onder Windows Vista (Home Premium) Media Center draaien met een Hauppauge WinTV-PVR 150 MCE kitje. Alles leuk en wel, de Mediacenter app draait geweldig, behalve de kabel zelf is waardeloos.

Nu dus de vraag; is het mogelijk om Digitenne (Die nu een mooie aanbieding heeft :)) aan te sluiten op mijn Hauppauge kaartje? Ik heb de search al gebruikt maar word er absoluut niet wijzer uit, dat hele TV gebeuren over DVB etc zegt me werkelijk niets :o... Uiteraard ook meteen de doorvraag; is de afstandsbediening van mijn mediacentertje gewoon te gebruiken als zapper, of ben ik, mits 't natuurlijk werkt, verplicht de Samsung afstandsbediening die KPN levert, te gebruiken?

Alvast bedankt :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
We hebben op het werk een Digitenne ontvanger staan wegens het ontbreken van een kabel aansluiting, en ik meen dat deze via SCART met de TV is verbonden. Deze heeft geen coaxiale uitgang, zoals je tv-kaartje die wilt hebben. In die zin zou het dus niet mogelijk zijn het kastje aan je tv aan te sluiten.

De tv dient op het videokanaal te worden gezet, waarna je kunt zappen met de afstandsbediening van de decoder. Dus ook daar een teleurstellend antwoord tenzij jouw afstandsbediening nieuwe signalen aan te leren is.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 09:10

seninha

god's right foot

Waarom zou je Digitene via je PC willen bekijken?? Neem gewoon Digitene en sluit deze aan via je scart rechtstreeks aan je TV. Ben je gelijk klaar.

Wel is het zo dat je niet zult kunnen opnemen.Weet niet op dat een probleem is??

iRacing Profile Flickr

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Veel TV-kaarten hebben wel een videoingang die via een verloopje zo met de decoder is te gebruiken. Om te zappen heb je dan wel de afstandsbediening van de decoder nodig.

Je kunt ook een decoder/tuner met USB-aansluiting kopen. Dan kun je alles vanuit je PC regelen. Alleen kan daar geen smartcard in zodat je alleen (gratis) Ned. 1, 2 en 3 en wat regionale zenders kunt ontvangen. KPN heeft ook een eigen USB-decoder maar die kost wat meer (€ 169,90)

• Jermaine
seninha schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:33:
Waarom zou je Digitene via je PC willen bekijken?? Neem gewoon Digitene en sluit deze aan via je scart rechtstreeks aan je TV. Ben je gelijk klaar.
Je leest niet :)... Ik 'wil' geen tv; ik heb er simpelweg de ruimte niet voor, en waarom een TV scoren als ik (Nu helaas nog bagger) ook TV kan kijken op m'n computerscherm?
Wel is het zo dat je niet zult kunnen opnemen.Weet niet op dat een probleem is??
Dat hele opnamegebeuren boeit me niet; zo geweldig is de neerlandsche TV nou ook weer niet ;)
xtra schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:40:
Veel TV-kaarten hebben wel een videoingang die via een verloopje zo met de decoder is te gebruiken. Om te zappen heb je dan wel de afstandsbediening van de decoder nodig.
Je bedoelt dus van SCART naar Coax? Zoiets dus? Correct me if I'm wrong :)

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Jermaine schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:10:
Je bedoelt dus van SCART naar Coax? Zoiets dus? Correct me if I'm wrong :)
Dat idee inderdaad. Je TV-kaart ondersteunt waarschijnlijk video (tulp) en s-video (mini-din). s-video geeft de beste kwaliteit maar moet ook worden ondersteund door je decoder. Dan een verloopje van scart naar tulp of mini-din en natuurlijk geluid.

• Jermaine
Volgens mij heb ik een soortgelijke kabel hier al liggen, komt dus mooi uit... Hoort de mediacenter applicatie de decoder dan als tuner te zien, als ik eventueel in de instellingen neerzet dat ik gebruik maak van een decoder? :?

• Jermaine
Niemand? :$

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 20:13
Je kunt een usb digitenne ontvanger kopen, dan komt het beeld direct digitaal binnen op je pc dus in theorie beter beeld.
Als je alleen Ned 1,2,3 wil hebben, kun je ook een zonder kaartlezer kopen, die zijn er vanaf 30 euro.
Pagina: 1