Toon posts:

Programma die data kan herstellen op dezelfde drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste gotters,

Ik heb een quickformat gedaan op mijn externe harde schijf.. Deze schijf is 250gig en hier stond allemaal data in van vroeger op school foto's muziek enz...

Nu heb ik zelf in mijn computer een harde schijf van 80gig. Nu heb ik het allerbelangrijkste kunnen terughalen met getdataback for ntfs. Het probleem met zulke programma's is dat je de schijf waarvan je data wilt terughalen niet kan gebruiken. Is er een programma die dat wel kan?
Bij een quickformat wordt toch alleen de verwijzingstabel (of hoe die ook heet) weggegooit en niet de bestanden zelf. Er moet toch een programmaatje zijn die die weer kan terughalen?
Als ik alles wil restoren via getdataback heb ik een andere schijf nodig van 250gig.. en die heb ik niet.. en kan ik ook niet aankomen...
Dus mijn vraag is... kent iemand zo'n programmaatje, of heeft iemand nog een suggestie voor mij?

Alvast bedankt!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Over het algemeen weigeren dergelijke programma's naar de schijf te schrijven, omdat elke schrijfactie je gegevens in gevaar brengt.
Het is niet meer bekend waar welke gegevens staan, en dus waar veilig geschreven kan worden.

Maar het klinkt me opzich logisch dat een programma die de NTFS toewijzingstabel hergenereert dit zou moeten kunnen (willen). Ik weet alleen niet of een dergelijk programma bestaat.

Verwijderd

Ken je niemand die je een harde schijf zou kunnen lenen?
Want de meeste programma's zullen inderdaad niet willen schrijven naar dezelfde schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, inderdaad... ik zit te zoeken op unformat en dergelijke, maar kan toch niet echt wat vinden..

Wel zie ik vaak norton utilities voorbij komen die dat misschien wel zou kunnen, maar kan niet echt vinden waar ik dat kan downloaden (volgens mij is dat in 2002 opgehouden met bestaan oid)...
...

Nou, ik ga er nog even een nachtje over slapen.. want het is morgen weer vroeg.. dus hoop dat deze thread morgen helemaal vol staat met goede ideeen :9

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:55

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Het beste idee is even een extra HDD kopen/lenen.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat je wilt is technisch gewoon niet te doen.
Je probeert aan de ene kant data te redden, maar aan de andere kant loop je een groot risico om juist die data die je wilt redden te vernietigen. Dat omdat dat programma niet weet waar ie wel data neer mag zetten en waar niet.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1