Ervaring met NEC-Computers? En Paradigit?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Taco T.
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11-2021
Hallo lui,

Ik wil binnenkort een systeempje aanschaffen van zo'n 3 a 3,5 mille; het moet er ongeveer zo uitzien:

600 mhz, liefst Athlon
128 MB intern
15-20 GB HD (groter hoeft echt niet)
17-inch monitor
32 MB videokaart
40-speed cd-rom (DVD hoeft niet)
Leuke modem.

Ik vind de systemen van NEC wel interessant, maar wel een A-merk en dus duurder.. Is dat het waard?
Een vriend van me raadde me een Paradigit-systeem aan. Heeft iemand daar ervaring mee?

Bij voorbaat dank..

Be careful what you wish for.. you just might get it.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-08 16:50
Ik heb een Paradigit systeem....nou had. Alleen het oorspronkelijke mobo en processor zitten er nog in. Verder heb ik het systeem zelf helemaal veranderd na verloop van tijd. Ik was in elk geval wel tevreden over m'n Paradigit systeem. Was stabiel, op tijd gebouwd en afgeleverd en het zat netjes in elkaar. Nu zou ik er geen pc meer kopen, omdat ik via het internet goedkopere componenten kan krijgen. Toen ik m'n pc kocht wilde ik een bedrijf in de buurt (Utrecht)hebben ivm. eventuele problemen.

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:14

Johnny E

Dôh !!

Waarom zet je zelf je pc niet in elkaar, dan weet je precies wat erin gaat. Je leert er veel van en het is nog leuk ook. Oh ja en niet moeilijk. Probeer het eens!

Specs!

• Taco T.
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11-2021
Jhonny, en wat voor componenten moeten daar dan in? Waar bestellen jullie je componenten?

Biobak, toevallig woon ik zo ongeveer om de hoek bij die zaak op de Nachtegaalstraat.
Ik ben geen compu-hobbyist, ik zet dat ding aan en dan moet-ie het gewoon doen. Zo niet dan wil ik gewoon terug naar de winkel kunnen gaan. Bedankt in ieder geval.

Be careful what you wish for.. you just might get it.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Je kunt ook de componenten bij de winkel bestellen en die door hun in elkaar laten zetten. Op merk pc's zitten vaak op het moederbord geintegreerde chipsets en dan van matige kwaliteit. Of je krijgt later driverproblemen. Een systeem van losse componenten is beter en goedkoper.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• biobak
Je kunt ook de componenten bij de winkel bestellen en die door hun in elkaar laten zetten. Op merk pc's zitten vaak op het moederbord geintegreerde chipsets en dan van matige kwaliteit.
Dat heb ik dus gedaan. Ze hebben standaard systemen waar je met meerprijzen vanaf kunt wijken. Standaard zat er een PII 333 op, maar ik wilde een PII 350 en daar betaalde je dan extra voor. Geen muis erbij? Dan werd ie van de prijs af getrokken. Ik had geen zin om zelf te gaan zitten klooien met losse componenten, dus heb ik het systeem door hen in elkaar laten zetten :) Jaja, ben lui uitgevallen.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Moet je wel ff uitkijken dat ze alleen bij hun "systemen" een OS doen.
Als je iets in elkaar laat zetten naar eigen specificaties, moet je er nog eens vet knaken bij leggen voor Winblows (tenzij je natuurlijk al voorzien bent van een back-upje of met Linux gaat klooien ;))

Een cliche is ooit origineel begonnen

• biobak
koekum: had ik bij paradigit geen last van. Een OS moet je er gewoon apart bijkopen.

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Ik kreeg bij de vobis ruzie omdat ik er geen windows bij wilde :)

Volgens de verkoper moest en zou er windows bij komen, volgens mij dus niet :)
Ik draai m'n eigen backupje wel :)

Kreeg nog 50 piek terug voor windows, verder was de vobis een grote fout :(

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Gewoon zelf bouwen :) heb laatst ook complete pc gekocht (_alles_ nieuw dus).

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Zelf bouwen is leuk, maar ach sommige mensen betalen liever 5~7 tientjes meer.
Pagina: 1