Toon posts:

Vista Home basic netwerk met XP *

Pagina: 1
Acties:
  • 749 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nog geen dag "Windows Vista Homa Basic" en ik ben het nu al zat! Ik heb tot nu toe met veel moeite alles aan de praat gekregen.
Nu zit ik enkel nog met 1 probleem. Netwerk wil niet lukken!
Ik heb naast mijn laptop met Vista een laptop met XP home. Vanaf mijn XP zie ik de vista staan, maar als ik wil verbinden kan hij geen toegang krijgen. Iets met de rechten ofzo :S.
nog erger vanaf mijn laptop met vista zie ik helemaal niks. wel de switch en het internet, maar daar heb ik echt niks aan.

Ik heb er de kracht niet meer voor. Iemand een idee... Ik zit al huilend te wachten ;) :'( :'( :'( ;)

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Staat op allebei simple file sharing uit?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:03
Je moet natuurlijk wel even de juiste rechten toekennen aan je share zodat je Windows XP pc erin kan ;)

In dit venster dus:
Afbeeldingslocatie: http://apcmag.com/files/wp-content/uploads/2006/05/share02-full.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Spixo op 24-06-2007 21:20 ]

• walterego
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-03 22:29
En dan in het dropdowntje kiezen voor Alle gebruikers (in het Nederlands in ieder geval)

Heb net vandaag dit voor mezelf opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een account aangemaakt op de vista mashine en deze eigenaar gemaakt van die map. moet ik nog een "account aanmaken" voor mijn laptop?
En hoe zet ik die simple file sharing uit. ik zag wel wat op windows help, maar daar kwam ik op file sharing aan of uitzetten. aan dan kon ik delen en uit dan waren al mijn shares weg :S

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Gebruik je een wachtwoord op je systemen?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:35:
ik heb een account aangemaakt op de vista mashine en deze eigenaar gemaakt van die map. moet ik nog een "account aanmaken" voor mijn laptop?
En hoe zet ik die simple file sharing uit. ik zag wel wat op windows help, maar daar kwam ik op file sharing aan of uitzetten. aan dan kon ik delen en uit dan waren al mijn shares weg :S
Open Deze Computer, ga naar tools --> folder options --> view--> helemaal onderaan "use simple file sharing" uitvinken.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom op zeg, dit is toch geen topic ? :/

Je topictitel slaat nergens op, en met je topicstart kan men je ook weinig helpen. Toon eens wat meer inzet, en verzin volgende keer eens een normale topic titel.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1