Beste Tweakers,
Inleiding vooraf,
Een paar maanden geleden 9800PRO dood gegaan (artifacts), dus ik kijken naar een nieuwe AGP kaart, oog viel op een X1950PRO van Sapphire met 512MB, die draait hier dus al een paar maandjes, maar ik ben niet tevreden, de rest van m'n systeem is te traag om alles eruit te halen wat erin die kaart zit, (Intel Pentium 4, 3GHz @ 3.3 geclockt, helpt niet echt.) dus wordt het denk echt tijd om wat nieuws te gaan kopen.
Wat wil ik ermee gaan doen?
Gamen
, internetten en voor school maar die twee laatste dingen kunnen overal op dus daar maak ik me geen zorgen over.
Wat heb ik nu?
Mijn vragen enzo
- Kan ik niet beter een P5B Deluxe nemen vanwege Crossfire want zoals jullie weten kan de Intel P35 alleen PCIe 16x en 4x aansturen..
- Ik zit ook nog te twijfelen of ik niet moet wachten op mobo's met X38 chips.. PCIe 2.0 zit daar in.
- Hebben jullie nog andere alternatieven voor mobo's?
Wat heb ik gelezen?
Heel veel over de ASUS P35 borden, maar de dingen die ik wil nemen zijn of nog niet of zijn net nieuw..
Hopelijk heb ik een goede post gemaakt volgens "Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?"
Inleiding vooraf,
Een paar maanden geleden 9800PRO dood gegaan (artifacts), dus ik kijken naar een nieuwe AGP kaart, oog viel op een X1950PRO van Sapphire met 512MB, die draait hier dus al een paar maandjes, maar ik ben niet tevreden, de rest van m'n systeem is te traag om alles eruit te halen wat erin die kaart zit, (Intel Pentium 4, 3GHz @ 3.3 geclockt, helpt niet echt.) dus wordt het denk echt tijd om wat nieuws te gaan kopen.
Wat wil ik ermee gaan doen?
Gamen
Wat heb ik nu?
- CPU: Intel Pentium 4, 3GHz @ 3.3
- GFX: Sapphire X1950PRO, 512MB AGP8x
- Moederbord: Giga-byte 8IPE-1000G/L
- Geheugen: 1x 512MB Dane-Elec PC2700 en 1x 512MB Corsair PC3200
- Voeding: CoolerMaster iGreen 600w
- CPU: Intel Core2Duo E6600, €193,34
Lijkt mij future proof genoeg, later wil ik 'm nog overclocken daarom ook PC6400 geheugen. - GFX: 2x Sapphire HD2600XT GDDR4, 256MB, €205,06
Toch maar weer deze 2 vanwege prijs. - Moederbord: GigaByte P35-DS4, €158,13
GigaByte genomen omdat die wordt aanbevolen door de reacties. - Geheugen: OCZ, DDR2, PC6400, 2048MB (OCZ2P800R22GK), €119,32
Ik heb dit geheugen gekozen vanwege de prijs, CAS Latency 4 en genoeg voor een dergelijke CPU overclock.
Mijn vragen enzo
- Kan ik niet beter een P5B Deluxe nemen vanwege Crossfire want zoals jullie weten kan de Intel P35 alleen PCIe 16x en 4x aansturen..
- Ik zit ook nog te twijfelen of ik niet moet wachten op mobo's met X38 chips.. PCIe 2.0 zit daar in.
- Hebben jullie nog andere alternatieven voor mobo's?
Wat heb ik gelezen?
Heel veel over de ASUS P35 borden, maar de dingen die ik wil nemen zijn of nog niet of zijn net nieuw..
Hopelijk heb ik een goede post gemaakt volgens "Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?"
[ Voor 11% gewijzigd door movo. op 26-06-2007 10:42 ]