Toon posts:

bareboner media pc en digitale ontavneger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nu ben ik van plan om zelf een bareboner pc in elkaar te gaan zetten. deze wil ik gebruiken als media pc voor bij de lcd televisie.
nu komt in deze pc een grafische kaart met hdmi aansluitingen die later naar te tv aangesloeten kan worden. ook komt er een tv kaart in te zitten. nu wie ik nog niet echt welke.

we hebben digitale televisie van @home met een samsung digtitale ontvanger. deze werkt op een Av kanaal en kun je dus met de afstandbediening besturen. nu zou het de bedoeing zijn om na de digitale ontavnger de tv kaart aan sluiten die in de pc zit. zot dat ik kan opnemen via de pc en tv kan kijken.

maar volgens mij gaat dit niet goed/fijn werken. omdat de tv kaart zenders gaat zoeken en ook met een afstandsbediening werkt.

dus de opstelling

analoog tv -> digitale ontvanger samsung @home kaart -> pci tv kaart media pc

is hier wat anders voor te bedenken. om toch digitaal tv te krijgen op de media pc ?

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-01 11:49
Er zijn PCI kaarten waarop je digitale tv kan ontvangen (volgens mij waren het dvb-t kaarten), maar ik weet niet of je daar de smartcard in kan doen van je digitale ontvanger, zodat je de Samsung ontvanger niet meer nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Hauppauge en pinnacle kunnen via DVB-T kaarten alleen de free zenders ontvangen digitaal dat zijn dus NL 1,2 en 3. de rest diedus versleuteld zijn werken kaarten er niet.

Verwijderd

Topicstarter
is het dan niet misschien verstandiger om bij schaf van een LCD tv er op te letten of er een DVB-T tuner in zit . voor de toekomst als er meer digitale zenders gratis worden gestuurd via de kabel (eter)

en dan maar effe wachte met het media systeem?of hoe lossen andere mensen dit op ?