Na het controleren van de devices door de BIOS komt er op de plaats van het Windows XP Boot schermpje een zwart leeg scherm. Je ziet hier niets, het toetsenbord wordt onbruikbaar (Ctrl + Alt + Delete werkt iig niet), en na een minuut of 3 slaat de computer helemaal af. Je moet de voeding aan en uit zetten om 't vervolgens nog 's te proberen. Ook booten vanaf een CD werkt niet, "De hardwareconfiguratie blablabla" komt nog wel, maar daarna ook weer zwart, en hij slaat af. Een bootdisk (NTFS DOS) werkt wel, maar hier kan je niet genoeg mee, want ik weet niet waar het probleem is. Ik zou in eerste instantie zeggen dat de hardeschijf niet deugt, maar waarom boot-ie dan ook niet vanaf de CD? De videokaart lijkt het mij ook niet te zijn, want waarom werkt NTFS DOS dan wel?
Zou ik het geheugen moeten controleren? En zoja, hoe? Het moet dus iets zijn dat nog vóór windows gebruikt kan worden. Of moet ik de videokaart controleren? Ik heb geen alternatieve videokaart (misschien ergens een 4 MB PCI kaartje, maar grote kans dat daar intussen iets niet meer goed aan is dat er kortsluiting wordt veroorzaakt oid.)
Dus wie weet wat ik kan doen?
Zou ik het geheugen moeten controleren? En zoja, hoe? Het moet dus iets zijn dat nog vóór windows gebruikt kan worden. Of moet ik de videokaart controleren? Ik heb geen alternatieve videokaart (misschien ergens een 4 MB PCI kaartje, maar grote kans dat daar intussen iets niet meer goed aan is dat er kortsluiting wordt veroorzaakt oid.)
Dus wie weet wat ik kan doen?