Toon posts:

Speling DVD lade

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even een vraag. Is het erg dat er speling zit in de DVD lade van mijn DVD speler? Of is dat dood normaal?

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-02 18:57
Lijkt me niet erg, of is het ook zo wanneer ze lade ingeschoven zit?

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:35
Erg karige post imo. Lade open/dicht, hoeveel speling? Als de lade open is kun je 'm inderdaad een beetje op en neer bewegen, maar ik zou werkelijk niet begrijpen waarom je je hier zorgen om maakt.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 11:50
De lade doet weinig voor de positionering van de schijf. Die wordt binnenin de speler opgepakt om vrij te kunnen draaien.

Enige speling is dus geen probleem

offtopic:
Al is het natuurlijk wel altijd handig om even te vermelden waar en hoe groot die speling is

Verwijderd

Topicstarter
De speling is niet zo heel erg groot als de lade in de dvd speler zit, maar als hij open staat is de speling wel groot, maar de speling komt ook voor als de speler dicht is. Ik denk dan ook dat dit een mogelijke oorzaak is voor mijn tik probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 19:40 ]

• Nijn
Welk tik probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry. Ik zal het even uitleggen. Sinds ik de dvd speler heb, tikt ie om de zoveel tijd, dat is totaal verschillend. Ik vermoed dat het aan de behuizing ligt die krimpt en uitzet, maar zeker weten doe ik dat niet. Verders doet de dvd speler het perfect. Geen haperingen of overslaan oid.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Zie Tik uit de versterker dus.
Gaat het hier dan ook om een Denon dvd-speler? En welke?
En kwa tik: ik zou zeggen, openschroeven en checken :P
Feel the real tweaker inside of you.
Mocht er nog garantie op zitten, eerst uitzoeken waar de tik vandaan komt, dan garantie claimen en dan pas openschroeven :P

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
He, loopt dat topic ook nog? Oh was ik vergeten. Het gaat hier niet om een versterker, maar om een DVD Speler de Denon DVD 1910. Ik heb m al open geschroeft, maar ik kan niets vinden. Waar moet ik dan op letten?

• Nijn
Ik betwijfel dat dat hier iets mee te maken heeft.

Je zegt dat je willekeurig tikken krijgt. Dus ook terwijl de dvd draait.

Het mechanisme dat de dvd binnenhaalt en optilt, daar kan ik me wel een tik in voorstellen. Maar zodra die dvd ronddraait doet dat deel niets meer.

Vervolgens, de dvd draait op zo'n hoge snelheid dat als die iets raakt je geen tik maar een schurend geluid krijgt. Bovendien zou je film dan onderbroken worden.

Dus nee, hier kan de tik (vrijwel) niet van komen. Waar het natuurlijk wel in zou kunnen zitten is het deel dat de lens heen en weer haalt, maar dat staat natuurlijk los van je lade.

Verwijderd

Topicstarter
Maar de tik hoeft niet perse door de lade veroozaakt wordentoch? Zou het dan toch het metaal zijn?
Pagina: 1