Speedtouch 610S Router en zogenaamd Defect

Pagina: 1
Acties:

• Schnautzi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2024
Beste Mensen,

Voor de speedtouch kenners dan wel SDSL kenners onder ons deze ingewikkelde kwestie
Wij hebben bij ons op het werk een 610S router met VPN tunnels ,
Duur aangeschaft iets meer dan een jaar geleden, nu zou die defect zijn,
Als ik naar de status ga kijken in syslog , krijg ik inderdaad deze melding als de router probeert verbinding te maken over de lijn, :

System UpTime: 00:00:53
SHDSL PORT Link Down : Line Rate = 2048Kbps, PSD = Symmetric Europe, Current Power Backoff = Selected, Last Defect = OOSYNC, Link Up Duration = 0 Days, 00:00:09 , 2 wires

Nou is de ramp, dat Speedtouch geen 610S meer levert en wij zogenaamd dus moeten overstappen op een ander systeem een 620 bijvoorbeeld met Sonic Wall, mijn werkgever zegt natuurlijk dus
zijn ze nou helemaal van de *** gerukt ,

Iemand een idee of de router echt stuk is , bijvoorbeeld de link poort of dergelijke,
We hebben al een lijnmeting gehad die is goed , een 605 geeft wel een DSL link aan, maar ja die heeft maar 1 VPN tunnel dus daar schieten we niks mee op ,

Iemand tips , ik heb al gezocht naar de laatste update maar die stond er al in,

Alvast bedankt voor de gouden tip ! :o

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Wat wil je werkgever nou, een werkende oplossing of wat? Het mag natuurlijk allemaal weer geen knoop kosten, en als het kapot gaat dan zijn de rapen gaar...

Je log zegt nog niet zoveel, je lijn is ok zeg, maar misschien is de bekabeling naar je SDSL outlet gaar, ik noem maar wat.. Kortom, je moet meer testen.

En ik zou voortaan een kwaliteits router ala Cisco pakken, dan heb je dit soort dingen na iets meer dan een jaar niet..

off topic, iets is niet duur aangeschaft, dat is geen nederlands. Sorry dat ik een beetje azijn achtig reageer maar al die brakke oplossingen die ik hier soms voorbij zie komen 8)7 :X

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Schnautzi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2024
Je hebt inderdaad gelijk
Ik wou dat ik een iets groter budget had , maar ja we zitten net in een nieuw pand, en ik heb al aardig kunnen investeren de laatste tijd in nieuwe hardware
Ik ga proberen ergens een andere 610S vandaan te toveren , ook al zal dat niet makkelijk worden

Groeten
Kabels zal het niet aan liggen, ik heb wel een link gehad met een 605S

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ach als je gewoon 20 mensen een dag niet laat werken heb je je geld voor een nieuwe cisco al uit. Dat hierop zo bespaard word. IT is geen kostenpost meer maar iets waar geld mee wordt verdiend.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Heb je die VPN van die 610s zo hard nodig dan ? Dat kan toch ook verzorgd worden door een doos achter de 610 (OpenVPN, Cisco, enz)

Als ik zoek op Speedtouch dan vind ik alleen 608`s of 620`s. Maar de 620`s zijn net zo duur als een Cisco

http://www.routershop.nl/search/speedtouch/

[ Voor 38% gewijzigd door raymonvdm op 25-06-2007 16:34 ]