[MSN msgr] opeens tekst alsof ik zelf typ *

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Hallo.

Even ter info, ik ben een komplete noob wat betreft MSN, het gaat over mijn dochter

Ze riep me vandaag plots naar haar kamer.
Ze was aan het MSN' en met iemand en plots verschenen er beriggies naar die ander namens haar. Zij typte die echter niet in, er verscheen nl. nix in haar typewindo. Het klopte ook, want ik zat erbij. Het was geen willekeuirge text, het was echt wel iemand, de texten sloegen nl wel op het gesprek.

Ik ben even aan het zoeken geweest op MSN Hack op GoT, maar het is erg groot.
Heb dus even wat richting nodig;
Accounthack? Is het mogelijk dat iemand joined uit jou naam? Computerhack (maar dan zou ik mogelijk iets moeten zien in dat typewindow)? Virus?
Ze geeft zelf wel aan dat ze nooit bestanden opent die iemand haar stuurt, enkel foto's die ze raagt (ik weet dat er in een foto ook een virus kan zitten). Ze heeft een firewall (maar die staat door een probleem momenteel uit, geen browsermogelijkheden met zonealarm aan) en een virusscanner. En ze gaat ook niet naar link die ze doorgestuurd krijgt.

Zegt ze. En ik geloof haar behoorlijk.

Hitman Pro loopt nu en zo ook de virusscan, maar zelf denk ik dus meer aan een soort van hack, maar dan weet ik nog niet waar te zoeken.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat nu... Als die persoon gewoon haar naam had gekopiëerd? ;)

Verder is Hitman Pro geen slecht idee. Plaats ook eens 'n HijackThis logje tussen [code] ... [/code] tags :)

Aha, er is dus een tooltje voor. Dan is het waarschijnlijk een hack in de MSN client van die persoon, waardoor zijn naam de exacte kopie van die van jou wordt, en niet geblokkeerd wordt door het systeem.

[ Voor 35% gewijzigd door TheZeroorez op 24-06-2007 18:24 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Wees gerust, er is een tooltje om dat te doen, dat doet de ander gewoon ;)

Btw: het kan niet dat er gelijktijdig meerdere mensen op 1 account zitten, dat accepteert msn niet en knikkert vanzelf 1 van de mensen eruit.

Oh btw: een foto kan geen virus bevatten, iig niet met een gepatchte Windows.

[ Voor 64% gewijzigd door Avalaxy op 24-06-2007 18:25 ]

Verwijderd

Wist je overigens zeker dat door dat 'virus' is neergeplempt (niet door iemand anders in het gesprek 'gefaket')?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

geen browsermogelijkheden met zonealarm aan
offtopic:
Zorg dan dat het zo wordt ingesteld dat het wel werkt, het zal hoogstwaarschijnlijk een kwestie van instellen zijn.

De eerste hit op Google (en bij http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart) was trouwens [MSN] iemand typt alsof ie mij is

Dus best kans dat die ander aan het zieken is. En wacht verder even de scans af. "MSN vraagje" is trouwens een topictitel die helemaal niets zegt over de vraag. En het nut van een titel is juist dat dat wel zo is :P Dus ik pas het wat aan. Wellicht dat he took naar B&V wordt verplaatst, als blijkt dat het inderdaad een beveiligingsissue is. Maar vooralsnog lijkt het gewoon een "grappig" tooltje.
leonpwner1 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:23:
Oh btw: een foto kan geen virus bevatten, iig niet met een gepatchte Windows.
Zie mijn foto: a.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door F_J_K op 24-06-2007 18:33 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-07 15:12

sanzut

It's always christmas time

dit kan met oa Messenger Discovery. Als de tegenpartij dit heeft geinstalleerd kan hij gefakte berichten naar de messenger server sturen, en die denkt dan dat jij het typt

• maartend
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:25:
Geen accouthack. Zeer waarschijnlijk staat er een virus op de achtergrond te draaien die e.v.t. op afstand bestuurd kan worden.

Weet je overigens zeker dat het door dit 'virus' is getypt en niet toevallig door iemand anders in het gesprek 'gefaked' is? Dit is misschien wel mogelijk door gewoon een zin te typen, vervolgens een enter te produceren en hierna wat je maar wilt te typen (bijvoorbeeld de naam van je dochter met een nep bericht).
Ik vermoed dat het geen virus is, want het zijn geen toevallig gegenereerde berichten, het gaat echt in het gesrpek.

Oke er is dus een tool of een fake, maar welke dan, dan kan ik daar op zoeken. Ik wil eens kijken hoe dat werkt en of ik dan kan vinden wie die grote onbekende is. Als het valt te faken, valt het ook uit te lezen
En zit dat probleem dan bij diegene waar mijn dochter mee aan het typen is of is er weinig aan te doen?

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:07
maartend schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:34:
[...]

Ik vermoed dat het geen virus is, want het zijn geen toevallig gegenereerde berichten, het gaat echt in het gesrpek.

Oke er is dus een tool of een fake, maar welke dan, dan kan ik daar op zoeken. Ik wil eens kijken hoe dat werkt en of ik dan kan vinden wie die grote onbekende is. Als het valt te faken, valt het ook uit te lezen
En zit dat probleem dan bij diegene waar mijn dochter mee aan het typen is of is er weinig aan te doen?
In het geval van die tool is het degene met wie je aan het typen bent... Ik ga er van uit dat het het om de tool gaat :) (heb er zelf ook wel eens last van gehad ;) ) in dit geval een oplossing? blokkeren :P

Verwijderd

Het kan ook zo zijn, dat iemand bijvoorbeeld als mailadres gebruikt: lotje@hotmail.com, terwijl een ander grappig denkt te zijn en Iotje@hotmail.com gebruikt...
Je ziet géén verschil, maar het eerste adres gebruikt de kleine letter L voor lotje en de tweede gebruikt een hoofdletter i.... Zo zijn er natuurlijk nog meer goed gelijkende verschillende letters te verzinnen.

Als diegene zich aanmeld als contactpersoon bij de andere partij, en die ander accepteert, omdat de naam exact lijkt op die van degene die ze wél kent, is de 'oplichter' binnen. De volgende stap is dan natuurlijk de chatnaam te wijzigen in dezelfde als die jouw dochter heeft...

Zo is het natuurlijk net of je dochter typt, terwijl dit niet zo is...

Ik doe maar een gokje... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 18:38 ]

• maartend
  • Nu online
sanzut schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:32:
dit kan met oa Messenger Discovery. Als de tegenpartij dit heeft geinstalleerd kan hij gefakte berichten naar de messenger server sturen, en die denkt dan dat jij het typt
Ik vermoed dus dat dit het is. Ga verder op zoek. Maar laatste vraag, kan ik uitlezen wie dit programma draait? Oftewel, kan ik dat faken unfaken?

Verder mag deze dicht, heb antwoord

En ik had al op GoT gezocht, maar niet op MSN iemand typt als mij en dan krijg j ehem niet van boven

• maartend
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:37:
Het kan ook zo zijn, dat iemand bijvoorbeeld als mailadres gebruikt: lotje@hotmail.com, terwijl een ander grappig denkt te zijn en Iotje@hotmail.com gebruikt...
Je ziet géén verschil, maar het eerste adres gebruikt de kleine letter L voor lotje en de tweede gebruikt een hoofdletter i.... Zo zijn er natuurlijk nog meer goed gelijkende verschillende letters te verzinnen.

Als diegene zich aanmeld als contactpersoon bij de andere partij, en die ander accepteert, omdat de naam exact lijkt op die van degene die ze wél kent, is de 'oplichter' binnen. De volgende stap is dan natuurlijk de chatnaam te wijzigen in dezelfde als die jouw dochter heeft...

Maar dan heeft de ander toch meerdere schermen met verschillende namen?

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 11:23

DaOverclocker

Overclocker for life...

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:37:

Dit zou best kunnen maar gaat niet op voor het verhaal van de TS. Die zag in het actieve chat scherm met het andere meisje berichten verschijnen alsof hij ze zelf geschreven had. Ze kwamen immers onder haar naam in de chat.

systeem specs

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Uhm, Dit is gewoon een functie van MSN Discovery ;)
Zeg maar eens: "Leuk, joh, die !imitate functie" :)

http://live.msgdiscovery.com/index.php?page=features

Niks aan de hand, MSN anders mij maar dan doe ik het wel ff voor :P

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

DiscoveryX oid kan dat :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• maartend
  • Nu online
FiXeR.nl schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:43:
Uhm, Dit is gewoon een functie van MSN Discovery ;)
Zeg maar eens: "Leuk, joh, die !imitate functie" :)

http://live.msgdiscovery.com/index.php?page=features

Niks aan de hand, MSN anders mij maar dan doe ik het wel ff voor :P
Oke, ik geloof je, maar hoe kan ik er dan achter komen wie jij bent? Is dit mogelijk? En verschijn jij dan echt in hetzelfde scherm als mijn dochter?

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 24-06-2007 18:48 ]

Verwijderd

maartend schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:41:
[...]

Maar dan heeft de ander toch meerdere schermen met verschillende namen?
Nee, niet meerdere schermen, want je kunt met meerderen in 1 scherm, maar je ziet wel in je gespreksvenster 2 extra namen staan...

Het werkt ook het "beste" als je een 1 op 1 gesprek hebt met iemand die je wilt laten geloven dat je iemand anders bent.

Ik zie net, dat mijn voorbeeld van de L en de i niet opgaat vanwege het lettertype in MSN, dat verschil is dus goed zichtbaar :z

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 18:47 . Reden: typoooo ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

MSGdiscovery kan dat mbv de !imitate-functie..

Degene die dat doet is dus altijd de ANDER in het gespreksvenster..

!imitate Ik vind je al een tijdje leuk.... om maar een flauw voorbeeld te noemen :P

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-07 15:12

sanzut

It's always christmas time

Je kan het un-faken door zelf messenger discovery te installeren, dan trapt je msn client er niet meer in

• maartend
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:45:
[...]

Nee, niet meerdere schermen, want je kunt met meerderen in 1 scherm, maar je ziet wel in je gespreksvenster 2 extra namen staan...

Het werkt ook het "beste" als je een 1 op 1 gesprek hebt met iemand die je wilt laten geloven dat je iemand anders bent.

Ik zie net, dat mijn voorbeeld van de L en de i niet opgaat vanwege het lettertype in MSN, dat verschil is dus goed zichtbaar :z
2 extra namen staan, wie ziet dit? Kan ik zien wie er allemaal zijn?

• maartend
  • Nu online
sanzut schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:48:
Je kan het un-faken door zelf messenger discovery te installeren, dan trapt je msn client er niet meer in
Dan ga ik dat eerst doen strax

Verwijderd

maartend schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:49:
[...]

2 extra namen staan, wie ziet dit? Kan ik zien wie er allemaal zijn?
Aan de rechterkant van je chatscherm (wanneer je aan het chatten bent) zie je dan ipv alleen degene met wie je aan het chatten bent, ook de naam van de ander staan. Ik schreef hierboven 2 extra namen, maar ik bedoel totaal 2 namen (+ onderaan staat je eigen naam natuurlijk)

• FiXeR.nl
  • Niet online
maartend schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:49:
[...]

Dan ga ik dat eerst doen strax
Kijk wel uit met instaleren, ik geloof dat je anders spyware mee instaleerd ;) Virus-Scan aan dus.

• maartend
  • Nu online
FiXeR.nl schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:39:
[...]

Kijk wel uit met instaleren, ik geloof dat je anders spyware mee instaleerd ;) Virus-Scan aan dus.
Oke, ook dat is een bedankje waard, Ik ga wel even Googlen en GoT en op dat proggie

Oja ,even ter aanvulling, Hitman gaf een bijna schone computer aan , nix verontrustends

[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 24-06-2007 19:44 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
Het is ook geen virus, het is gewoon door een grapjas gedaan. Mijn MSN voor een demo vind je btw hier: FiXeR.nl (profiel)
Pagina: 1