Video-in: TV aansluiten op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Gister was ik van plan om de TV aan te sluiten op de computer. M'n videokaart is een Sapphire X1900XTX met VIVO (video-in/video-out). Door middel van een "scart naar s-video" kabel heb ik de TV aangesloten op de videokaart.

TV -> scart stekker -> s-video kabel -> videokaart

De s-video kabel heeft aan één kant twee stekkers waarop pijlen staan. Deze geven waarschijnlijk de richting aan; dus "video-in" of "video-out".
Nadat ik alles goed aangesloten had zat ik met het probleem dat in Catalyst Control Center nergens iets staat over video-in.

Heb ik een extra stukje software nodig om TV op m'n PC te krijgen?

Is het eigenlijk wel mogelijk wat ik probeer? Op internet is van alles te vinden over "video-out", maar "video-in" lijkt toch een stukje minder poplulair te zijn, aangezien google vrij weinig vindt...

Verwijderd

Dient naar video UIT te zoeken want @TV gaat ie erin m.a.w. hetgeen dus ook niet voor niks video IN heet ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2016 14:57 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb werkelijk geen idee wat je nou wilt maar er zijn 2 simpele mogelijkheden:

1. Je wilt beeld van je computer op een TV weergeven:
Dan gooi je gewoon een simpele SVideo/composiet kabeltje (wat je videokaart heeft) incl. een aparte audiokabeltje van de geluidskaart naar je TV (SCART blokje, of iets anders als je TV dat heeft. voila

2. Je wilt TV gaan kijken op je computer.
Via een TV kan, maar werkt erg omslachtig. Je moet een tuner hebben, en vanaf die tuner maak je een SVideo/Composiet verbinding naar je VideoIn van je videokaart. Voor die VideoIn zal je even prolly een driver moeten downloaden, en dan kan je bijvoorbeeld via Virtualdub oid je VideoIn aanspreken.

Andere mogelijkheid is een losse TV kaart, en dan kan je zelfs een kabel er op pluggen, direct (en is over het algemeen ook 'makkelijker'). Het is maar wat je wilt :P

C:\>_

• Me_Again
Het tweede is wat ik van plan ben. Er moet perse een tuner tussen, kan dus niet zonder?

• Vinnie
  • Niet online
Je kan geen coax kabel op je VideoIn aansluiten nee. Je zal idd een externe tuner moeten gebruiken. Dit kan dus in de vorm van een TV zijn (al krijg je dan 2x beeld en geluid. Op je TV en op je computer. Lijkt me niet handig) of iets als een videorecorder.

Wil je direct op je computer willen zappen en zender wisselen zonder tussekomst van een externe tuner moet je dus een TV kaart aanschaffen. (Of een DVB-C/T/S kaart als je iets met digitale TV doet via de kabel/ether/satelliet)

• Me_Again
Vinnie schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:37:
Je kan geen coax kabel op je VideoIn aansluiten nee. Je zal idd een externe tuner moeten gebruiken. Dit kan dus in de vorm van een TV zijn (al krijg je dan 2x beeld en geluid. Op je TV en op je computer. Lijkt me niet handig) of iets als een videorecorder.

Wil je direct op je computer willen zappen en zender wisselen zonder tussekomst van een externe tuner moet je dus een TV kaart aanschaffen. (Of een DVB-C/T/S kaart als je iets met digitale TV doet via de kabel/ether/satelliet)
Ik snap dat een coax kabel niet op m'n graka aangesloten kan worden :P

Maar wat nou als ik achterin de TV een scart stekker plug (waar 3x tulp en 1x s-video in kan), en die aansluit op m'n videokaart met een s-video kabel. Dan gebruik ik video-in toch? Beeld van de TV -> PC.
Kan dat?

• Vinnie
  • Niet online
Nee, dat kan niet. Je wilt dan een ingang aansluiting op een ingang aansluiting aansluiten. Dan krijg je dus twee luisteraars en geen apparaat die praat :P

Er zijn wel SCART-blokjes waarbij je dus met behulp van een schakelaartje kunt wisselen tussen in- en out-put van video+audio. Maar dan blijf je wel zitten met het probleem dat je beeld en audio van zowel je TV als op je computer te zien/horen is.

Het 'kan' ook zijn dat het helemaal niet werkt, maar dat zal prolly aan je TV liggen (ik heb het hier wel ooit eens zo werkend gehad).

• Me_Again
Vinnie schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:46:
Nee, dat kan niet. Je wilt dan een ingang aansluiting op een ingang aansluiting aansluiten. Dan krijg je dus twee luisteraars en geen apparaat die praat :P

Er zijn wel SCART-blokjes waarbij je dus met behulp van een schakelaartje kunt wisselen tussen in- en out-put van video+audio. Maar dan blijf je wel zitten met het probleem dat je beeld en audio van zowel je TV als op je computer te zien/horen is.

Het 'kan' ook zijn dat het helemaal niet werkt, maar dat zal prolly aan je TV liggen (ik heb het hier wel ooit eens zo werkend gehad).
Ik heb inderdaad een In/Out knop op de scart stekker! Dus als ik alles aansluit, is het (mogelijk) om het om te zetten naar beeld met VirtualDub?

• martijn-
  • Laatst online: 15-07 17:34
Me_Again schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:58:
[...]
Ik heb inderdaad een In/Out knop op de scart stekker! Dus als ik alles aansluit, is het (mogelijk) om het om te zetten naar beeld met VirtualDub?
nee dat is niet mogelijk want de scart aansluiting op je tv is een ingang en geen uitgang.

Verwijderd

martijn- schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:14:
[...]

nee dat is niet mogelijk want de scart aansluiting op je tv is een ingang en geen uitgang.
je hebt blijkbaar ook tv's met scart output. zelf nog niet gezien maar het bestaat blijkbaar.

anyway het makelijkste is een videorecorden te nemen, deze aan te sluiten op je scart naar svideo. scart stekker op video in zetten en je svideo aan te sluiten op de ingang van je kaart. dan kan je gewoon zappen met het bakje van je vcr en voila :)

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 12:32
martijn- schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:14:
[...]

Dat hoeft niet waar te zijn : mijn oude Philips TV had een oranje scart aansluiting, die beeld en geluid doorlusde.
Pagina: 1