Toon posts:

Audio kraakt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren en dames,

kan iemand mij helpen, ik ben een beginner met vista..
het geluid van mijn laptop kraakt enorm en het begint al met het opstarten..
als ik windows opstart krijg je het opstartgeluidje te horen en dat begint dan te haperen, daarna met muziek cd of mp3 of als ik een dvd afspeel, kraakt het of slaat op een of andere manier over.. de nieuwste drivers zitten er op, als ik het geluid mute dan hoor ik het niet meer, met de hoofdtelefoon op kraakt het ook..nergens geeft die aan dat ie conflicten heeft, ik heb ook al geprobeerd met de diagnostics cd van dell geprobeerd en gaf geen fouten aan... ik heb hem pas en hij deed dit al vanaf het begin..
dus ook met een schone configuratie doet die dit.
ik weet ff niet meer wat ik nog kan proberen.

Dit is mijn systeem:
Microsoft® Windows Vista™ Home Basic
Versie 6.0.6000 Build 6000
Andere beschrijving van besturingssysteem Niet beschikbaar
Leverancier van besturingssysteem Microsoft Corporation
Systeemnaam CP****
Systeemfabrikant Dell Inc.
Systeemmodel Inspiron 1501
Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
Processor Mobile AMD Sempron(tm) Processor 3500+, 1800 MHz, 1 core('s), 1 logische processor(s)
BIOS-versie/datum Dell Inc. 2.1.0, 18-12-2006
SMBIOS-versie 2.4
Map met Windows C:\Windows
Systeemmap C:\Windows\system32
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume2
Landinstelling Nederland
HAL (Hardware Abstraction Layer) Versie = "6.0.6000.20500"
Gebruikersnaam CP*****
Tijdzone West-Europa (zomertijd)
Totaal fysiek geheugen 1.405,44 MB
Beschikbaar fysiek geheugen 862,75 MB
Totaal virtueel geheugen 2,98 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 2,25 GB
Ruimte voor wisselbestand 1,67 GB
Wisselbestand C:\pagefile.sys
Model Hitachi HTS541660J9SA00 ATA Device
Grootte 55,89 GB (60.011.642.880 bytes)
Totaal aantal cilinders 7.296
PNP-apparaat-id PCI\VEN_1002&DEV_5975&SUBSYS_01F51028&REV_00\4&1A9BDD30&0&2808
Adaptertype Niet beschikbaar, compatibel met ATI Technologies Inc.
Beschrijving RADEON XPRESS 200M Series (Microsoft Corporation - WDDM)
RAM-geheugen 128,00 MB (134.217.728 bytes)
Resolutie 1280 x 800 x 60 Hz
Schijf E:
Omschrijving Cd-rom-station
Medium geladen Nee
Type medium UNKNOWN
Naam Optiarc DVD+-RW AD-5540A ATA Device
Fabrikant (Standaard cd-rom-stations)
Status OK
Overdrachtsnelheid -1.00 kB/s
SCSI-doel-id 0
PNP-apparaat-id IDE\CDROMOPTIARC_DVD+-RW_AD-5540A________________102C____\5&31012DB&0&0.0.0
Stuurprogramma c:\windows\system32\drivers\cdrom.sys (6.0.6000.16386, 65,50 kB (67.072 bytes), 2-11-2006 9:51)

weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
als het aan de speakertjes lag dan zou het met de hoofdtelefoon weg zijn, en dat is niet het geval???
en wat mij nu net eigenlijk ook opvalt is dat mijn beschikbaar fysiek geheugen bijna de helft is van wat ik daadwerkelijk heb..klopt dit?

alvast bedankt :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kijk eens of het anders is wanneer je de laptop aan de adapter hebt tijdens het afspelen van geluid, en probeer eens een lager volume.
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:46:
en wat mij nu net eigenlijk ook opvalt is dat mijn beschikbaar fysiek geheugen bijna de helft is van wat ik daadwerkelijk heb..klopt dit?
Ja, want Vista gebruikt dit.

Verwijderd

Topicstarter
geen verschil als die aan de adapter hangt ... en een lager volume helpt ook niet, het gekraak wordt wel minder natuurlijk maar nog steeds aanwezig..

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-02 15:06
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:46:
wat mij nu net eigenlijk ook opvalt is dat mijn beschikbaar fysiek geheugen bijna de helft is van wat ik daadwerkelijk heb..klopt dit?
Offtopic: Vista heeft veel in gebruik als cache. Maak je hier niet druk om. Zodra programma's dit nodig hebben wordt het vrijgegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Ascathon schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:16:
[...]
Offtopic: Vista heeft veel in gebruik als cache. Maak je hier niet druk om. Zodra programma's dit nodig hebben wordt het vrijgegeven.
oke thx

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht eerst dat het misschien aan mediaplayer lag, maar als ik de windows geluiden afspeel, dan kraakt het ook.....

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-02 15:06
Ik heb trouwens ook gekraak maar dat komt zover ik weet door de combinatie Vista met mn Creative SB Live 24bits. Creative forum staat daar vol mee. Maar gezien je een laptop hebt. Natuurlijk kan die Creative hardware hebben.
Is je laptop Vista certified? Stond er standaard al Vista op? Dan zou er naar mijn mening niks fout mogen gaan.

Verwijderd

Topicstarter
er stond al vista op voorgeprogrameerd ja.. en het is een sigmatel hd audio kaart, onboard.. en hij is ook gecertificeerd..

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50

CyBeRSPiN

sinds 2001

Probeer eens bij Power Management te kiezen voor "high performance", het kan zijn dat de driver van je geluidskaart niet goed overweg kan met een processor die (uit energiebesparing) op een lager pitje draait. Dit bleek voor mij (geen laptop, andere geluidskaart, maar wel vista) de oplossing te zijn voor krakend en stotterend geluid.
(Dit is puur om te kijken of het hieraan ligt, in het geval van een laptop is het natuurlijk niet handig om hem maximaal te laten draaien als je op de accu werkt).

Verwijderd

Topicstarter
HEy... thx CyBeRSPiN ... het klopt, het lag idd aan de geluidskaart of processor.. ik heb hem nu ook op high performance gezet en het gekraak is idd zo goed als verdwenen. is er dan nog een andere mogelijkheid om zoiets op te lossen dan? andere drivers ofzo? en je hebt gelijk, dat het niet echt handig is voor een laptop die op een accu werkt, maar over het algemeen steekt die toch in de muur... hartelijk bedankt. :P :) d:)b

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
sigmatel hd audio kaart
Daar schijnt iets met de (Vista)driver te zijn, probeer het de driver eens te updaten naar de standaard Vista HD audio driver?
Pagina: 1