Een Dennis bier, 2 Dennis bier, 1 2 3 4 Dennis bier :D
Eigenlijk wel. Tenzij je een koeler á la Scythe Infinity hebt (enorm groot) icm een bord met dikke heatpipes (DQ6 Gigabyte of P35 bord), past het.MaddoxX schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:34:
(Het is zowieso compatible met AM2 maarja dat zegt niks of het compatible is met het moederbord hemeestal wel.. maarja ik vraag het toch maar...)
Als het goed is moet je voor de Zalman de bracket vervangen, maar dit zou zo moeten kunnen.
764g zou trouwens niet uit mogen maken, zolang je de boel maar goed vast zet (zowel het moederbord als het bracket als de koeler).
[ Voor 11% gewijzigd door TheZeroorez op 24-06-2007 17:38 ]
Dankje voor je snelle reactieTheZeroorez schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:37:
[...]
Eigenlijk wel. Tenzij je een koeler á la Scythe Infinity hebt (enorm groot) icm een bord met dikke heatpipes (DQ6 Gigabyte of P35 bord), past het.
Als het goed is moet je voor de Zalman de bracket vervangen, maar dit zou zo moeten kunnen.
764g zou trouwens niet uit mogen maken, zolang je de boel maar goed vast zet (zowel het moederbord als het bracket als de koeler).
Afmetingen van de koeler: 90L x 124W x 142H mm
dus dat valt wel mee
link naar zalman site : http://www.zalman.co.kr/u...view.asp?idx=231&code=009
[ Voor 6% gewijzigd door MaddoxX op 24-06-2007 17:47 ]
En nu twijfel ik of er wel genoeg ruimte is voor die koeler
[ Voor 10% gewijzigd door MaddoxX op 24-06-2007 18:12 ]
Anyway, ik kan me niet voorstellen dat je ergens mee in de knoop kan komen. Als die koeler voor>achter gaat, en niet boven>beneden, zou alleen een RAMslot in de weg kunnen zitten, maar da's op elk moederbord ongeveer hetzelfde, en ik denk dat het ook nog gewoon past, omdat de koeler vrij lange heatpipes heeft. Quadpumped zou dus niet kunnen in dat geval. Die dingen links inclusief dat blok alu zijn niet zo hoog, en maken dus sowieso niet uit.
[ Voor 10% gewijzigd door TheZeroorez op 24-06-2007 18:15 ]
Een kast waar de voeding niet in aangsloten zit, die kabels maken over het algemeen de meeste wirwar.gebruikershaes schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:14:
Weuw ik wou dat mijn bekabeling zo netjes in mijn kast zat. Wat voor een kast is het?
Maar ben het wel van plan weg te werken achter het moederbord door.
Tis trouwens een Antec P182SE
Mijn PC heeft hetzelfde moederbord, en om de Artic freezer 64 pro te kunnen gebruiken icm een passief gekoelde graka (dus bovenop nog een koelvin) kwam ik enkele mm tekort als de graka in het bovenste PCI-E slot zat.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Tis een 8800GTX dus die ga ik niet in de 2de PCI-e zettennaftebakje schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:38:
Als je geen extreem snelle grafische kaart hebt, kan je deze gewoon in het 2e PCI-E slot steken. Hij heeft dan wel maar een 8x bandbreedte, maar als ie dat toch niet gebruikt is dat niet erg.
Mijn PC heeft hetzelfde moederbord, en om de Artic freezer 64 pro te kunnen gebruiken icm een passief gekoelde graka (dus bovenop nog een koelvin) kwam ik enkele mm tekort als de graka in het bovenste PCI-E slot zat.
Maarja denk dat ik m gewoon ga bestellen die koeler
Kut sorry tis de gewone versieGamo schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:43:
Zo te zien is het best een snelle kaart a la 8800Heb je de spiegelkast MaddoxX? Graag pics
Mja 200e voor een kast vind ik toch een beetje te
In dat geval zal het hier wel passen, aangezien deze koeler niet breder is dan een Freezer, en hij geen passieve kaart heeft.naftebakje schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:38:
Als je geen extreem snelle grafische kaart hebt, kan je deze gewoon in het 2e PCI-E slot steken. Hij heeft dan wel maar een 8x bandbreedte, maar als ie dat toch niet gebruikt is dat niet erg.
Echter, nu ik zie dat je hem nog moet kopen zou ik een Freezer 7 Pro halen. Kost maar €15 en is beter dan die Zalman
Mja dies er niet voor AM2 zie ik net op de pricewatch, en de 64 pro wel maarja dan past mijn 8800 niet in de 1ste pci-eTheZeroorez schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:20:
[...]
In dat geval zal het hier wel passen, aangezien deze koeler niet breder is dan een Freezer, en hij geen passieve kaart heeft.
Echter, nu ik zie dat je hem nog moet kopen zou ik een Freezer 7 Pro halen. Kost maar €15 en is beter dan die Zalman
Jammer dat er niet veel topics zijn over koeling voor AM2 procs + dit mobo
[ Voor 7% gewijzigd door MaddoxX op 24-06-2007 20:33 ]
Grapje zeker? De enige manier waarop de freezer 7 pro in de buurt kan komen van de zalman 9700NT performance is @ full speed v/d fan en dan klinkt het alsof je een stofzuiger in je kast hebt...TheZeroorez schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:20:
[...]
Pardon, ik bedoel de 64 pro. Als het goed is past je 8800 er dan wel in. naftebakje heeft een passieve; daar zit op de bovenkant nog een blok alu. De 7 en 64 verschillen niet in afmetingen.MaddoxX schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:30:
[...]
Mja dies er niet voor AM2 zie ik net op de pricewatch, en de 64 pro wel maarja dan past mijn 8800 niet in de 1ste pci-e
Hmm.. Ik heb deze verward met de 'gewone' versie. Eens kijken of ik wat grafiekjes kan vinden.gebruikershaes schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:00:
[...]
Grapje zeker? De enige manier waarop de freezer 7 pro in de buurt kan komen van de zalman 9700NT performance is @ full speed v/d fan en dan klinkt het alsof je een stofzuiger in je kast hebt...
Edit: Geen keiharde grafieken, maar de Freezer 7 (gelijk aan Freezer 64 pro) verslaat de 9700 LED op een aantal fronten in de tests, maar is in realiteit toch wel beter. De 9700 NT echter, heeft twee maal zoveel koberen bladen. Kansloos dus
[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 24-06-2007 21:10 ]
Ik vind namelijk zelf ook niet echt goede reviews
Ik zie trouwens ook de 9500 versie van zalman is 200g lichter, heeft een fanmate als speedcontrol voor de cpu-fan.
bij de 9700NT is dit niet zo, deze heeft een 4pins connector en op 3 pins draait deze op "silenced"
Vaag
[ Voor 39% gewijzigd door MaddoxX op 24-06-2007 21:19 ]
Ik ben niet zo into koelers, maar qua grootte/prijs/prestaties is de 9700 NT afaik behoorlijk goed. Een Infinity bijvoorbeeld is beter, maar veel duurder en 5x zo groot
Ik heb zowel de zalman als de freezer 7 pro gehad. De laatste is nog steeds in gebruik omdat deze de cpu 7 graden koeler houdt. De zalman is heel gauw verkocht.gebruikershaes schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:00:
[...]
Grapje zeker? De enige manier waarop de freezer 7 pro in de buurt kan komen van de zalman 9700NT performance is @ full speed v/d fan en dan klinkt het alsof je een stofzuiger in je kast hebt...
Gewoon doen, een 8800 heeft meer dan genoeg aan PCI-e 8xMaddoxX schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:15:
Mja wat zouden jullie mij nou adviseren ?En iets dat past natuurlijk he
wil niet mn 8800 in het 2de pci-etje gooien
Kwil et maximale eruit halenleonpwner1 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:21:
[...]
Gewoon doen, een 8800 heeft meer dan genoeg aan PCI-e 8x
Zal nu waarschijnlijk tussen de 9700NT en die Artic gaan
Maar weet nog niet ben nog op wat reviews aan het zoeken
[ Voor 20% gewijzigd door MaddoxX op 24-06-2007 21:24 ]
Geloof me, op PCIe 8x draait het prima, dat ga je NIET merken. Zelfs een 8800GTX krijgt die bandbreedte niet vol, mocht het niet in de bovenste passen (dat doet het wel!)MaddoxX schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:24:
[...]
Kwil et maximale eruit halendus dat is geen optie
Prijs/kwaliteit bekeken is de Freezer beter, kwalitatief alleen is de 9700 denk ik wel iets beter (NT dan he).Zal nu waarschijnlijk tussen de 9700NT en die Artic gaan
Tip: Zoek op losse reviews, niet 'vs' reviews. De twee koelers zijn er beide voor verschillende sockets. De 9700 NT past op meerdere sockets, en de Freezer 64 is gelijk aan de Freezer 7. Wanneer je dus een Freezer 7 tegen komt, moet je een 9700 op 775 zoeken, wanneer je een 64 op 939 of AM2 tegen komt, moet je van de 9700 eenzelfde zoeken. Waarom? Omdat je dan beter kunt vergelijkenMaar weet nog niet ben nog op wat reviews aan het zoeken
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
De Thermalright Ultra-120 eXtreme zou als de beste gezien kunnen worden, maar is ook vrij prijzig zwaar en groot. Je krijgt er ook geen fan bij.
De overige koelers die in het topsegment zaten waren: de Zalman CNPS9700 NT, Thermaltake BigTyp 120VX, Thermaltake V1, Scythe infinity, Tuniq tower, Coolermaster Gemini II en nog een paar.
Hiervan iig heb ik kunnen opmaken dat de BigTyp de stilste was en ontzettend goed koelde. De Zalman was bij sommige reviews beter, maar bij andere weer niet.
Ik ben uiteindelijk voor de Thermaltake V1 gegaan omdat het de lichste (infinity en tuniq tower superzwaar) is en omdat die volgens de reviews net iets beter dan de Zalman en de BigTyp presteerde. Wel was die de luidrugtigste. Hij was ook supermakkelijk te installeren. Er zijn nog geen installatie issues bekend maar omdat die vrij groot is kan het zo zijn dat die op sommige moederborden/kasten niet past.
EDIT: Ik lees net weer dat de Zalman beter is dan de V1, maar op vele andere sites staat dat de BigTyp beter is dan de Zalman. De V1 is weer beter dan BigTyp... dus is gewoon niet te beslissen, de condities waarin ze testen is elke x anders dus verschillende resultaten.
[ Voor 10% gewijzigd door gebruikershaes op 25-06-2007 01:31 ]
Gewoon eentje kopen. Je processor zal echt niet overlijden aan een temperatuurverschil van 2 graden. Het blijft zoals altijd miereneukerij.gebruikershaes schreef op maandag 25 juni 2007 @ 00:58:
Ben nu ongeveer een maand aan het zoeken voor een nieuwe cpu cooler. Heb vrijwel alle reviews gelezen die er te vinden zijn en ik moet toegeven het is erg lastig om er een uit te pikken die het beste is. Op de ene site is die weer beste en andere weer niet.
De Thermalright Ultra-120 eXtreme zou als de beste gezien kunnen worden, maar is ook vrij prijzig zwaar en groot. Je krijgt er ook geen fan bij.
De overige koelers die in het topsegment zaten waren: de Zalman CNPS9700 NT, Thermaltake BigTyp 120VX, Thermaltake V1, Scythe infinity, Tuniq tower, Coolermaster Gemini II en nog een paar.
Hiervan iig heb ik kunnen opmaken dat de BigTyp de stilste was en ontzettend goed koelde. De Zalman was bij sommige reviews beter, maar bij andere weer niet.
Ik ben uiteindelijk voor de Thermaltake V1 gegaan omdat het de lichste (infinity en tuniq tower superzwaar) is en omdat die volgens de reviews net iets beter dan de Zalman en de BigTyp presteerde. Wel was die de luidrugtigste. Hij was ook supermakkelijk te installeren. Er zijn nog geen installatie issues bekend maar omdat die vrij groot is kan het zo zijn dat die op sommige moederborden/kasten niet past.
EDIT: Ik lees net weer dat de Zalman beter is dan de V1, maar op vele andere sites staat dat de BigTyp beter is dan de Zalman. De V1 is weer beter dan BigTyp... dus is gewoon niet te beslissen, de condities waarin ze testen is elke x anders dus verschillende resultaten.

Alles past
Kan die eventueel ook 90 graden gedraaid worden of is dat geen optie?
Niet gekeken, volgens mij welgebruikershaes schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:35:
[...]
Kan die eventueel ook 90 graden gedraaid worden of is dat geen optie?
Tevens sorry voor de late reactie