• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Door de tijd heen heeft de maan ervoor gezorgd dat wij steeds maar in de goed baan van de zon bleven, nu de maan steeds verder weg drijft, neemt de aarde ook steeds een andere baan, niet zonder nadelen denk ik, hoe verder de aarde van de zon zich verwijdert hoe kouder het wordt.

Dus ik kan de vraag stellen: Hoelang tot dit gebeurt, en als het gebeurt wat kunnen wij er aan doen om ons in veiligheid te brengen.

Another white boy in this movie? Damn!

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-01 09:19
broeikaseffect?
Colonisatie?

Volgens mij hebben we het hier over miljoenen jaren trouwens. Mensen leven nog maar zo'n 10000 jaar ofzo meen ik misschien iets langer, maar niet veel. Wie weet kunnen we dan wel teletijdreizen naar een mooie planeet met een prachtig klimaat :)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dat maakt toch geen ruk uit? We draaien samen om ons massamiddelpunt dat ergens in de aarde ligt. En dat massamiddelpunt draait om de zon. Daar verandert helemaal niets aan

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
De aarde draait om zijn as en de aarde draait om de zon, maar stel je voor je moet het vergelijken met een atoom en daarvan de elektronen die om die kern heen draaien, het is dat deze elektronen een hoge snelheid hebben anders zouden ze uit die baan vliegen. Hetzelfde is dat met de aarde, alleen is de snelheid te laag om hem in zijn baan te laten daarom hebben meerdere planeten een maan om hem heen draaien die de planeet in zijn baan houdt om de zon.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik denk dat je maar eens een boekje over natuurkunde moet lezen. Er is een enorm verschil tussen kwantummechanica en de wetten van Newton. Ze hebben werkelijk niets met elkaar te maken.

Voor het rond de zon draaien van het aarde/maan stelsel telt alleen het geheel. Als je het voor elkaar kon krijgen om de maan op de aarde te laten landen zou de baan om de zon van het stelsel niet veranderen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Als je goed nadenkt en je geschiedenis kent (as in de perioden met dino's en mammoeten) dan weet je dat binnen 100 jaar de mens OF in zelf-regulerende glazen bollen leeft, OF reeds op een andere planeet...

Heel verhaal, ga ik niet allemaal uitleggen, tenzij je het graag wilt horen...

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Nou ELANEZ laat maar horen, ik ben benieuwd ik ben leergierig en wil graag van alles wat weten, en wil ook wel weten waarom vroeger de maan (heel vroeger) bijna alles te zien was met het blote oog(heeel groot was die toen, circa een paar miljoen jaar geleden).

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 19:46 schreef ELANAZ het volgende:
Als je goed nadenkt en je geschiedenis kent (as in de perioden met dino's en mammoeten) dan weet je dat binnen 100 jaar de mens OF in zelf-regulerende glazen bollen leeft, OF reeds op een andere planeet...

Heel verhaal, ga ik niet allemaal uitleggen, tenzij je het graag wilt horen...
Ja, wil ik wel graag horen, vertel....

blade was me al voor :P

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 19:18 schreef DaZZle het volgende:
broeikaseffect?
Colonisatie?

Volgens mij hebben we het hier over miljoenen jaren trouwens. Mensen leven nog maar zo'n 10000 jaar ofzo meen ik misschien iets langer, maar niet veel. Wie weet kunnen we dan wel teletijdreizen naar een mooie planeet met een prachtig klimaat :)
De mens bestaat 1,6 miljoen jaar. Moderne mens iets korter, maar zeker 100.000 jaar en absoluut geen 10.000.

Verwijderd

Die manen om de planeten zijn er echt niet om hem in zijn baan te houden hoor.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ortep heeft volledig gelijk; de beweging van de maan zal de beweging van de aarde niet significant veranderen.
en wil ook wel weten waarom vroeger de maan (heel vroeger) bijna alles te zien was met het blote oog(heeel groot was die toen, circa een paar miljoen jaar geleden).
De maan gaat inderdaad langzaam van de aarde af, maar nu ook weer niet zo snel als jij hier zegt volgens mij. Drie miljard jaar geleden zal hij wel redelijk veel groter zijn geweest, maar nu ook weer niet zo dat je alle details kon zien.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Waarom blijft de Aarde in haar baan:

Twee tegengestelde krachten:
1) Aantrekkingskracht van de zon
2) Centrifugale kracht van de ellipsbeweging van de aarde rond de zon.

De beweging van de maan om de aarde zorgt alleen voor een lichte schommelbeweging van de aarde in zijn baan.De overige planeten zorgen ook voor een kleine verstoring.
Het geheel draait al een paar miljard jaar, gaat echt niet spoedig aan de wandel ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Ok ik ben het met jullie eens dat de maan de aarde niet in zijn baan houdt.

Hoe denken jullie dat het heelal is ontstaan:
Ik door toch een oerknal die een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele hoop energie uitstote en zo een inmens grote bol creeerde zie steeds groter wordt maar langzaam weer inkrimpt en het weer wordt zoals het was. Ik wil hier graag heeeeel veel reacties op ook al zijn het negatieve.
Thnx alvast

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:31
Blahblahblah

Verwijderd

Ik heb daarentegen wel een documantaire gezien (een tijd geleden) waarin betoogd werd dat de maan een heel belangrijke stabiliteitsfactor is voor ons klimaat. Oceaanstromen zouden niet bestaan zonder maan, en overstromingen en stormen zouden veel vaker voorkomen. (Ik weet 't niet meer zeker, maar volgens mij werden de aardplaten er ook onrustiger van, met aarbdbevingen en vulkaanuitbarstigen tot gevolg. Dit effect was ook te merken als de maan te ver van ons af kwam te staan.

Nederland zou trouwens zonder warme golfstroom wel elk jaar een elfstedentocht kunnen houden :).

Verwijderd

Hoe denken jullie dat het heelal is ontstaan:
Ik door toch een oerknal die een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele hoop energie uitstote en zo een inmens grote bol creeerde zie steeds groter wordt maar langzaam weer inkrimpt en het weer wordt zoals het was.
'k heb pas op discovery een docu gezien hierover....
ze zouden bewezen hebben dat het heelal niet langzamer uitzet of al krimpt (wat iedereen verwachtte), maar dat het steeds sneller uitzet...

Wouter

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 19:56 schreef WFalconB het volgende:
ze zouden bewezen hebben dat het heelal niet langzamer uitzet of al krimpt (wat iedereen verwachtte), maar dat het steeds sneller uitzet...
Geen bewijzen maar wel sterke aanwijzingen. Ze vermoeden dat dit door zwarte materie komt. Die zit dan overal waar geen normale materie is en heeft een afstotende kracht.

Volgens mij zijn er nog geen aanwijzingen dat die zwarte materie echt bestaat (volgens de theorie kunnen we het ook niet direct waarnemen, daarom heet het zwarte materie :)), behalve dan dat het lijkt alsof het heelal steeds sneller uitdijt.

Verwijderd

das idd raar spul... 't zou spontaan ontstaan in een vacuum en dan snel uiteenvallen tot pure energie, die alles van zich afduwt
Pagina: 1