Recente status @home en SMTP (port 25)

Pagina: 1
Acties:

• baarr
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08-2016
Een aantal jaren terug, oid, was er een mededeling geweest dat @home port25 voor al zijn particuliere klanten dicht had gezet zodat het voor hun niet mogelijk was om thuis een email server te draaien, althans niet op de standaard port.

Maar om 1 of andere reden heb ik daar nooit last van gehad. Ik weet de exacte datum van dit bericht niet meer en dit is ook niet echt relevant maar ik heb dus de laatste 2,5 jaar gewoon een mail server draaiende gehad bij mijn ouders thuis die op @home aangesloten zitten. Nu ga ik het ouderlijk huis verlaten en bij mijn nieuwe adres kan ik ook @home krijgen, en aangezien ik best tevreden ben over @home ben ik ook van plan @home te nemen, maar dan moet ik wel zeker weten dat ik gewoon mijn mailservertje kan blijven draaien.

In het kort, weet iemand de huidige status van de SMTP port bij @home, staat ie nog dicht ?

Als het niet zeker is kan ik wellicht beter XS4ALL-adsl pakken volgens mij.

In ieder geval alvast bedankt voor de info

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Hoezo je kon het bericht niet vinden. Er wordt hier wel van je verwacht, dat je moeite doet om iets eerst zelf op te sporen (zie policy). Bij @Home staat de poort dus officieel dicht.

[ Voor 21% gewijzigd door Lekkere Loempia op 24-06-2007 17:29 ]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 21:40

Sa1

der zijn zat andere mogelijkheden, casema heeft ook poort 25 dicht. Via de website www.rollernet.us kan je een smtp redirect doen. Je zet hun mx records in jouw dns zone en je laat dan dus je mail bijv via poort 2525 binnen komen. Deze kan je met je firewall weer forwarden naar intern 25, uitsturen zal met een smarthost moeten gebeuren waarschijnlijk.

• baarr
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08-2016
Lekkere Loempia schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:29:
Hoezo je kon het bericht niet vinden. Er wordt hier wel van je verwacht, dat je moeite doet om iets eerst zelf op te sporen (zie policy). Bij @Home staat de poort dus officieel dicht.
Ik zei dat ik het niet wist, niet dat ik het niet kon vinden, lezen is ook een vak. (zoals ik al zei is het ook niet relevant..)

Maar goed, ik dacht dat ze dus wellicht ondertussen de poort open hadden gezet.

Blijkbaar hebben ze dus bij iedereen port 25 dichtgezet behalve hier bij mijn ouders thuis ... geweldig

@sa1, ik weet dat die mogelijkheden er zijn, maar dat wil ik niet. Maar toch bedankt.

Kga gewoon XS4ALL doen denk ik.

Verwijderd

Ik heb me aangemeld bij Rollernet.us, maar ik lees hier iets meer technische details en mogelijkheden dan waar ik vanaf weet.
Wat moet ik bij rollernet instellen en wat nog meer elders. Ik snap dat ik mijn mailserver moet laten zoeken naar het door mij opgegeven poortnummer.

MVG Ron