Hallo
Ik heb een soort van biblioteek met allemaal woordjes.
Ik heb ook een tekst die ik scan en kijk of er woorden in voorkomen die ook in de bibliotheek staan (deze zet ik dan om in een link)
VB: "Hallo ik heb een vraag over diabetes. Zijn er al goede behandelingen ?"
diabetes wordt mooi omgetoverd tot een link naar de uitleg. Alleen de laatste 3 woorden van behandelingen (gen) worden ook een link. Aangezien gen ook in mijn bibliotheek staan.
Een ander probleem is dat als een woord ook een deelwoord heeft wat iets betekent hij alleen dat deelwoord een link maakt. Voorbeeld: hypothyreoïdie. Hypo betekent ook iet aparts en maakt dus alleen van die hypo een link terwijl ik dat hele woord een link wil hebben.
Wie weet hoe dit te doen?
Ik gebruik de volgend ecode:
Ik heb een soort van biblioteek met allemaal woordjes.
Ik heb ook een tekst die ik scan en kijk of er woorden in voorkomen die ook in de bibliotheek staan (deze zet ik dan om in een link)
VB: "Hallo ik heb een vraag over diabetes. Zijn er al goede behandelingen ?"
diabetes wordt mooi omgetoverd tot een link naar de uitleg. Alleen de laatste 3 woorden van behandelingen (gen) worden ook een link. Aangezien gen ook in mijn bibliotheek staan.
Een ander probleem is dat als een woord ook een deelwoord heeft wat iets betekent hij alleen dat deelwoord een link maakt. Voorbeeld: hypothyreoïdie. Hypo betekent ook iet aparts en maakt dus alleen van die hypo een link terwijl ik dat hele woord een link wil hebben.
Wie weet hoe dit te doen?
Ik gebruik de volgend ecode:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| function replaceWords($textR) { $words = array(); $links = array(); $query = mysql_query("SELECT id,naam,uitleg FROM lib1 ")or die(mysql_error()); while($items = mysql_fetch_assoc($query)) { $words[] = strtolower($items['naam']);; $links[] = '<a href="">'.$items['naam'].'</a>'; } $text = strtolower($textR); $newText = str_replace($words,$links, $text); return nl2br(strtolower($newText)); } |