[XP] Bad pool caller BSOD*

Pagina: 1
Acties:
  • 844 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-04 14:31

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Gezien het aantal topics wat over dit onderwerp bestaat zal ik motiveren waarom ik een nieuw topic start. Ik kan bij de bestaande topics niet echt een goede oplossing vinden ook bij google kom ik niet echt verder:

Het probleem:
Toen ik eergister mijn pc opstarte werd de boot afgebroken bij het 'welkom' scherm. Ik heb de reboot bij crash uitgezet en vervolgens bleek ik een bad_pool_caller blue screen te hebben.

Ik kan niet in de veilige modus opstarten (hierbij breekt hij de boot ook bij het welkomscherm af).

Wat heb ik gedaan:
Vorige configuratie van XP proberen terug te zetten
Geheugen vervangen door nieuwe module
Alle andere harde schijven afgekoppled
Alle PCI kaarten verwijdert
Bios gereset
Videokaart vervangen door andere kaart
Chkdisk uitgevoerd
Schijfcontrole met behulp van Ghost rescue disk

Ben eigenlijk een beetje ten einde raad en hoop dat er nog een tweaker is die een oplossing heeft.
Ik heb een gigabyte moederbord met daaraan een maxtor hardeschijf

Pura Vida

Verwijderd

Wat je nog kan doen is de computer met de XP CD opstarten en je installatie proberen te herstellen.

Start de computer met de Windows CD. Kies wanneer hij klaar is met laden voor het installeren van Windows XP. Als hij aangeeft dat er al een installatie staat op de schijf, kies dan voor herstellen.

Ik heb er een keer een BSOD mee weg kunnen krijgen, maar ook een keer niet, dus je hebt wel een beetje geluk nodig :)

Succes!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:36:
Wat je nog kan doen is de computer met de XP CD opstarten en je installatie proberen te herstellen.

Start de computer met de Windows CD. Kies wanneer hij klaar is met laden voor het installeren van Windows XP. Als hij aangeeft dat er al een installatie staat op de schijf, kies dan voor herstellen.

Ik heb er een keer een BSOD mee weg kunnen krijgen, maar ook een keer niet, dus je hebt wel een beetje geluk nodig :)

Succes!
Misschien ff overbodig bij het woord herstellen maar behoud ik de originele bestanden wel (documenten email ea.)?

Pura Vida

Verwijderd

Maverick2001 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:01:
[...]

Misschien ff overbodig bij het woord herstellen maar behoud ik de originele bestanden wel (documenten email ea.)?
Die blijf je inderdaad behouden. Toch adviseer ik je voordat je eraan begint een backup te maken door de harde schijf in een andere PC te stoppen. Zekerheid voor alles, want wie weet wat er gebeurt als tijdens het herstelproces de boel vastloopt (ik noem even iets geks)...

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Het heeft helaas niet geholpen.. na 3 dagen testen heb ik toch maar ff een volledige reinstall gedaan op een andere harde schijf. Nog een tip voor anderen. Hang niet je oude windows configuratie er na de install bij in.... toen ik dat had gedaan kon ik nogmaals een reinstall doen namelijk.

Pura Vida