Toon posts:

computer kapot... help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(outdated)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 09:17 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Zonder dit te doen is het toaal niet te zeggen waar het probleem ligt. Dus voor het stap voor stap uit en je weet precies wat er niet meer goed werkt.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Aangezien je topic geheel ontbreekt aan informatie over je systeem en wat je zelf zoal gedaan hebt is het voor ons natuurlijk niet mogelijk om een antwoord te geven. In feite zeg je gewoon "M'n PC is kapot, help". Daar kunnen we natuurlijk niets mee. Ga eerst zelf eens op onderzoek uit, test de nodige zaken en vermeld deze dan in je topic.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 21:52

Flapmo

and back is gigi!

Geen beeld als in: helemaal zwart vanaf begin? Of zie je wel in het begin je startup tekst en stopt hij vlak voor het windows load scherm? In het laatste geval is vaak je hdd de schuldige. Om te testen of je gfx kaart kapot is kan je deze gewoon loskoppelen en is booten. Kijken wat hij meldt.

Geeft hij verder geen 'piepjes' bij het opsarten? Dan is he mobo nog goed waarschijnlijk, indien wel. Zoek eens in je mobo boekje wat deze serie piepjes betekent (elke serie piepjes is een code, soort morse).

Wat heb je verder al gedaan? Beetje betere TS mag wel. Wat zit er in je pc, cpu + gfx + hdd + geheugen + OS + etc. Specs pls :+

Denk je eens lief te zijn en iig een soort antwoord te geven, geven ze ondertussen dat je de reply aan het maken bent alsnog het antwoord wat je in 1e instantie wilde geven :(

[ Voor 13% gewijzigd door Flapmo op 24-06-2007 16:02 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik kan helemaal niks met je beschrijving. Als je een tweede PC bij de hand hebt kun je proberen om wat onderdelen uit te wisselen (zoals voeding en videokaart). Heb je dat niet dan lijkt het me de beste oplossing om toch maar naar een computerzaak te gaan (en afspreken day ze je moeten bellen als het meer dan xx euro gaat kosten).

Als je nog wat meer details kunt geven wil ik nog best helpen in dit topic, maar op deze manier heb ik alleen iets aan een glazen bol :P

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 24-06-2007 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
(outdated)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 09:18 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 00:27
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:21:
@iedereen

het gaat om een computer met:
AMD athlon 64 3200+
ASUS K8V-F (moederboard)
512MB ddr-ram
ATI Radeon 9600 XT 128MB
250 GB hd

@Flapmo
ik zie ook geen letters bij het opstarten, helemaal niets, zwart vanaf het moment dat ik de knop indruk
Als ik jouw was zou ik een kennis zoeken die veel verstand heeft van pc's en gewoon naar een computerwinkel gaan. Ik bedoel je computer is tegen momenteel 350 euro waard dus de reperatie zal niet al teveel kosten.

Specs

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-01 15:26
Probeer een cmos resetje, haal eerst je pc van de stroom af, maak dan je kast open en haal de batterij er uit en dan weer in.

Verwijderd

Topicstarter
(outdated)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 09:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
(outdated)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 09:18 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 10:40
Als je pc al aan staat, kun je dan bijvoorbeeld Num lock aan en uit zetten?

Verwijderd

Topicstarter
(outdated)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 09:18 ]

Verwijderd

Als je de grafische kaart dr uit haalt, kan je wat GH45T zegt dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
(outdated)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 09:22 ]

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:38
raar dat ie dan geen piepjes geef als grafische kaart stuk is.

Ik denk zelf dat je graka stuk is of je agp/pci-e poort je zou het kunnen proberen je pc te starten met een pci videokaartje maar betwijfel of jij die zelf hebt, probeer is een kennis met verstand van computers/winkel

Verwijderd

Topicstarter
(outdated)

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 09:18 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Bij een goede computerzaak komen ze niet aan met "dat kost dan 1000 euro", maar rekenen ze gewoon een bepaald bedrag aan onderzoekskosten. Dat ben je dan kwijt en vervolgens kun je altijd nog beslissen of je alleen een onderdeel wil vervangen, of (ergens anders) een hele nieuwe pc koopt.

Best mogelijk dat je moederbord stuk is.

_██_
(ಠ_ృ)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:56:hij vast was gelopen, en goed ook!
Geweldige opmerking, alsof er vastlopen in gradaties bestaat.

BTW ook al eens goed geroken aan je voeding of daar geen smerige brandlucht uitkomt ?

Verwijderd

Topicstarter
(outdated)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 09:19 ]

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-01 11:47

switchboy

-ruimte te huur-

Koppel eens alle aparaten af tot je dit nog over hebt:
Moederbord(met proc en één reepje ram), voeding en graka

de rest moet allemaal losgekoppeld zijn. (ook van je voeding!)

Start de PC nu nog niet, wissel dan je voeding.
Start de PC nog niet is waarschijnlijk je mobo stuk.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:45:
ook geprobeerd zonder grafische kaart erin om activiteit bij mn toetsenbord te bespeuren. weer helemaal niets.
ik begin te vermoeden dat een deel van de computer dus HELEMAAL NIET word opgestart, dus dat het probleem niet bij de grafische kaart ligt... en het probleem ligt dan misschien ergens op het moederbord...
In m'n eerste reply gaf ik deze link: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Neem die stap voor stap door en je komt erachter waar je probleem zit.
Pagina: 1