Toon posts:

PC upgrade; verstandig? tips?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik vind dat ik weer toe ben aan een upgrade van mijn huidige systeem. Nu ben ik over een aantal dingen wel tevreden en wil ik ook niet al te veel geld uitgeven, toch was ik benieuwd naar jullie opinie.

op dit moment:
amd64 3200+ (@2,5 ghz)
asus a8n-e
2 x 512ddr (MDT @ 250 mhz)
ati x1950pro
2x 80gb
OCZ 450watt

de plannen:
core2duo e6600 (op dit moment rond de 200 euro)
asus p5b (rond de 90 à 100 euro)
2x Corsair 1024MB DDR2 TWINX XMS2 5400 C4 (45 euro per reepje)
totaal: ongeveer 380/390 euro.

Wat wil ik ermee?
gamen en internetten
Ik heb gehoord dat de core2duo's makkelijk over te clocken zijn, dus dat ben ik ook wel van plan. (niet extreem, als ie maar een stukje sneller is 3ghz ofzo)
Ik heb ook gelezen dat je bij een hoge cpu multiplier (in dit geval 9x dachtik) niet zulk ubersnel geheugen nodig hebt en daarom vond ik dit pc 5400 geheugen wel aantrekkelijk qua prijs/prestatie.

Zal deze upgrade mijn systeem veel sneller maken? (gamen)
Hebben jullie nog suggesties? -> Ander mobo, processor, geheugen?
Wanneer komen de prijsdalingen van de intel cpu's in nederland? en gaat dit veel geld uitmaken op bijvoorbeeld een e6600?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Het zal niet super snel zijn met die graka, het zal zeker wel helpen met met zo'n snelle processor en 2GB ram. Ik denk dat je bestaande games zullen een stuk sneller spelen, maar ik denk dat je er toch écht over een nieuwe graka moet nadenken als je graag de nieuwste games op volle details wilt spelen (ja ik weet, een 8800GT is duur :P )

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 19:29 ]

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Prima systeem volgens mij

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:25:
Het zal niet super snel zijn met die graka, het zal zeker wel helpen met met zo'n snelle processor en 2GB ram. Ik denk dat je bestaande games zullen een stuk sneller spelen, maar ik denk dat je er toch écht over een nieuwe graka moet nadenken als je graag de nieuwste games op volle details wilt spelen (ja ik weet, een 8800GT is duur :P )
X1950pro is nu ook niet echt zwak te noemen hé. Er zijn idd al wat games uit die de kaart niet op max kan trekken, maar is atm nog niet echt de moeite om up te graden. Beter wachten op een nieuwe generatie DX10 kaartjes.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik zou de 2GB DDR2 PC5300 Kingston set nemen. Scheelt je weer wat geld.

En ipv de P5B een gigabyte P35 moederbord. Ik heb zelf een P35 DS4 moederbord en deze is echt subliem!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:15

Rival24

I'll Be Back

silmaril8 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:26:
Ik zou de 2GB DDR2 PC5300 Kingston set nemen. Scheelt je weer wat geld.

En ipv de P5B een gigabyte P35 moederbord. Ik heb zelf een P35 DS4 moederbord en deze is echt subliem!
Maar wel een flink stuk duurder. Ik heb zelf een P5B en mijn Core 2 Duo E6600 loopt prima op 3 GHz, dus de TS kan beter het geld in zijn zak houden.

Verwijderd

Topicstarter
is het verstandig om te wachten op de e6750, of heb ik dan een veel duurder mobo+geheugen nodig?

nieuws: Preview van Intels E6750: overklokken tot bijna 4GHz
Pagina: 1