Toon posts:

Pc start niet op, moederbord dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg van een maatje van mij een computer in mijn handen geduwt met de mededeling ofdat ik er eens naar wou kijken want hij start totaal niet meer op. Ik heb alles al losgekoppeld en ram er uit uitgehaald maar nog steeds hetzelfde probleem. Heb ook 2 andere voedingen geprobeerd en een andere aan/uit schakelaar er aan gehangen maar het wil allemaal niet helpen de fans blijven nog steeds stil staan. Ik vrees dus dat het moederbord is overleden maar mischien hebben jullie nog een tip. Het gaat hier om een MS-6585F1 oftewel een MSI 648 met een intel celleron processor waarvan ik de ventilator voor de zekerheid ook al heb verwisseld. Zou het trouwens zo kunnen zijn dat als de processor stuk is het moederbord ook geen kick geeft.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als de fans blijven staan start het ding überhaupt niet, vaak is het dan het moederbord.

Wanneer je met 14-16 start zouden de fans aan moeten slaan (als de voeding werkt en de fans daarop aangesloten zijn). Ook kan het misschien helpen als je de boel op deze manier start met het moederbord aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist die methode gebruikt met het moederbord er op aangesloten en dan gaat de fan van de voeding en van de processor gewoon draaien. Kan ik hieruit opmaken dat het moederbord dan niet dood is?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:18:
Ik heb zojuist die methode gebruikt met het moederbord er op aangesloten en dan gaat de fan van de voeding en van de processor gewoon draaien. Kan ik hieruit opmaken dat het moederbord dan niet dood is?
Ik denk dat je daaruit op kan maken dat de voeding niet dood is. :+ Ging de harddisk ook draaien?
Wat dit over het moederbord zegt, geen idee.

Blijft de reset knop niet hangen ofzo?

Alles kan stuk.

• Heme84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-12-2022
Je VGA heb je ook al los gehad? kom namelijk wel is tegen dat die de start storing veroorzaken..

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat MSI moederbord is berucht om de gare condensatoren. Kijk eens of er geen condensator (de 'tonnetjes') bol staan, en/of lekken? Je ziet dan een bruine smurrie uit de bovenkant of onderkant lekken. De condensatoren horen bovenop gewoon vlak te zijn.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Als de PS/ON van het bord al niet meer werkt is het vaak het mobo dat stuk is, maar het kan ook goed aan een dooie cpu liggen, neem daarom de troubleshooter eens door om te achterhalen welk onderdeel het is.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de voeding kortsluit dan gaan ook de HD gewoon draaien netzoals de fans. Ja ik heb de Vga ook al los gehad. Ja dat van die condensators wist ik dat was ook het eerste waar ik naar keek maar het moederbord en condensators zien er nog perfect uit. En dat de reset knop blijft hangen lijkt mij heel onwaarschijnlijk want die zit er niet eens op :o

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die troubleshooter doorgelopen en ja ik komt toch uit op een dood moederbord of een dode processor maar ik kan het niet testen dus het lijkt mij het waarschijnlijkst dat het een dood moederbord is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:07:
Ik heb die troubleshooter doorgelopen en ja ik komt toch uit op een dood moederbord of een dode processor maar ik kan het niet testen dus het lijkt mij het waarschijnlijkst dat het een dood moederbord is.
Waarom kan je het niet testen? Pak een andere cpu, prik die in dit bord en kijk of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Gaat beetje moeilijk als ik zelf geen socket 478 processor of moederbord heb en ook niet zo gauw van iemand kan lenen ;)
Pagina: 1