Toon posts:

Nieuw mobo kan nieuwe HD niet vinden ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een nieuw moederbord in een nieuwe pc geplaatst.
Moederbord is een jetway775GT2-LOG. --> http://www.jetway.com.tw/...proname=775GT2%2DLOG#show
Hd is een seagate barracuda SATA 250gb.

Het mobo kan de hd bij het opstarten niet vinden.
Ik heb al alle sata aansluitingen geprobeerd, maar niets helpt.
De spanning is ok, want bij het aanzetten hoor ik hem.

Ik heb ook al de jumper er eens op geplaatst van 1,5Gb data transfer ipv 3gb, maar dat hielp ook niks!

In de bios valt er bitter weinig in te stellen voor sata.

Wie weet raad? :o

Verwijderd

Heb je verder wel ingesteld in de bios dat de computer moet starten van een SATA schijf?

Op de site van je moederbord is te zien dat er net een nieuwe bios uit is. Die kun je ook eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Tis opgelost.

Ik stak er een sata schijf in uit een andere pc en die deed het wel zonder iets te moeten instellen.
Die NIEUWE seagate HD is dus stuk!!!
dat wordt opsturen. LOL hoe gaat dit in z'n werk?
Ik heb er geen doos van, want is aangekocht bij pixmania en zat in een verpakking en schuimrubber van hunzelf.

Ik stak de nieuwe hd in een andere pc en die kon hem ook niet vinden, das duidelijk dus! :(

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:06:
Tis opgelost.

Ik stak er een sata schijf in uit een andere pc en die deed het wel zonder iets te moeten instellen.
Die NIEUWE seagate HD is dus stuk!!!
dat wordt opsturen. LOL hoe gaat dit in z'n werk?
Ik heb er geen doos van, want is aangekocht bij pixmania en zat in een verpakking en schuimrubber van hunzelf.

Ik stak de nieuwe hd in een andere pc en die kon hem ook niet vinden, das duidelijk dus! :(
Gewoon even contact opnemen met je directe leverancier = pixmania. Is dus duidelijk een DOA (Dead On Arrival)

Verwijderd

Topicstarter
Op hun site zeggen ze dat de garantie het 1e jaar via de constructeur verloopt...
We zien verder wel. Ik bel hun morgen ff op.

bedankt,

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31

MaDLiVe

.-Observer-.

Weet je zeker dat de schijf goed ingesteld is? (jumpers ed.)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
Er is maar 1 mogelijkheid.
Oftewel geen jumpers voor 3Gb.
of 1 jumper voor 1.5Gb

Heb ze alle 2 geprobeerd...

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:03:
Op hun site zeggen ze dat de garantie het 1e jaar via de constructeur verloopt...
We zien verder wel. Ik bel hun morgen ff op.

bedankt,
Als een schijf direct bij aankoop reeds defect is, gaat dit bij de meeste winkels (ook webwinkels) via een DOA-procedure.

Verder is het wettelijk gezien onzin dat ze garantie afwimpelen op de fabrikant, dat mag helemaal niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Alex Picard op 25-06-2007 09:29 ]

Pagina: 1