Click op google adsense opvangen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-07 10:28
Momenteel ben ik bezig met een community website. Nu had ik het idee om "schrijvers" mee te laten delen in de (eventuele :+) opbrengsten van google adsense.

Hiervoor heb ik het volgende bedacht:

code:
1
2
3
4
5
6
7
<span onmousedown="ajax(document.URL);">        
    <script type="text/javascript"><!--
        ....
        google bende
        ....
        </script>
</span>

Hetzelfde geprobeerd met onclick=. Geen resultaat. Met een onmouseover werkt het wel prima. In functie ajax staat een stukje code dat de url naar een php scriptje stuurt die het op zijn beurt weer opslaat in een database. Dat werkt allemaal met onmouseover maar u snapt dat ik gaarne de click wil registreren ipv de mouseover!

Iemand iedeeën?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07 18:31

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Misschien moet t met hoofdletters? Dus:

onClick
onMouseDown

Computers willen wel vaker zo mierenneukerig zijn :p

Edit: anders kan je ook nog onMouseUp proberen, die is sowieso netter, omdat de link pas gaat werken zodra je de muisknop weer los hebt gelaten.

[ Voor 38% gewijzigd door Mr.Qips op 24-06-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Sja, gebruik Firefox en kijk even welke fouten in de error console staan.
Misschien moet t met hoofdletters? Dus:
Nee ;)

[ Voor 30% gewijzigd door XWB op 24-06-2007 13:56 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:02

chem

Reist de wereld rond

Je kan toch ook channels gebruiken om google dit lekker voor je te laten tracken?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
Ik heb het met onmouseup geprobeerd, geen succes. Het lijkt erop dat tijdens het klikken de communicatie met de site zelf afgebroken wordt (dus geen event registratie) in tegenstelling tot mouseover, waarbij je logischerwijs wel gewoon op de site blijft en deze "aktief" is.

Met google kan je geen target opgeven voor zover ik kan zien :(

^^ Ik heb channels (diverse sites) maar met deze site wil ik intern registreren vanaf welke url ze komen. Stel gebruiker A schrijft een stuk op de url http://website/artikel/eijkb_is_lief en gebruiker B schrijft een stuk op http://website/artikel/eijkb_is_stom dan komen beide clicks voor wat google betreft van website af, terwijl ik wil weten wie de auteur is van het stuk zodat ik die een x bedrag kan toekennen.

In de database sla ik dus de url op (in voorbeeld 1 dus eijkb_is_stom) waarmee ik later kan terugvinden welke auteur dat is geweest en dan zijn saldo bv. + 0.00001$ (<- bedragen zullen relatief beter in verhouding liggen :+)

[ Voor 48% gewijzigd door Eijkb op 24-06-2007 14:10 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

https://www.google.com/ad...w-et-asui&medium=link#url
je mag tot 200 channels definieeren; afhankelijk van je aantal auteurs zou dat wel moeten lukken ?

Zet in je url de auteur (leuk voor seo ook nog) en je kan reports per auteur opvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
@Chem, dat had ik ook bedacht inderdaad. Alleen wil ik niet alleen auteur bijhouden maar bv. ook uiteindelijk categorie (welke artikelen hebben de beste conversie) en moet alles automatisch gaan. Om nu handmatig steeds een channel aan te maken voor een gebruiker is niet echt leuk werk.

Naast artikelen komen de ads ook op de persoonlijke blogs van de gebruikers, natuurlijk zullen dit er niet per direct 10.000 zijn maar de doelgroep is ongeveer 2 miljoen personen groot in NL dus wie weet.

Vandaar de zoektocht naar een registratie methode via de site zelf. Nu ben ik niet zo thuis in event bubbling, wellicht kan ik daar iets op vinden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Dan zal je met window.frames['google_ads_frame'].document.getElementsByTagName('a') (en li) aan de slag moeten gaan, en niet met een span om een iframe.; een iframe kán niet eens in een span, dus wat de browser doet/probeert te doen is al een noodgreep.

Let wel dat je de oorspronkelijke handler moet terugzetten, aangezien google zelf ook nog wat doet bij een onClick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier staat code die clicks kan tracken: http://forums.digitalpoin...d.php?p=451170#post451170. Je moet adsense_click() nog wel aanpassen om aan je eigen eisen te voldoen.

Hier staat er ook een: http://contextualtracker.wiadomosc.info/ct/.

Het aanpassen van de Adsense advertenties is niet toegestaan door Google, dus als je dat doet heb je een kans om gebanned te worden. Ik weet niet of het toevoegen van een listener daar ook onder valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Kun je niet gewoon de AdSense ID van de betreffende persoon gebruiken? Dan komen de kliks automatisch bij de juiste persoon terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Afgezien van de technische aspecten lijkt het me nogal riskant wat je beoogt. Immers, de auteurs worden via jouw Adsense-account beloond, als ik het goed begrijp.
Dat betekent dus dat frauduleuze handelingen van hun kant om de verdiensten wat op te krikken, jou je account kunnen gaan kosten, zonder dat jij daar veel tegenin kunt brengen.
Ik zou dat risico nooit durven nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:16

crisp

Devver

Pixelated

chem schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:17:
Dan zal je met window.frames['google_ads_frame'].document.getElementsByTagName('a') (en li) aan de slag moeten gaan [...]
same-domain security policy laat dat uiteraard niet toe ;)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 24-06-2007 22:49 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
prijk schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:48:
Afgezien van de technische aspecten lijkt het me nogal riskant wat je beoogt. Immers, de auteurs worden via jouw Adsense-account beloond, als ik het goed begrijp.
Dat betekent dus dat frauduleuze handelingen van hun kant om de verdiensten wat op te krikken, jou je account kunnen gaan kosten, zonder dat jij daar veel tegenin kunt brengen.
Ik zou dat risico nooit durven nemen.
Inderdaad, dit probleem lijkt me onoverkomelijk.

Misschien kan je beter iets doen met unieke pageviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
Dank voor alle technische knowhow! Er zal vast iets tussen zitten waar ik iets mee kan.

Een eigen adsense ID is geen optie. Het gaat om een doelgroep die over het algemeen geen kaas gegeten heeft van adsense, url-kanalen e.d.

Wat Prijk meld is wel iets om over na te denken. Momenteel is een evt. uitbetaling nog niet besproken (wel overdacht) en vooralsnog gaan we geen geld uitkeren maar bij een x-aantal clicks bv. een t-shirt of ander materiaal. De verwantschap tussen google-ads en deze uitkering zal niet duidelijk vermeld gaan worden op de site.

.

Pagina: 1