Toon posts:

Firewire werkt niet soepel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een aantal dagen bezig om mijn Firewire aansluiting werkend te krijgen.
De aansluiting zit op m'n systeemkast aan de voorkant dus niet op het moederbord, nu zijn we erachter gekomen dat het stekkertje helemaal niet was aangesloten dus heb ik dat gedaan door hem aan het moederbord aan te sluiten (Gigabyte Nforce 4 GA-K8N-SLI).
Het leek te werken totdat ik mijn camcorder er op wou aansluiten, toen kreeg ik de volgende melding;

"Het USB-apparaat wordt niet herkend

Een van de op deze computer aangesloten USB-apparaten werkt niet goed. Het is onbekend welk apparaat. Klik op dit bericht voor hulp... "

Alles is geinstalleerd, software. updates. De camera werkt wel gewoon direct zoals het hoort op andere pc's.
Ik werk op een 3800+ X2, win XP SP2, 2 gb.

Alle fora's heb ik al afgezocht maar kom gewoon niet tot een oplossing.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen anders moet ik met alle ellende de pc meenemen naar de winkel waar ik liever niet aan begin.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Is de firewire controller wel geactiveerd in de bios en de driver geinstalleerd in windows?

Enne USB apparaat? Je bent toch wel de firewire poort aan het gebruiken en niet een USB aansluiting?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Hij stond eerst niet in mijn bios maar misschien nu ik hem heb aangesloten wel, ik zal het even nakijken als ik thuis ben.

er was geen driver voor te installeren, alles ging automatisch

Over USB, ik krijg die melding terwijl ik hem toch echt in de firewire port zet.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog even in m'n bios gekeken en daar staat eigenlijk niks over Firewire in, maar alle USB opties staan sowieso op enabled.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zou eens in apparaatbeheer kijken of de firewire controller wel correct is geinstalleerd.
Je moet dan wel zoeken naar IEEE 1394 Bus Host Controller oid. (IEEE 1394 is de officiële benaming voor firewire).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even met de computerzaak gebeld waar ik de pc ook heb gekocht.

Het schijnt dat mijn moederbord geen firewire ondersteunt.
Dus ik had het stekkertje van de firewire ergens in gepropt waar het helemaal niet mocht.

Schijnbaar mag ik wel een pci kaartje gebruiken.
Die heb ik ook gekocht maar dat werkt ook niet lekker.
Want toen ik reboote en terug kwam in windows kreeg ik de volgende melding;

" Nieuwe hardware gevonden "
" Er is een probleem opgetreden bij de installatie van de hardware. De nieuwe hardware werkt mogelijk niet goed ".

Dus ik denk nou goed, even een kwestie van drivers installeren enzo. Dat was allemaal gelukt, en zelfs m'n camera werd herkent nadat ik deze had aangesloten. Maar ook daar krijg ik een foutmelding, een geel uitroepteken in apparaatbeheer.
Terwijl ik daarvoor alle nodige software voor heb geïnstalleerd.
De firewire kaart werd trouwens wel herkent bij apparaatbeheer onder de naam IEEE 1394.

De medewerkers van de computer zaak vertelden me dat die pci firewire kaart (digiconnect) waarschijnlijk niet met mijn moederbord samen kon werken. (wat werkt dan wel goed met mijn mobo???)
Dus het schiet nog niet echt op allemaal op tot hier.

• Dukey

Dukey

Ik zou me eerder eens afvragen of je niet de boel (camera en/of mobo) gesloopt hebt met je "prik-maar-raak" actie.

Les 1: RTFM...

Verwijderd

Topicstarter
in principe werkt alles nog, heb gisteren namelijk nog een film over gezet op de andere pc.

bij mycom hadden ze gezegd dat ik dat op mijn mobo moest proppen maar wat een stelletje stommelingen dan om zoiets te zeggen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 08:45 ]

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 07:52:
in principe werkt alles nog, heb gisteren namelijk nog een film over gezet op de andere pc.

bij mycom hadden ze gezegd dat ik dat op mijn mobo moest proppen maar wat een stelletje stommelingen dan om zoiets te zeggen.
Ja ze hebben gelijk als je ook daadwerkelijk een firewire poort hebt op je moederbord. En 80% van de huidige moederborden heeft dat ook. Meestal te herkennen aan een groene header in plaats van een blauwe waar de extra USB aansluitingen zitten. En als de kleur afwijkt dan dan staat het er ook nog naast geprint (IEEE 1394) en als dat niet lukt (tis 2 uur snachts bijv) dan heb je nog het boekje.

@ HAAN, k'heb het natuurlijk over moederborden die vandaag te dag verkocht worden he. Ik heb het tot nu toe op ieder moederbord gehad, koop meestal wel duurdere varianten.

[ Voor 10% gewijzigd door Dukey op 26-06-2007 12:39 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-02 15:55

Haan

dotnetter

Ik zou eerder zeggen dat 80% van de moederborden juist GEEN firewire heeft.. Verder is het behoorlijk knap dat je een firewire aansluiting op een usb-header weet te krijgen, dat is juist zo gemaakt dat het _niet_ past. (al ben ik al vaker bizarre dingen tegen gekomen als mensen die 4 pinnen van de 24-pins ATX stekker knippen en die in de 12V aansluiting voor de processor proppen 8)7 )

Probeer je firewire kaartje eens in een ander PCI slot, misschien dat dat wil helpen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Het stekkertje ging precies op het moederbord alsof het ervoor gemaakt was.

Als ik vanmiddag thuis ben zal ik het kaartje even in de andere slot zetten en even kijken wat er dan gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
kickje

heb helaas nog geen oplossing gevonden

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44
OMG... :X
Je mag blij zijn dat je met deze actie je camera niet hebt opgeblazen, je hebt em namelijk op de USB header aangesloten
Verder is het behoorlijk knap dat je een firewire aansluiting op een usb-header weet te krijgen, dat is juist zo gemaakt dat het _niet_ past.
Juist niet, de pinnetjes van een firewire-header is juist identiek aan die van firewire.
Heb een keer per ongeluk de front-USB aangesloten(lette gewoon even niet op). Resultaat: heel erg fijn ruikende kaartlezer

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-02 11:54
mad-dog schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:44:
OMG... :X
Je mag blij zijn dat je met deze actie je camera niet hebt opgeblazen, je hebt em namelijk op de USB header aangesloten

[...]

Juist niet, de pinnetjes van een firewire-header is juist identiek aan die van firewire.
Heb een keer per ongeluk de front-USB aangesloten(lette gewoon even niet op). Resultaat: heel erg fijn ruikende kaartlezer
Hoe kan dat nou?

Firewire heeft toch 6 pinnen, en USB7(excl. 1 dummy)?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Animal schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:48:
Ik heb toevallig zo'n frontplaatje (van een Intel moederbord) los naast me liggen en de Firewire kabel en de USB kabel ervan zijn identiek: Twee rijen van 5 gaatjes met in 1 rij het vijfde gaatje dichtgemaakt. Het enige verschil is dat de Firewire connector blauw is en de USB connector zwart.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44
Animal schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:48:
[...]

Hoe kan dat nou?

6 pinnen op de connector van een kabel ja, maar niet op een header :)

Verwijderd

Topicstarter
Die firewire paste anders precies goed op die header.

Maar als ik het zo hoor mag ik nog van geluk spreken :D.
Pagina: 1