Toon posts:

[Mac OSX] Recovering files na format

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik ben heel heel heel dom bezig geweest. Ik heb per ongeluk de verkeerde hd geformatteerd met disk utility. Dit had ik niet moeten doen. Ik neem aan dat de data nog wel te redden is, hoop ik ;( :'(

Welk programma kan ik daar het best voor gebruiken? Het gaat om een externe HD, met veel foto's /video's erop.

Ik waardeer jullie hulp! AUB HELP MIJ! :'(

PS. Ik weet hoe dom ik geweest ben om het spul niet geback-upped te hebben, daar was ik nog niet aan toe gekomen. Laten we het daar dan ook aub niet over hebben!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 12:25 ]

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-01 13:54

Xe0n

^ Me

Maak in ieder geval een hele image van je externe HD dat als je dalijk gaat spelen met programma's, die programma's de schade in ieder geval niet erger kunnen maken. Dit kan je bijvoorbeeld doen met het command dd in de terminal (console):
http://www.slashdotdash.n...-with-mac-os-x-tiger-10-4

Zorg er ook zowiezo voor dat je NIETS maar dan ook NIETS op de schijf weg schrijft. Dit zorgt ervoor dat er data verloren gaat.

Alle hierbovenstaande is om de schade te beperken verder denk ik dat het gewoon een kwestie is van de partition table herstellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Xe0n op 24-06-2007 12:34 ]

...

Verwijderd

Ik zou niet weten of het helpt maar even op versiontracker zoeken op "file recovery" levert het volgende op:

http://www.versiontracker.com

Hoop dat het helpt!!

En in ieder geval even de tip die XeOn gegeven heeft opvolgen. Weet niet of bovenstaande progjes op versiontracker dit automatisch doen. Better to be save than sorry.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 12:41 ]

Verwijderd

Ik heb (bij fout uittrekken USB-schijf)

DataResque 2 gebruikt om data te restoren (grote files waren vaak beschadigd)
Andere programma's
- DriveGenius
- DiskWarrior (PPC alleen)

Verwijderd

Topicstarter
voorloopig bedankt iig. Ben nubezig met Data resque II. Hopen dat dat wil...

Verwijderd

Topicstarter
voorloopig bedankt iig. Ben nubezig met Data resque II. Hopen dat dat wil.....
Pagina: 1