Toon posts:

Windows Vista E6600 loopt 1800Mhz ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag Windows Vista Ultimate 64Bits erop staan.
Volgens de performance info draait mijn cpu maar aan 900Mhz
ik heb geen idee hoe ze hieraan komen.

Ik heb de laatste versie van CPUZ die Vista compatible is erop staan
en die zegt dat de CPU 1800Mhz draait.
Dat is dus : 6*300
In plaats van dat ik met overclockte waarde : 9*300 moet hebben.

Heeft iemand een idee hoe dit komt??

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
EIST > Google.

Verwijderd

Topicstarter
Oké , ty meer moest ik niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:01:
[...]

Oké , ty meer moest ik niet weten.
Niks dus , in mijn moederbord opties zie ik ook niks staan.
Hoe flash ik een bios ? Ik heb een floppy , maar hoe precies.
Kan iemand een korte uitleg geven , FAQ lezen geraakt ik niet aan uit.
DankU.

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:05:
[...]

DankU.
In je bios moet gewoon ergens C1E of EIST of beide staan. Zet alles uit.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:05:
[...]

DankU.
Lees dan nog maar een keer de FAQ. Of zoek eerst maar op google hoe je dat moet doen.

En waarom EIST uitzetten? Je E6600 loopt gewoon op 3,0ghz hoor. Alleen als hij dat niet nodig heeft, dan klokt ie automatisch terug naar 1800mhz. Maar zodra jij weer zware applicaties gaat draaien gaat ie weer terug (fractie van een seconde) naar de 3,0ghz. Anyway, dit staat dus ook in de FAQ en had je ook kunnen vinden via google.

[ Voor 29% gewijzigd door silmaril8 op 24-06-2007 13:10 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Om welk moederbord gaat het? En zie je niet iets van 'Enhanced Intel Speedstep Technology' of 'Speedstep' staan?
En als je de processor stressed, resulteert dat dan wel in de volle snelheid? Zo ja, geen probleem lijkt me. Zeker niet een reden om het bios te gaan flashen of iets dergelijks. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:11:
Om welk moederbord gaat het? En zie je niet iets van 'Enhanced Intel Speedstep Technology' of 'Speedstep' staan?
En als je de processor stressed, resulteert dat dan wel in de volle snelheid? Zo ja, geen probleem lijkt me. Zeker niet een reden om het bios te gaan flashen of iets dergelijks. ;)
Nee dat is het juist , bij benchmarks & Everest tests zegt hij dat de CPU 2700 Mhz is
Maar hij haalt wel maar scores van een CPU van 1800Mhz :'(

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ja, maar Everest neemt volgens mij gewoon de maximale multiplier en vermenigvuldigt die met de FSB-frequentie. Als je eens Pi-fast en CPU-Z naast elkaar draait. Zodat je de huidige CPU-frequentie kan bekijken tijdens het stressen.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:25:
Ja, maar Everest neemt volgens mij gewoon de maximale multiplier en vermenigvuldigt die met de FSB-frequentie. Als je eens Pi-fast en CPU-Z naast elkaar draait. Zodat je de huidige CPU-frequentie kan bekijken tijdens het stressen.
Blijft hetzelfde 8)7
Ene keer zegt het 900Mhz andere keer 1800Mhz

Setup :
MSI 975X Powerup Edition
8800GTX
2048 GB DDR2

Ik doe net de Lost Planet test :
DX9 XP Snow : 47fps (CPU werkte toen) DX10 Vista Snow : 25 fps
DX9 XP Cave : 57 fps ( idem ) DX10 Vista Cave : 12 fps

Klopt duidelijk iets niet :/

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 13:42 ]

• silmaril8
  • Niet online
Welke snelheid heeft de E6600 als je de pc opstart (POST scherm)?

En probeer eens de default bios settings te laden en kijk dan in Vista welke snelheid hij dan aangeeft (en doe een paar testjes).

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
In je BIOS anders gewoon even de multi op 9x en de FSB op 300 fixen? Dingen met de naam als 'speedstep' 'downclock' 'low engergy consumption', whatever uitzetten, en het moet werken.

Verwijderd

Topicstarter
silmaril8 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:50:
Welke snelheid heeft de E6600 als je de pc opstart (POST scherm)?

En probeer eens de default bios settings te laden en kijk dan in Vista welke snelheid hij dan aangeeft (en doe een paar testjes).
Default snelheid geeft die 1600Mhz : 266*6 = 1600
Ik kan nergens die multiplier vastzetten :'(

Maar kzou ander mijn bios updaten mss dat die optie er dan wel staat :'(
Maar heb alleen een floppy en heb echt geen benul hoe dat te doen :'(
Dan koop je Vista en werkt niks damn :/

Edit : Krijg net de geniale ingeving 3Dmark06 cpu test een te laten lopen..
Op XP haalde ik 2040 eens zien nu |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 14:00 ]

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Je processor heeft een standaard multiplier van x9, en valt terug naar x6 in EIST (waar je inmiddels naar gegoogled hebt, toch?).

Over het algemeen is het beter niet te overklokken voordat alles in default mode goed gaat. Dus kijk nou eerst eens wat er gebeurt met een 266 bus. En toen je ging overklokken, heb je toen je PCI en PCI-E bus gelockt?

3Dmark06 draaien is wel leuk; maar het systematisch, stapsgewijs doorlopen van wat troubleshoot stappen is beter.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Topicstarter
albatross schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:37:
Je processor heeft een standaard multiplier van x9, en valt terug naar x6 in EIST (waar je inmiddels naar gegoogled hebt, toch?).

Over het algemeen is het beter niet te overklokken voordat alles in default mode goed gaat. Dus kijk nou eerst eens wat er gebeurt met een 266 bus. En toen je ging overklokken, heb je toen je PCI en PCI-E bus gelockt?

3Dmark06 draaien is wel leuk; maar het systematisch, stapsgewijs doorlopen van wat troubleshoot stappen is beter.
Alles geprobeert.
Het probleem is da normaal alles op default de cpu van 1600 -> 2400 zou overschakelen maar da is het geval niet. Ik heb C1E optie , speedstep , alles uit gedaan. En niks werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:59:
[...]

Alles geprobeert.
Het probleem is da normaal alles op default de cpu van 1600 -> 2400 zou overschakelen maar da is het geval niet. Ik heb C1E optie , speedstep , alles uit gedaan. En niks werkt.
3Dmark06 score CPU : 2314 ( 2700Mhz ) Is hetzelfde al in XP.
Waarom toont Vista dan 900Mhz aan?

• silmaril8
  • Niet online
waar zie je dan in Vista dat het 900mhz is? Laat eens een screenshot zien.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:08:
[...]

3Dmark06 score CPU : 2314 ( 2700Mhz ) Is hetzelfde al in XP.
Waarom toont Vista dan 900Mhz aan?
Hmm, 2700 Mhz zou goed moeten wezen (9 x 300). Waar precies laat Vista dat rare getal van 900 zien? Wellicht eens meten met Everest of zo; of CPUZ, etc.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• dion_b
  • Laatst online: 22:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgende keer je een beetje beter inlezen. Even op de site van de fabrikant kijken of een review van de CPU in kwestie lezen zou voldoende moeten zijn. Dat hoort toch echt tot de basiszelfwerkzaamheid die we op GoT verwachten :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.