Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 09:26
Ik ben op dit moment aan het kijken of om zelf een baybus te maken of om een kant en klare van Zalman te kopen. De gene die ik op het oog heb van zalman is de ZM-MFC1 Plus. Deze is niet gelijk aan de MFC1!. Nu is alleen de vraag of deze de fans ook kan uitschakelen of alleen maar kan regelen van 5v tot 11v.

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/mfc1plus_f_p.jpg

Deze vraag is ook door mij gesteld bij Zalman, hier heb ik helaas nog geen antwoord op gehad, ik hoop dan ook dat iemand die deze heeft mij dit kan vertellen. Ik heb ook de search van tweakers gebruikt maar helaas vindt ik dan alleen de MFC-1 terug en niet de plus versie.

Link met meer info over deze controller
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=279&code=017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, misschien omdat ze bang zijn dat je je computer sloopt als je alle fans uitzet :P Maar op 5 Volt hoor je die koelers sowieso niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 15:55
Ik heb 'm zelf niet, maar alles wijst er indd. op dat het niet mogelijk is om de fan uit te zetten (zonder een kabel uit te trekken natuurlijk O-) )

@Djedditt: als je van stilte houdt is 5v niet altijd genoeg, zeker als je dat ding volpropt met 6 fans, wil je er snachts of bij lage kamertemp. er vast wel ook enkele uitzetten om het nog stiller te maken.
Ik denk dat je zelfs 6 of 7 stille Noctua's op 5v toch wel degelijk zal horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
DnnSke schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:16:
Ik heb 'm zelf niet, maar alles wijst er indd. op dat het niet mogelijk is om de fan uit te zetten (zonder een kabel uit te trekken natuurlijk O-) )

@Djedditt: als je van stilte houdt is 5v niet altijd genoeg, zeker als je dat ding volpropt met 6 fans, wil je er snachts of bij lage kamertemp. er vast wel ook enkele uitzetten om het nog stiller te maken.
Ik denk dat je zelfs 6 of 7 stille Noctua's op 5v toch wel degelijk zal horen...
Er komen 6 Noctuas 1200 in.. mischien 800 maar dat is afhankelijk van wat er leverbaar is. Het gaat mij er ook om zoalsje aangeeft af en toe een fan uit te schakelen ivm snachts of omdat het niet zo warm is. Wellicht dta anders een optie overblijft om een schakelaar tussen de fans en de controller in te bouwen :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de zalman site:

Output voltage 5VDC - 11VDC 5%

Dus minimaal 5 volt, dus niet uit te schakelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ander potmetertje van dezelfde waarde erin knutselen die 'klik' zegt als je hem helemaal uit draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
6 gaatjes boren met 6 mooie knopjes met on/off op monteren.
Aansluiten na de potmeters et voila 8)

wel niet makkelijk om het echt goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:42
spl3ndr schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:37:

Is niet zo moeilijk hoor ik heb het zelf ook vaak gedaan.
1. aangeven waar ze moeten komen
2. Gaatje boren
3. schakelaartje er door..
5. schakelaartje goed vast lijmen met een lijmpistool aan de achterkant..
6. Kijken naar je DIY schakelaarsetje.. en beseffen dat je een echte Tweaker bent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:16:
Op de zalman site:

Output voltage 5VDC - 11VDC 5%

Dus minimaal 5 volt, dus niet uit te schakelen....
Dit is het bereik dat de potmeters hebben, er wordt geen woord gerept of ze wel of niet uit te schakelen zijn. Het kan zijn dat het potmeters zijn met een schakelaar er in.
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:23:
Ander potmetertje van dezelfde waarde erin knutselen die 'klik' zegt als je hem helemaal uit draait?
Dit lijkt mij zelf ook een mogelijkheid.
spl3ndr schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:37:

Blizzard2005 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:38:
[...]

Is niet zo moeilijk hoor ik heb het zelf ook vaak gedaan.
1. aangeven waar ze moeten komen
2. Gaatje boren
3. schakelaartje er door..
5. schakelaartje goed vast lijmen met een lijmpistool aan de achterkant..
6. Kijken naar je DIY schakelaarsetje.. en beseffen dat je een echte Tweaker bent :D
Dit is waarschijnlijk de optie waar ik ook voor ga kiezen indien ze niet uit geschakeld kunnen worden. Eventueel indien er te weinig ruimte aanwezig is om het plaatje maak ik de schakelaars in een andere bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Moet ie perse van Zalman zijn? Want ik heb een van het merk/type 'Rheobus' en die kan wel gewoon uit (0-12V). Zitten wel slechts 4 aansluitingen op, maar dan koop je er gewoon 2 indien nodig ;) (zo duur was ie volgens mij niet).

[edit] kan hem niet terugvinden in de pricewatch :o Exacte merk is overigens Sunbeam Rheobus : http://www.techzine.nl/re...eobus-Fan-Controller.html

[ Voor 26% gewijzigd door Palomar op 25-06-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:15:
Moet ie perse van Zalman zijn? Want ik heb een van het merk/type 'Rheobus' en die kan wel gewoon uit (0-12V). Zitten wel slechts 4 aansluitingen op, maar dan koop je er gewoon 2 indien nodig ;) (zo duur was ie volgens mij niet).

[edit] kan hem niet terugvinden in de pricewatch :o Exacte merk is overigens Sunbeam Rheobus : http://www.techzine.nl/re...eobus-Fan-Controller.html
Hier heb ik er ook 2 van in mijn PC zitten. Ik ben er zeer tevreden over. De mogelijkheid om traploos de boel in te stellen tussen 0 en 12 volt is super. Ook kan je idd de fans gewoon uit zetten.

Ze zijn ook nog eens goed te modden in de standaard 5,25" plaatjes van kasten zodat ze er perfect bij passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bachhimself schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:42:
Dit is het bereik dat de potmeters hebben, er wordt geen woord gerept of ze wel of niet uit te schakelen zijn. Het kan zijn dat het potmeters zijn met een schakelaar er in.
Dat ze niet uitgeschakeld konden worden was ondertussen al geconfirmeerd, dus helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:19:
[...]

Hier heb ik er ook 2 van in mijn PC zitten. Ik ben er zeer tevreden over. De mogelijkheid om traploos de boel in te stellen tussen 0 en 12 volt is super. Ook kan je idd de fans gewoon uit zetten.

Ze zijn ook nog eens goed te modden in de standaard 5,25" plaatjes van kasten zodat ze er perfect bij passen.
Hij is helaas niet echt lekker te verkrijgen bij normale winkel...
Kheb dr ook nog naar gekeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 06:48:
[...]

Hij is helaas niet echt lekker te verkrijgen bij normale winkel...
Kheb dr ook nog naar gekeken..
Hij is volgens mij te verkrijgen bij Salland automatisering, ik heb ondertussen de Zalman hier besteld en zal over 1,5 week mijn bevindingen hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bachhimself schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:20:
[...]

Hij is volgens mij te verkrijgen bij Salland automatisering, ik heb ondertussen de Zalman hier besteld en zal over 1,5 week mijn bevindingen hier plaatsen.
Precies :P
Normale winkel ;)

Bij salland betaal je extra kosten als je onder een bepaald bedrag zit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:26:
[...]

Precies :P
Normale winkel ;)

Bij salland betaal je extra kosten als je onder een bepaald bedrag zit :S
Die extra kosten daar zat ik niet zo over in... Ik kwam daar wel overheen met mijn bestelling....

5 Noctua 1200 fans
1 Noctua cpu koeler NHU-12F
Antec P182
Corsair HX520 Psu

En nog wat meer leuks :)
Pagina: 1