Prijs van een "RCA(tulp) naar XLR verloopstuk"?

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Gisteren tijdens een dansvoorstelling kwam ik erachter dat mijn dvd speler niet kon worden aangesloten op het geluid van de organisatie. Ik maakte gebruik van standaard tulp pluggen en zij van de profesionelere standaard XLR. Ik in allerijl naar een audiozaak gegaan en twee verloopstukken gehaald. Van een tulp dus naar een female XLR. Ik verbaasde om de prijs. Per stuk 14 euro. Twee metalen dingetjes 28 euro. Ik heb gezocht op google en een hele hoop pluggen gezien maar er worden veel benamingen gebruikt die ik niet ken. Ze hebben het over polige (ik heb geen idee of ze hiermee tulp bedoelen). Anyway, ik heb er dus niet zoveel verstand van. Ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen of dit een redeljike prijs is of dat ik ben opgelicht.

Op deze site staan een hoop verloopstukken. Misschien dat jullie de juiste hier kunnen vinden.

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:11
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/fl253.jpg

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=6015

3,87 euro

Daar kan je het beste hem bestellen, top service en goedkoop.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

http://www.allekabels.nl/na/0/1603/Xlr-3-Polig-Neutrik.html
deze is bijvoorbeeld 15 euro. Er staat er echter ook op die slechts 1 euro zijn. Waarschijnlijk kan je op deze stampen, met grof geweld eruit rukken en er tegen schelden en nog blijft die het doen. Op die ene van 1 euro moet je zuinger zijn en zal minder lang meegaan. Maar ik denk dat je wel redelijk afgezet bent.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:31

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Jeroenz18 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:30:
[afbeelding]

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=6015

3,87 euro

Daar kan je het beste hem bestellen, top service en goedkoop.
Alleen zullen die XLR's niet passen... Je zal de male variant daarvan moeten hebben...
TS: 14 euro per st duur? Hangt af wat je precies hebt gekocht. Als je een verloop met transformator erin hebt, dan is het een fatsoenlijke prijs.

Alles kan stuk.

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:11
remco_k schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:38:
[...]

Alleen zullen die XLR's niet passen... Je zal de male variant daarvan moeten hebben...
TS: 14 euro per st duur? Hangt af wat je precies hebt gekocht. Als je een verloop met transformator erin hebt, dan is het een fatsoenlijke prijs.
Ehh .... sorry hij zegt dit nodig te hebben: Van een tulp dus naar een female XLR.

Op het plaatje is het een tulp naar female xlr ... O-)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb ze hier liggen, tulp naar female XLR, maar dan gewoon in 1 plug zonder kabeltje, reuzehandig :)

Volgens mij heb ik die bij de Fakkert in Zwolle gekocht ooit.

• michielvz
Fairy schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:57:
Ik heb ze hier liggen, tulp naar female XLR, maar dan gewoon in 1 plug zonder kabeltje, reuzehandig :)

Volgens mij heb ik die bij de Fakkert in Zwolle gekocht ooit.
Voor hoeveel?

Trouwens, het gaat om een enkel mono verloopstuk van metaal. Geen kabel dus. Redelijk zwaar en waarschijnlijk van zeer goede kwaliteit. Je zou er op kunnen staan zonder het kapot te maken. Ik gooi ze waarschijnlijk op marktplaats. Ik wil eerst weten of ik niet teveel heb betaald. Dit in verband met de marktwaarde.

• michielvz
TrailBlazer schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:35:
http://www.allekabels.nl/na/0/1603/Xlr-3-Polig-Neutrik.html
deze is bijvoorbeeld 15 euro. Er staat er echter ook op die slechts 1 euro zijn. Waarschijnlijk kan je op deze stampen, met grof geweld eruit rukken en er tegen schelden en nog blijft die het doen. Op die ene van 1 euro moet je zuinger zijn en zal minder lang meegaan. Maar ik denk dat je wel redelijk afgezet bent.
Zoiets is het idd. Maar dan helemaal van metaal.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

michielvz schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:46:
[...]

Voor hoeveel?

Trouwens, het gaat om een enkel mono verloopstuk van metaal. Geen kabel dus. Redelijk zwaar en waarschijnlijk van zeer goede kwaliteit. Je zou er op kunnen staan zonder het kapot te maken. Ik gooi ze waarschijnlijk op marktplaats. Ik wil eerst weten of ik niet teveel heb betaald. Dit in verband met de marktwaarde.
Geen idee, is al wel 6 jaar geleden ofzo dat ik ze kocht. Ik weet iig wel dat ik er NOOIT 14 euro voor zou betalen..

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:35
Kan je ze niet terugbrengen naar de winkel? Onder het mom van "andere plug nodig" o.i.d ?

• michielvz
Fairy schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:49:
[...]

Geen idee, is al wel 6 jaar geleden ofzo dat ik ze kocht. Ik weet iig wel dat ik er NOOIT 14 euro voor zou betalen..
Dat was gister dus het probleem. Ik had geen keus. Een uur voor de uitvoering moest ik ze ergens vandaan halen. Ik krijg ze wel vergoed maar ik vind het wel erg duur voor iets dat ik nooit meer zal gebruiken.

Ik zou ze misschien wel terug kunnen brengen maar ze herkennen mij wel en ik kwam gister met een uitvoerige beschrijving. Het is een speciaalzaakje dus die is niet zo makkelijk denk ik. Ach ja. Ik krijg ze wel vergoedt maar toch. Iemand die ze over wil nemen voor de helft van de prijs?

[ Voor 24% gewijzigd door michielvz op 24-06-2007 12:53 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

Jag

Dat soort verloopjes van Neutrik zijn best prijzig idd, maar 14 euro is wel heel erg veel. 14 euro voor twee zou redelijker geweest zijn. Dat is ongeveer wel de gangbare prijs.
Overigens is het zo bij audio dat een mannetje altijd een uitgang is, dus het is raar dat je female XLR nodig had.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jag schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:15:
Dat soort verloopjes van Neutrik zijn best prijzig idd, maar 14 euro is wel heel erg veel. 14 euro voor twee zou redelijker geweest zijn. Dat is ongeveer wel de gangbare prijs.
Overigens is het zo bij audio dat een mannetje altijd een uitgang is, dus het is raar dat je female XLR nodig had.
Misschien dat ie bedoelde dat ie op een female XLR moest passen ;)
Met audio XLR is het inderdaad andersom, daar zit het signaal op de pinnen ipv in de gaatjes, dit is volgens mij vanwege de fantoomspanning die voor bepaalde mic's nodig is, die zou je bij pinnetjes per ongeluk kort kunnen sluiten.

• michielvz
Female/Male, ik weet het niet. Er moest in ieder geval een xr stekker in passen. Ik heb er dus echt geen verstand van. 14 euro dus erg veel? Ik ga maar is onder een andere naam bellen en vragen naar de prijs. Hij wist namelijk dat ik ze met spoed nodig had. Misschien heeft hij misbruik gemaakt van de situatie. Hmmmm..

• remco_k

remco_k

Voor de TS:
Male = Mannetje = XLR plug met pinnen
Female = Vrouwtje = XLR plug met gaatjes

En net zoals bij de mens: de male past in de female. :+

Een (line) audio INgang die met XLR is uitgevoerd, is altijd een female XLR. Daar moet dus een male XLR in worden geprikt.

[ Voor 17% gewijzigd door remco_k op 24-06-2007 14:04 ]

Alles kan stuk.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm, als je ze verkoopt en je vindt jezelf weer bij een organisatie met een professionele geluidsinstallatie, dan loop je toch weer tegen hetzelfde probleem aan? Ik zou ze houden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Aloys
  • Niet online
Professioneel (No flame)? Spijt me zeer maar de laatste x keer dat ik een mengtafel ben tegen gekomen (vandaag, gisteren eergisteren :P) zat er gewoon een tulp (cinch) aansluiting voor cd-spelers en dvd-spelers op. En dan zijn geen behringer dingen :P.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Aloys schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:19:
Professioneel (No flame)? Spijt me zeer maar de laatste x keer dat ik een mengtafel ben tegen gekomen (vandaag, gisteren eergisteren :P) zat er gewoon een tulp (cinch) aansluiting voor cd-spelers en dvd-spelers op. En dan zijn geen behringer dingen :P.
Mja 't ligt aan de tafel. Soms heb je alleen XLR, soms alleen tulp, vaak beide. D'r wordt ook veel gebruik gemaakt van 6.5mm jacks. En als er gewoon tulp op de tafel zat bij TS, wie zegt dat dat niet al vol zat? Legio redenen om XLR te moeten gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 24-06-2007 14:23 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• michielvz
CyBeR schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:12:
Ehm, als je ze verkoopt en je vindt jezelf weer bij een organisatie met een professionele geluidsinstallatie, dan loop je toch weer tegen hetzelfde probleem aan? Ik zou ze houden.
De kans daarop is minder dan 1 procent.

• remco_k

remco_k

Aloys schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:19:
De enige profi tafels die ik zie met meer dan 2 tulp ingangen zijn de DJ tafeltjes.
Maar een beetje PA tafel gaat vaak niet verder dan 2x stereo cinch in. En die zitten al snel vol.
Wel weet je zeker dat een <insert willekeurige merknaam> tafel altijd over genoeg jack / xlr inputs beschikt. Dat is over cinch niet te zeggen.

Alles kan stuk.

• Aloys
  • Niet online
En wth moet jij met meer als 2 cinch apparaten??? Maargoed het kan natuurlijk inderdaad best zo zijn, Ik heb het zelf ook wel eens vol zitten, maar dan gewoon een cd-speler en een pc/dvd-speler. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom de TS percee een dvd-speler nodig had? Filmpje?. Laat ik nou weer eens proberen te stoppen dit topic te kapen :P

• michielvz
Aloys schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:51:
En wth moet jij met meer als 2 cinch apparaten??? Maargoed het kan natuurlijk inderdaad best zo zijn, Ik heb het zelf ook wel eens vol zitten, maar dan gewoon een cd-speler en een pc/dvd-speler. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom de TS percee een dvd-speler nodig had? Filmpje?. Laat ik nou weer eens proberen te stoppen dit topic te kapen :P
Inderdaad, een filmpje.

Verwijderd

Kijk eens wat voor merknaam er op die XLR plug staat. Als het Neutrik is, valt het nog mee. Een losse XLR plug van Neutrik kost zo 6 euro. Ik zeg niet dat je niet afgezet bent, in het ene geval alleen harder dan in het andere ;)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:20

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

De winkel waar ik jaren heb gewerkt, verkochten we rca-XLR voor zo'n 7 euro per stuk. Dit was voor de goedkope SkyTronic/Velleman variant. Een Neutric was aanzienlijk duurder (een losse XLR van neutric kost al 4 euro), maar 14 is wel veel...
Maar als het een neutric is, kan je er gerust met een auto overheen rijden, die zijn namelijk niet kapot te krijgen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• michielvz
deepbass909 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 00:30:
Maar als het een neutric is, kan je er gerust met een auto overheen rijden, die zijn namelijk niet kapot te krijgen.
Dat was ik wel van plan :P

• michielvz
Het is inderdaad een Neutrik.

Er staat op NC*MX Neutrik 41
Pagina: 1