Toon posts:

[Vista] Vista geinstalleerd op verkeerde partitie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een harde schijf van 200gb, en toen ik vista ging installeren deelde ik die op in een van 30gb (als eerste), en daarna een van 170gb (als tweede), ik ging er vanuit dat de eerste gepartitioneerde schijf ook mijn C-schijf zou worden. Blijkbaar niet dus. (ook bekend op de microsoft site, maar daar zeggen ze alleen hoe je het kunt voorkomen) Dus nu zit ik (naast een iets te kleine partitie van 30gb blijkt achteraf) met mijn vista installatie op de voor data bedoelde schijf van 170gb. Ik heb geen zin om dit opnieuw te dingesen, dus hoe kan ik mijn schijven inclusief data omwisselen? (en eventueel m'n ene partitie iets groter maken en m'n andere iets kleiner.)

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 19:35
neem hier eens een kijkje ;)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ghost met partition to partition imagen? Of een andere imaging tool die dit ook kan. Uiteraard is het het beste om dit buiten het OS om te doen.

@!GN!T!ON:
Ik geloof niet dat je de actieve partitie van Vista kan wijzigen. Je kan wel andere partities veranderen, maar van Vista tijdens runtime niet. Geloof zelfs dat het onmogelijk is om met Vista dat te doen. Tools zoals Paragon Partition Manager kunnen het wel.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Die optie heb ik al geprobeerd vanochtend, en het werkt helaas niet. Ik kan m'n partitie wel met de helft kleiner maken, ik kan de letter veranderen, maar dan heb ik een lege ruimte, vista, en weer een lege ruimte, en ik kan vista niet naar de zijkant halen zeg maar. Ik zal ghost opzoeken, bedankt voor de tip! =)