Toon posts:

[Mac OSX] Netwerk Drive... disconnecting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb sinds kort een Lacie ethernetdisk mini 500gb en probeer deze nu goed gebruiksklaar te maken.
Dat lukt allemaal, ik krijg hem goed in de finder, hij vind m makkelijk, doet geen probleem met het mounten etc.

Na een aantal minuten geeft hij aan dat de verbinding verbroken is. Terwijl hij gewoon binnen bereik is en bij het reconnecten ziet hij hem weer.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Ik zit wel op WiFi, maar heb daar een volledig ontvangst dat dat toch geen probleem mag zijn?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Hoe zit het met de packet loss op je netwerk? Als die schijf heel even onbereikbaar wordt dan komt inderdaad dat "disconnect" schermpje, maar als je daar niet op klikt en de drive wordt weer bereikbaar dan hoort dat ook weer vanzelf weg te gaan.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Dat gebeurt wel inderdaad... Maar het vreemde is, ik heb er geen problemen mee als ik bijvoorbeeld een schijf deel van een andere computer op hetzelfde netwerk. Ook gebeurt het dat als ik bezig ben om dingen over te plaatsen of te deleten. Kortom, zeer irritant en ik neem aan dat dit niet normaal is.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Fysiek alles gecontroleerd ? Bekabeling, misschien ergens een dikke stoorzender tussen je AP en je MBP ?

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Topicstarter
Alles zit in orde.... Netwerk is gewoon goed, zoals ik al zei heb ik er geen last van als ik van de ene naar de andere computer dingen overhevel.... Zelfs al is de verbinding minder.

HD zit gewoon goed in de Experia Box. Ik ben momenteel niet thuis, heb Lacie ook al gemailt, ook al een antwoord. Maar eens proberen de software van de Experia Box te vernieuwen, als er weer een nieuwe versie uit is...

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
ff firmware checken of er een nieuwere versie van is
is die disk ook op wifi of bekabeld? als die ook draadloos is kan ik me er iets bij voorstellen..
heb je hetzelfde probleem vanaf windows pc's op de lacie?

WAZUUUUUUUP!!!!!

• mtbrainz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:24
ik heb ditzelfde ook naar de netwerkshare op m'n windowsbak. Dit heb ik met m'n vorige windowsbak opgelost door 't wifi-signaal op m'n accesspoint op een ander kanaaltje te zetten (via de kabel heb ik nooit problemen).
Sinds ik wat in m'n windowsbak opnieuw heb geinstalleerd heb ik 't weer af en toe. Ik heb wel 1 of 2x wat met de kanaaltjes zitten klooien maar heb 't vooralsnog nog niet weer goed werkend gekregen.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

nilski schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:41:
ff firmware checken of er een nieuwere versie van is
is die disk ook op wifi of bekabeld? als die ook draadloos is kan ik me er iets bij voorstellen..
heb je hetzelfde probleem vanaf windows pc's op de lacie?
En interessanter: heb je het probleem ook als je bekabeld verbindt?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Weer even een update...

Heb contact gehad met Lacie en KPN (experia box). Nog geen oplossing. Voornamelijk tijdens het overhevelen van bestanden krijg ik een connectie error.

Zowel draadloos en bekabeld geprobeerd. Zelfde probleem
Andere router aangesloten
Communicatie met andere computers binnen het netwerk is geen probleem.

Het lijkt me dus echt dat het aan de Ethernet Disk Mini ligt. Iemand nog oplossingen?
Pagina: 1