Video-chat onder Linux

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

Ik heb een kennis met wie ik graag nu en dan eens praat over 'dat andere chat-protocol' (die persoon wil geen jabber) en dan wordt er ook wel eens een webcam gebruikt.

Nu is het zo dat de Linux oplossingen een half jaar geleden op dat gebied echt waardeloos waren, en ik nu en dan 'dat andere os' moet boooten om te kunnen video-babbelen.

Dat moet anders kunnen, wat gebruiken jullie om 2-way videoconversaties te hebben?

amsn is hier rete traag met beeld vinden\krijgen, kan rustig 5-10 minuten duren. Beeld is ruk, en refreshrate idem.

Gnomemeeting werkt ook niet hier , krijg geen verbinding.

We hebben allebei een logitech cameraatje, en ik heb ook nog 2 iSights (1 op FW en 1 USB) achter de hand.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• skr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09-2025

skr

De laatste versie van gnomemeeting heet ekiga (vanaf 2.0) en zou gewoon moeten werken.

Anders ligt het aan jou :+

Verwijderd

Zowel Kopete als Mercury ondersteunen video chat.

Link
Link

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

Verder ondersteunt amsn ook video-chat. Echter, mijn raad: 'spook'. Het is een simpel programma die een V4L-stream encode als XVid en via het RTSP-protocol beschikbaar stelt.

Perfect te openen mbv VLC, Quicktime of mplayer.

De webcam van windows naar linux krijgen, is nog steeds fishy. Daar gebruik ik 'icuii' voor, maar dat programma is betalend helaas. Als je betere programma's weet: bring it on!

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
mercury werkt niet op mijn systeem, is traag als stront in een trechter.
kopete wil ook niet verbinden met de andere client.

zal ekiga eens proberen dan ja :)

Verwijderd

Kan me niet voorstellen dat het niet werkt.

Troubleshooting: open een console en type eens: mplayer /dev/videoX (waar X het nummer is van de webcam, meest waarschijnlijk 0 of 1).

Als je beeld krijgt weet je dat de webcam werkt. Anders moet je de juiste modules laden. (driver installeren)

Tweede mogelijkheid: firewall. Prik eens wat gaatjes in je firewall en probeer het opnieuw.

Succes.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ja ik kan wel wat gaatjes prikken, maar ik weet niet op welk IP ik zo ga zitten (DHCP, is een bewuste keuze) dus NAT valt af.

Sowieso is het openen van een firewall niet echt wenselijk mi, temeer daar hier mensen met 'dat andere OS' geen firewall-gaatjes nodig hebben ;)

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

offtopic:
Je kunt ook (Microsoft) Windows typen natuurlijk. Ziet er een beetje knullig uit zo :+

0.0

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ja klopt maar ik bedoelde eigenlijk zowel dat als OS X :)

Pagina: 1