Toon posts:

[Macbook] CPU wine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had een maand geleden mijn Macbook C2D ter reparatie bij de Apple store gebracht vanwege strepen in het display en een irritante CPU whine. De wine was opgelost totdat ik OS X opnieuw heb geinstalleerd vandaag.

Nu hadden ze de whine met een of andere firmware fix opgelost maar ik vraag me af wat dit kan zijn? Ik draai nu Mac OS X 10.4.9.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist de rede dat ik OS X opnieuw heb geinstalleerd. Na 10.4.10 kreeg ik problemen met airport, slechte verbinding en de ene na de andere kernel panic.

Maar ik vroeg me af hoe de Apple Store de whine met een firmware fix kan repareren. Zoals bijvoorbeeld shhmbp, daarvoor heb je root password nodig om te installeren.

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Er is een topic [MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 8 waar dit ook is beschreven en waar je ook kan posten met vragen:
Wat doet die koe in mijn MacBook? (Waarom maakt mijn MacBook zoveel lawaai?)

Veel mensen klagen over een rare geluiden uit hun MacBook. Dit is afkomstig van de processor, en wordt ook wel de CPU-whine genoemd. Als de CPU niet bezig is, veroorzaakt deze een hoog geluid.

Let op! Ook dit wordt opgelost door de nieuwe firmware die Apple op 22 augustus 2006 heeft uitgebracht. Je kunt deze update gewoon binnenhalen via de 'Software Update'.

Heb je nog steeds problemen? Wellicht helpt 1 van deze stukjes software:

* QuietMBP - klik!
* MagicNoiseKiller - klik!
Dus: eerst zoeken op het forum voor het posten. En je hebt een typo in je topictitel.

edit:
Even verwezen naar het juiste (8e!) deel van dit topic al weer.

[ Voor 39% gewijzigd door Alex Picard op 24-06-2007 00:35 ]