[Asus pro31TC] Geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 11:15
Ik heb een asus PRO31TC LAPTOP https://www.4launch.nl/sh...info.php?productid=029456 hier gekocht

Er stond standaar vista op maar ik wil er windows XP op hebben, dit is gelukt, alleen krijg ik het geluid niet aan de praat, bij het apparaatbeheer heb ik 2 base system apparaten staan die onbekend zijn. als ik deze handmatig wil installeren dan kom ik uit op spelpoorten (stelt windows voor tijdens driver installatie)

Wat ik al geprobeerd heb:
- controleren of onboard geluids kaart aanstaat in bios
- drivers geinstalleerd van asus.nl voor deze laptop (audio_xp_060907)
- windows compleet geupdate
- een uur gezocht naar oplossingen met google

iemand met dezelfde laptop of iemand die me nog wat tips kan geven, I'm out.. ?

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Crash_Override007 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:23:
Ik heb een asus PRO31TC LAPTOP https://www.4launch.nl/sh...info.php?productid=029456 hier gekocht

Er stond standaar vista op maar ik wil er windows XP op hebben, dit is gelukt, alleen krijg ik het geluid niet aan de praat, bij het apparaatbeheer heb ik 2 base system apparaten staan die onbekend zijn. als ik deze handmatig wil installeren dan kom ik uit op spelpoorten (stelt windows voor tijdens driver installatie)

Wat ik al geprobeerd heb:
- controleren of onboard geluids kaart aanstaat in bios
- drivers geinstalleerd van asus.nl voor deze laptop (audio_xp_060907)
- windows compleet geupdate
- een uur gezocht naar oplossingen met google

iemand met dezelfde laptop of iemand die me nog wat tips kan geven, I'm out.. ?
Wat voor een geluidschip ligt er in eigenlijk? Dat kan ik niet bij de productspecificaties terugvinden.

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 11:15
heracles schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:28:
[...]

Wat voor een geluidschip ligt er in eigenlijk? Dat kan ik niet bij de productspecificaties terugvinden.
Ja dat was dus ook mijn probleem, ik kan alleen in de bios terug vinden dat het een azalia geluidskaart is..

En er zitten drivers bij voor realtek high definition audio. En er zit ook een windows driver update bestand van microsoft bij, deze KB888111xpsp2.exe

[ Voor 18% gewijzigd door Crash_Override007 op 24-06-2007 10:23 ]

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Crash_Override007 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:13:
[...]

Ja dat was dus ook mijn probleem, ik kan alleen in de bios terug vinden dat het een azalia geluidskaart is..

En er zitten drivers bij voor realtek high definition audio. En er zit ook een windows driver update bestand van microsoft bij, deze KB888111xpsp2.exe
Probeer deze eens: klik