Ik vraag me af of er een sideshow-apparaat bestaat waarmee je je hoofdmonitor kan aansturen zonder je PC te gebruiken. Indien dit niet het geval is denk ik dat er wel een markt voor bestaat. Ik zie het als een extern apparaatje dat via USB verbonden is met je PC en via een DVI-kabel met je monitor, zodat je kan surfen, mailen,... terwijl je PC uit staat (als het moederbord het ondersteunt).
nee, en dit apparaatje hoe denk je dat deze de inkomende mail kan verwerken? moet toch ergens een cpu+werkgeheugen zijn, en als je pc uit staat
zou dit dat kastje moeten doen kan je net zogoed een pda oid kopen ;-)
Inderdaad, een toestelletje met CPU en werkgeheugen, maar ook met een DVI-aansluiting om een grote monitor te kunnen aansturen, wat bij een PDA niet mogelijk is. De bedoeling is om in een stille en energiezuinige modus te kunnen werken, zodat een high-end systeem (zoals in mijn sig) niet voortdurend moet aanstaan louter om wat te kunnen surfen en mailen.
Oftewel... gewoon een computer dus?
Zo'n stroomvreter is jouw computer niet trouwens, op de videokaart na. Maargoed, een laptopje zou precies zijn wat je zoekt denk ik, zuinig, stil en alles wat je nodig hebt.
Zo'n stroomvreter is jouw computer niet trouwens, op de videokaart na. Maargoed, een laptopje zou precies zijn wat je zoekt denk ik, zuinig, stil en alles wat je nodig hebt.
Een laptop is 1000-1500€ extra, terwijl je dan nog steeds een klein schermpje hebt. Met het apparaatje dat ik voorstelde zou je voor enkele honderden euro's hetzelfde hebben, maar dan op een grote monitor. Ok, met een 30" verbruik je dan wel evenveel als met een laptop, maar het is nog steeds stiller en zuiniger dan een volledige PC. Een goed alternatief is misschien een of andere barebone...
Edit: Ik heb het niet echt nodig hoor, ik vroeg me gewoon af of het bestaat.
Edit: Ik heb het niet echt nodig hoor, ik vroeg me gewoon af of het bestaat.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 10:37 ]
Het enige dat echt bij zoiets in de buurt komt zijn low-power ITX systeempjes. Maar dat is voornamelijk zelfbouw op het moment.
Pagina: 1