Bekabeling tuner vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Hallo, ik wil een oude tuner wat modificeren dmv. bekabeling en aansluitingen vervangen.

Ik heb deze audiokabels en -bussen gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://www1.nl2.conrad.com/m/6000_6999/6000/6030/6037/603774_BB_00_FB.EPS.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www1.nl2.conrad.com/m/7000_7999/7300/7340/7341/734143_LB_00_FB.EPS.jpg

Hoe moet ik het aansluiten?

1. één kabel gebruiken voor bijde kanalen en de mantel als - gebruiken.
2. één kabel gebruiken voor bijde kanalen en de mantel als - gebruiken én vierbinden met de behuizing.
3. per kanaal één kabel gebruiken.
4. per kanaal één kabel gebruiken én de mantel verbinden met de behuizing.

En over de coaxaansluiting (die ik ook nieuw gekocht heb), moet ik de ground daarvan ook met de behuizing verbinden?

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-02 18:57
offtopic:
Je kan gewoon een topicreport indienen, linksboven.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Tha Ra schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 22:52:
Hallo, ik wil een oude tuner wat modificeren dmv. bekabeling en aansluitingen vervangen.

Ik heb deze audiokabels en -bussen gekocht:

[afbeelding]

[afbeelding]

Hoe moet ik het aansluiten?

1. één kabel gebruiken voor bijde kanalen en de mantel als - gebruiken.
2. één kabel gebruiken voor bijde kanalen en de mantel als - gebruiken én vierbinden met de behuizing.
3. per kanaal één kabel gebruiken.
4. per kanaal één kabel gebruiken én de mantel verbinden met de behuizing.

En over de coaxaansluiting (die ik ook nieuw gekocht heb), moet ik de ground daarvan ook met de behuizing verbinden?
Optie nummer 4 is de juiste. De kern is altijd positief (de plus) en de mantel altijd negatief (de min).
En voor de coax gaat volgens mij het zelfde verhaal op.

• Tha Ra
heracles schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:25:
[...]

Optie nummer 4 is de juiste. De kern is altijd positief (de plus) en de mantel altijd negatief (de min).
En voor de coax gaat volgens mij het zelfde verhaal op.
Maar de kabel is 2 aderig en op de printplaat zitten zowel +en als -en.

Verwijderd

Die terminal ziet er wel goed uit, maar wat wil je met die kabel? 2 kernen en 1 mantel zijn niet echt gangbaar binnen home hifi. Of je zou XLR aansluitingen willen gebruiken, maar dan heb je weer niks aan die coax terminal.

Wat is eigenlijk je bedoeling?

• Tha Ra
Gewoon de bekabeling + connectors vervangen in de hoop dat het geluid iets beter wordt.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Heb je last van brom, spetters of andere meuk op je signaal of is dit een kwestie van "de DJ staat een tikje uit het midden waardoor de staande golven in het stereobeeld hinderlijk worden".
In het eerste geval zou het afhankelijk van de leeftijd van de tuner een idee zijn om eens wat onderdeeltjes te vervangen (elco's die in de signaalweg zitten, brakke soldeerpunten, van die dingen; maar aangezien je al niet weet hoe je een kabeltje aansluit zou ik me daar niet aan wagen als ik jou was), in het tweede geval wens ik je veel sterkte, want dit is nog maar het begin.

• Tha Ra
Kaj. schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:41:
maar aangezien je al niet weet hoe je een kabeltje aansluit zou ik me daar niet aan wagen als ik jou was), in het tweede geval wens ik je veel sterkte, want dit is nog maar het begin.
Ik vroeg me alleen af wat het beste resultaat geeft, ik weet ook wel dat alle 4 de methoden geluid geven.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

Jag

Opmerkelijk om dit met een tuner te doen, maar het is wel goed voor de soldeerervaring.

Je moet voor audio altijd een ader en de mantel gebruiken. Dus je kan de ene ader voor links en de andere ader voor rechts gebruiken en dan de mantel als nul.

• Tha Ra
Ik vond op een ander forum dit topic.
Pagina: 1