[Word 2007] Word document veranderingen

Pagina: 1
Acties:

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 20:23

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Wanneer ik een tekst heb gemaakt in word 2007 en daarna deze aanpas door bijvoorbeeld zinnen te vervangen, teksten toevoegen/weghalen enz.. en ik sla deze op dan is er niets aan de hand.

Wanneer ik het document opstuur als bijlage en de ontvanger open deze dan zie hij dus in de marges de verwijzingen naar de plekken in de tekst die zijn veranderd. En in de tekst zijn dan deze passages of rood of blauw of doorgestreept of onderstreept!

Hoe krijg ik nu het document zo dat de ontvanger deze niet ziet?

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

Heb je per ongeluk onder de tab 'controleren', de functie 'wijzigingen bijhouden' aangezet? of is een instelling met betrekking tot die functie ingeschakeld?
Is maar een idee, want wat je noemt met rood en blauw en aangestreept is wat je krijgt als je die functie aanzet, maar dan zou je het zelf ook moeten zien.

groetjes,
FB

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:24:
Heb je per ongeluk onder de tab 'controleren', de functie 'wijzigingen bijhouden' aangezet? of is een instelling met betrekking tot die functie ingeschakeld?
Is maar een idee, want wat je noemt met rood en blauw en aangestreept is wat je krijgt als je die functie aanzet, maar dan zou je het zelf ook moeten zien.

groetjes,
FB
mmm oke heb ik gedaan, en daarna opgeslagen (blijkbaar moet je dit bij elk document gaan doen) maar wanneer ik de nieuwe versie mail dan krijgt de ontvanger (afhankelijk van zijn versie van Office) toch weer de op en aanmerkingen, versies en veranderingen te zien!

Verwijderd

dit is weer een van die geweldige "microsoft denkt wel even in jouw plaats"-features van ms-office. wanneer een document verstuurd wordt per e-mail, wordt de redigeren-functie automatisch geactiveerd.
maar zoals fireburner zegt, deze functie moet wel aangestaan hebben tijdens het editeren van het oorspronkelijke document, anders konden er uiteraard geen wijzigingen worden bijgehouden.

om zeker te zijn dat alle wijzigingen bevestigd zijn, kan je volgende macro uitvoeren:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
public sub AlleWijzigenAanvaardenenBijhoudenUitzetten()
  with activedocument
    .AcceptAllRevisions
    .ShowRevisions=False
    .trackRevisions=False
    '.save 'decommentariëren om automatisch op te slaan (eerste ' op deze regel verwijderen)
  end with
end sub

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:31:
dit is weer een van die geweldige "microsoft denkt wel even in jouw plaats"-features van ms-office. wanneer een document verstuurd wordt per e-mail, wordt de redigeren-functie automatisch geactiveerd.
maar zoals fireburner zegt, deze functie moet wel aangestaan hebben tijdens het editeren van het oorspronkelijke document, anders konden er uiteraard geen wijzigingen worden bijgehouden.

om zeker te zijn dat alle wijzigingen bevestigd zijn, kan je volgende macro uitvoeren:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
public sub AlleWijzigenAanvaardenenBijhoudenUitzetten()
  with activedocument
    .AcceptAllRevisions
    .ShowRevisions=False
    .trackRevisions=False
    '.save 'decommentariëren om automatisch op te slaan (eerste ' op deze regel verwijderen)
  end with
end sub
Graag maar hoe doe ik dat? :o

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
**schopje**

Ik heb nu maar ff opgelost door documenten (lees sollicitatie en cv) als pdf te mailen maar dat is natuurlijk niet de manier.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb geen idee hoe Word 2007 werkt, maar ik wil wel ingaan op je laatste opmerking: juist een sollicitatiebrief en CV zijn documenten die je niet in Word-formaat moet versturen. Het zijn jouw documenten en jij wil dus bepalen welke informatie erop staat en hoe het eruit ziet. Door ze als Word-document te versturen, haal je dat stukje controle weg.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 09:14
jefjef schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:19:
**schopje**

Ik heb nu maar ff opgelost door documenten (lees sollicitatie en cv) als pdf te mailen maar dat is natuurlijk niet de manier.
Dat is nou net juist wel de manier. Dan kunnen ook mensen die geen paar honderd euro neer hebben geteld voor MS Office het lezen. En natuurlijk wat bovenstaande al zei, als pdf heb je de volledige controle dat de ontvangen het op juiste manier weergegeven krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door robbert op 15-07-2007 15:00 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55
robbert schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:58:
[...]

Dat is nou net juist wel de manier. Dan kunnen ook mensen die geen paar honderd euro neer hebben geteld voor MS Office het lezen. En natuurlijk wat bovenstaande al zei, als pdf heb je de volledige controle dat de ontvangen het op juiste manier weergegeven krijgt.
Ooit gehoord van de Word Viewer?

No production networks were harmed during this posting

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-07 22:13
jefjef schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:19:
**schopje**

Als je er een PDF van hebt gemaakt, met de door Microsoft geleverd PDF Plug-in, dan krijg je inderdaad een heel mooi DPF'je. Eigenlijk is dit zeker wel een mooiere oplossing dan de "rauwe" doc/docx op sturen. (Met de MS Plug-in voor PDF'jes gaat het in ieder geval netter en kleiner, dan met een losse PDF printer btw.).

• robbert
paella schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:45:
[...]

Ooit gehoord van de Word Viewer?
Ooit gehoord dat dat niet altijd werkt, onder Linux werkt dat niet zomaar iig....

En al zou ik Windows draaien dan zou ik echt geen Word viewer gaan downloaden voor een sollicitatie, dan kan die sollicitant het maar bekijken (of voor insert andere situatie). Hij stuurt maar een pdf'je zodat ik het direct kan openen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Hoewel ik het helemaal eens ben met de PDF-argumenten, is dat niet de vraag ;)

Inderdaad de redigeren / track changes functionaliteit die je wilt uitzetten en waarvan je alle wijzigingen wilt accepteren voor versturen. Stel bij twijfel in dat je de wijzigingen zelf altijd ziet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• paella
  • Laatst online: 19:55
robbert schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:05:
[...]

Ooit gehoord dat dat niet altijd werkt, onder Linux werkt dat niet zomaar iig....

En al zou ik Windows draaien dan zou ik echt geen Word viewer gaan downloaden voor een sollicitatie, dan kan die sollicitant het maar bekijken (of voor insert andere situatie). Hij stuurt maar een pdf'je zodat ik het direct kan openen.
En de pdf-viewer download je wel? Maar goed, off-topic.

No production networks were harmed during this posting

• robbert
paella schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:34:
[...]

En de pdf-viewer download je wel? Maar goed, off-topic.
offtopic:
Zo' ding: a.) is een stuk breder inzetbaar, b.) is beschikbaar van verschillende aanbieders in allerlei soorten en maten, c.) maakt gebruik van een open standaard, d.) is lang niet zo lomp als een heel office pakket, d.) zat standaard bij mijn distro.

[ Voor 3% gewijzigd door robbert op 15-07-2007 19:27 ]

Verwijderd

Welke versie van Office heeft de ontvanger?

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:38:
Welke versie van Office heeft de ontvanger?
Zelfde versie 2007
En terugkomend op de voorgaande opmerkingen inzake wel of niet cv als .pdf
Als controle middel ben ik er volledig mee eens, maar daar ik zelf een aantal jaren heb gewerkt als accountmanager/recruiter weet ik het gemak van een word cv omdat ik die dan makkelijker kon verwerken in het cms en ook weer makkelijker kon verwerken in mijn aanbieding naar een klant.

[ Voor 50% gewijzigd door jefjef op 22-07-2007 09:56 ]

Pagina: 1