Toon posts:

Speedtouch 716 wifi en cat5 wil niet samen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Zo bladerend door GoT heb ik al de nodige antwoorden op vragen over de speedtouch 716 gevonden. Waar ik nog echter mee zit is dit:
Wanneer ik mijn laptop (C2D met vista Home Premium) aanzet, kan ik via wifi via de speedtouch op internet. Wanneer ik echter ook de gewone pc (P4 met Xp prof) aanzet welke via een cat5 kabel aan de speedtouch zit, dan verandert de wifi verbinding op de laptop. Vista op de laptop geeft dan aan dat ik wel verbonden ben met het netwerk, maar dat alleen local verkeer mogelijk is. Op de pc werkt alles normaal. Aangezien op beide computers er niets geshared is, is local verkeer volgens mij sowieso niet mogelijk.
Wanneer ik de pc uitzet, moet ik op de laptop de verbinding even verbreken en dan weer aanmaken om de weer tot de normale wifi verbinding te komen.

Ik heb al door de menus gescrolled, maar kan geen setting hier voor vinden. Iemand een tip?

EDIT: Het is niet altijd zo heb ik ontdekt: soms lukt het wel om parallel (dus en via wifi en LAN) te werken... Des te belangrijker om uit te vinden waar het aan ligt.... Help anyone?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 22:55 ]

Verwijderd

Uhm, erg ver gezocht waarschijnlijk maar staat die ST716 in bridged mode? Als ik me niet vergis gaat Ethernet namelijk voor Wifi in zo'n geval.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de tip!
De bridge functie stond niet aan, dus dat zit denk ik wel goed. Wat ik wel vond was de instelling: Web interceptie. Deze stond op Automatisch. Ik heb hem nu op uit gezet. Kijken of dat de situ verbeterd heeft (gokje, want ik weet niet precies wat de functie inhoudt).

Ik koppel de info terug zodra ik meer weet.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:27

lier

MikroTik nerd

Bijzonder probleem...

Heb je toevallig op je pc een vast IP adres ingesteld (of op zowel de pc als de laptop) ?
Kan je een keer testen als je de laptop ook via kabel aansluit of dit probleem zich ook voor doet ?
Exacte foutmelding ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Web interceptie doet niets meer als content filteren . Zie het als een luxere firewall, je kunt ook templates erbij gebruiken als ik me niet vergis. Tip van lier is inderdaad ook een goede hoewel ik hem te voor de hand liggend vond om het te vermelden :S . Maar idd, zijn tip met mijn tip gecombineerd zou de symptomen wel verklaren :) .

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Nu lijkt alles normaal. Ik heb de instelling gewijzigd dat de router zijn SSID broadcast en nu kan de laptop (via WIFI), de pc via LAN en een mac-laptop (via LAN) tegelijkertijd internetten.

De IP adressen van alle pc's (en mac) zijn dynamisch.

Door het password van de router weg te halen kan ik de router nu ook via de laptop met vista (via WIFI) benaderen. Dat was een bekende bug van de router met IE7 begreep ik. Omdat de wifi toch beschermd is met WEP enzo en je verder de router alleen via hardware matige aansluiting kan benaderen (via LAN) verwacht ik dat de beveiliging nog steeds wel OK is. Verder share ik op geen van de pc's iets en draaien er firewalls (in router en op pc's...).

Dus ja, alles lijkt nu wel OK.
Nu heb ik ontdekt dat wanneer ik de laptop via hibernate uitzet en vervolgens aan zet Vista geen contact wil leggen naar internet. Wel naar de router (ik kan de instellingen veranderen), maar ik houdt de melding (binnen Vista) dat de laptop connected is, maar alleen local, niet internet.

Dus hybernate heb ik dan niets aan. Of weet iemand hier ook nog een truc voor?
Pagina: 1