RAID opstelleing geeft BSOD code: 7

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-02 23:33
Heb dit topic eerder gehad maar in verkeerd groep.

Ik heb het volgende systeem:

Moederbord: ASUS P5WDH Deluxe
Ram: G.E.I.L 2gb (2x 1gb) 800Mhz DDRII
CPU: Intel Core 2 Duo E6600
HD's: 2x 250Gb Maxtor
2x 80Gb Maxtor (zelfde type) in RAID 0

Heb dit systeem tot gisteravond draaiend gehad en ging altijd goed. Vond het tijd worden om een verse start te maken dus na alles gebackuped te hebben windows xp pro cd erin gestoken.
Diskette met RAID drivers erin.
Nadat ik F6 heb gedaan en de drivers heb geselecteerd en vervolgend Enter druk om door te gaan met de installatie wordt het scherm even zwart en vervolgens krijg ik een BSOD met code: 7

STOP: 0x0000007b (0xF7C7A524,0xc0000034,0x00000000,0x00000000)

Heb me kapot gezocht maar kan niks vinden wat helpt.

Volgende geprobeerd:

- Bios update.
- Nieuwe xp cd gemaakt (3 stuks totaal geprobeerd)
- Nieuw diskette gemaakt met drivers
- Beide 80gb schijven in ander systeem gewoon gebruikt en werkt.
- XP gewoon installeren zonder RAID gaat goed maar na installeren drivers en opnieuw opstarten krijg ik eerst het laadscherm van windows en daarna een zwart scherm.
- SATA stekkers verwisseld in allerlei combinaties
- Beide schijven low-level-format gedaan (2x per schijf)

Ik snap 'm niet meer,

heb dit topic nu hier aangemakat omdat ik hoop hier meer reacties te krijgen.

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-02 11:53
Op dit topic wordt een IDE-schijf (cd-rom, DVD-rw) als mogelijke oorzaak genoemd, en dat bij het omlussen naar een andere IDE-aansluiting het probleem over was...

Lijkt me het proberen waard.

• M.Koers
Heb alles al geprobeerd. Heb een brander met sata poort maar zal eens een ide schijf eraan hangen kijken wat die doet

• M.Koers
Heb nu mij SATA brander vervangen door een IDE exemplaar en dit heeft ervoor gezorgt dat de BSOD nu achterwege blijft.

Echter zit nu met een nieuw probleem,

Als ik de schijven moet gaan indelen aan het begin van de installatie zegt die dat er geen vaste schijven aanwezig zijn. :'(
Heb RAID weer ingesteld in de bios en de schijven aangemaakt. Driver pakt die vanaf de diskette en vevrolgens gaat installatie gewoon door.

Druk dan op Enter om de een nieuwe installatie te doen en vervolgens dus die melding.

Heb kabels alweer een aantal keer veranderd maar pakt niks.

• M.Koers
Niemand?

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-02 11:53
En met de standaard SATA-drivers? (Dus zonder F6)

Op veel engelse sites wordt deze foutmelding idd ook genoemd, maar een sluitende oplossing blijft dan uit.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
M.Koers schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 22:46:
Heb nu mij SATA brander vervangen door een IDE exemplaar en dit heeft ervoor gezorgt dat de BSOD nu achterwege blijft.

Echter zit nu met een nieuw probleem,

Als ik de schijven moet gaan indelen aan het begin van de installatie zegt die dat er geen vaste schijven aanwezig zijn. :'(
Heb RAID weer ingesteld in de bios en de schijven aangemaakt. Driver pakt die vanaf de diskette en vevrolgens gaat installatie gewoon door.

Druk dan op Enter om de een nieuwe installatie te doen en vervolgens dus die melding.

Heb kabels alweer een aantal keer veranderd maar pakt niks.
Misschien de sata kabels in de sata sloten van een andere controller gestoken? Eentje waarvan je de drivers niet laad?

LinkedIn
BlackIntel

• M.Koers
Zonder RAID en dus zonder laden van drivers via F6 gaat goed.
Heb ghet zwarte scherm weg.
Sata schijven zitten beide op de ICH7r controller wel 100 keer gecontroleerd en veranderd over de 3 beschikbare poorten.
Pagina: 1