Hallo ik wil graag mijn laptop omtoveren naar een media center.
Ik heb nog een latitude d610 die stof loopt te happen dus vandaar.
Voor digitale televisie heb ik een dreambox dus een tv kaart is niet nodig.
Ik heb wel een paar onderdelen nodig dus hierop graag jullie commentaar/opmerkingen.
Omdat de laptop maar 60 gig geheugen heeft, en ik veel meer media heb ben ik van plan om een externe schijf aan te schaffen
mijn keus is gevallen op de Maxtor OneTouch III 500GB 16MB USB2.0 deze is rond de 150 euro.
ik heb deze schijf vooral uitgekozen omdat deze een spindownfunctie heeft.
Dus als iemand een betere weet met spindown en minimaal 500 gig graag even laten weten.
Naast mij televisie heb ik een vooraad kast en ik wil de laptop hier plaatsen.
Voor de kabels boor ik dan een gat in de muur.
Doordat de laptop uit het zicht valt kan ik geen ir gebruiken maar heb ik een RF afstandbediening nodig
Hiervoor dacht ik aan de Toshiba XP MCE Remote deze is rond de 20 euro.
Ik heb liever een logitech harmony gehad maar de rf versies hiervan zijn erg duur.
Als iemand hier een betere oplossing voor weet zou ik dit graag willen weten.
Als laatste heb ik een dockingstation met een SPDIF coax uitgang.
Omdat mijn versterker aleen een optical ingang heeft moet ik hiervoor iets verzinnen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een externe geluidskaart i.p.v een coax naar optical converter.
Ik dacht hierbij aan de Soundblaster Surround 5.1 USB welke ongeveer 50 euro kost.
Dus graag jullie opmerkingen hierover.
Ik heb nog een latitude d610 die stof loopt te happen dus vandaar.
Voor digitale televisie heb ik een dreambox dus een tv kaart is niet nodig.
Ik heb wel een paar onderdelen nodig dus hierop graag jullie commentaar/opmerkingen.
Omdat de laptop maar 60 gig geheugen heeft, en ik veel meer media heb ben ik van plan om een externe schijf aan te schaffen
mijn keus is gevallen op de Maxtor OneTouch III 500GB 16MB USB2.0 deze is rond de 150 euro.
ik heb deze schijf vooral uitgekozen omdat deze een spindownfunctie heeft.
Dus als iemand een betere weet met spindown en minimaal 500 gig graag even laten weten.
Naast mij televisie heb ik een vooraad kast en ik wil de laptop hier plaatsen.
Voor de kabels boor ik dan een gat in de muur.
Doordat de laptop uit het zicht valt kan ik geen ir gebruiken maar heb ik een RF afstandbediening nodig
Hiervoor dacht ik aan de Toshiba XP MCE Remote deze is rond de 20 euro.
Ik heb liever een logitech harmony gehad maar de rf versies hiervan zijn erg duur.
Als iemand hier een betere oplossing voor weet zou ik dit graag willen weten.
Als laatste heb ik een dockingstation met een SPDIF coax uitgang.
Omdat mijn versterker aleen een optical ingang heeft moet ik hiervoor iets verzinnen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een externe geluidskaart i.p.v een coax naar optical converter.
Ik dacht hierbij aan de Soundblaster Surround 5.1 USB welke ongeveer 50 euro kost.
Dus graag jullie opmerkingen hierover.