[Pretium Telecom & KPN?] Opgelicht en genaaid.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.632 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Pretium Telecom is de nieuwe naaier van 2007. Een medewerker van Pretium Telecom deed zich voor als KPN medewerker en vertelde mijn arme moeder (die op Telefonie & Internet gebied niks afweet) dat het administratieve gedeelte van KPN overgeheveld zou worden naar Pretium, waarop mijn moeder instemde, ja zei of iets zei in die trand waarop ze ons een jaarabbonement Pretium Telefonie aannaaide. Hoewel dat wetsgebonden is, hebben ze volgens mij geen poot om op te staan vanwege het feit dat het over het administratieve gedeelte ging. Maar helaas heb ik er geen Voice Log van, nogal wiedes. Op het forum van TROS Radar zijn meerdere berichten te vinden dat zij (de klanten van Pretium) maandelijks meer betalen dan bij KPN, terwijl ze adverteren naar de laagste tarieven.

Wij kregen onlangs een brief van KPN dat we door een derde bedrijf bij KPN zijn afgemeld en dat ze het jammer vinden dat we KPN gaan verlaten. Hierop hebben we direct de klantenservice van KPN gebeld en de mevrouw achter de telefoon uitgelegd hoe de situatie zich voordeed en dat wij van niks afweten. De mevrouw was op dat gebied heel voorkomend en behulpzaam en ze zei dat we de klantenservice van Pretium Telecom moesten bellen. Lukt het met Pretium niet, dan moesten we terugbellen om een Voice Log aan te maken, zodat we duidelijk maken dat we de overstap nadrukkelijk niet willen.

Na het ophangen van het telefoontje met de klantenservice van KPN heb ik zij niet meer kunnen bereiken. Op de website van KPN staat dat ze 24/7, ook op zon- en feestdagen, t/m 22:00 in de avond open zijn. Wanneer een vriend van mij naar het nummer van de klantenservice belt is dit ook prima in orde, zowel mobiel als vast. Wanneer wij met elk vaste nummer dan ook (we hebben er 3) bellen naar de klantenservice, kost het ons opeens 1 euro en 30 cent per gesprek en krijgen we een telefoonbeantwoorder waar we iets kunnen inspreken. Ik bel mobiel via Hi (een dochterondeneming van KPN) en krijg hetzelfde bericht en dezelfde telefoonbeantwoorder.

Hoewel het erg speculatief en misschien wel paranoïde is (het hele verhaal begint net en misschien heb ik sommige dingen niet bij het rechte eind), riekt dit toch wel naar flinke nattigheid, of niet?

Na het behalen van mijn laatste tentamens dit jaar, zorg ik met alle macht dat dit goed gaat komen. Desnoods ronsel ik een klein juridisch leger om dit soort tuig aan te pakken. :X ;) Zonder alle gekkigheid, zijn er mensen met suggesties?

Marvin.

TROS Radar topic: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=23373
Mijn reply: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=642809#642809

Pretium Telecom: http://www.pretiumtelecom.nl/
KPN: http://www.kpn.com/

[ Voor 8% gewijzigd door Marf0rz op 23-06-2007 20:12 ]

If you can't beat them, buy them !

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:47
Google eens een beetje er is voldoende te vinden begin hier maar,

http://www.nu.nl/news/109...jken_Pretium_Telecom.html

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 21:41
Pretium is een kut bedrijf. Sorry, dat ik het zeg.

Was hier ook, ze vroegen aan mn vader als wij bij de kpn zaten.
Antwoord: ja

Ah, dan heb ik goed nieuws voor u, want dan hebben we een goedkopere aanbieding.
De hele naam pretium werd nooit vermeld.
Dus hebben ze die switch omgezet, geen idee hoe je dat noemt.

Later heb ik het via kpn gewoon teruggezet en krijgen we daarna verschillende brieven van pretium.
Ook telefoon, kan niet zeggen, dat het beleefde mensen zijn.
Kpn is door de rechter op de vingers getikt, dat ze niet mogen zeggen over pretium, dat ze problemen veroorzaken.

Maar ja, kpn medewerkers krijgen continue klachten over de akties van pretium, die op zeer slinkse manieren mensen bedriegen om abbo bij hun af te sluiten.
Het zijn zeer vage telefoon gesprekken, waar veel oudere mensen instinken.
Das is dus ook een doelgroep......

• Marf0rz
aart44 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 22:19:
Google eens een beetje er is voldoende te vinden begin hier maar,

http://www.nu.nl/news/109...jken_Pretium_Telecom.html
Dat heb ik gelezen en een artikel later op nu.nl zegt mij dat Pretium ten onrechte zwart wordt gemaakt door KPN. Dus wat moet ik ermee ?

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Marf0rz schreef op zondag 24 juni 2007 @ 03:28:
[...]

Dat heb ik gelezen en een artikel later op nu.nl zegt mij dat Pretium ten onrechte zwart wordt gemaakt door KPN. Dus wat moet ik ermee ?
is laatst wel een uitspraak geweest van een rechter, dat KPN zich niet meer negatief mag uitlaten over pretium, en klanten die afgepakt worden op wijzes die hierboven beschreven worden niet meer mag terugnemen, maar moet doorverwijzen naar de klantenservice van pretium...
Gevolgen van deze uitspraak ben je zelf inmiddels al achter ;)

blub

• Marf0rz
Foamy schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:00:
[...]

is laatst wel een uitspraak geweest van een rechter, dat KPN zich niet meer negatief mag uitlaten over pretium, en klanten die afgepakt worden op wijzes die hierboven beschreven worden niet meer mag terugnemen, maar moet doorverwijzen naar de klantenservice van pretium...
Jah, ik heb sindsdien de klantenservice van Pretium geprobeerd te bereiken, maar ze zijn alleen op werkdagen open. Morgen overdag ga ik het proberen, voor 15 eurocent per minuut :S ;)

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Foamy schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:00:
[...]

Er is een verschil tussen moraal verantwoord en juridisch verantwoord he ;)

Wat KPN deed was weliswaar moraal volledig terecht, maar juridisch niet omdat ze hun beweringen niet hard konden maken. (Pretium doet bijvoorbeeld heel moeilijk met het afstaan van voice logs).

Er is hierover niet zo vreselijk lang geleden een uitzending van Kassa of Radar geweest, waarin ze uitlegde hoe Pretium te werk gaat (idd doen alsof ze van KPN zijn enzo) en ook uitlegde dat je er binnen een half jaar onderuit kon met de wet kopen op afstand. Dat omdat Pretium je schriftelijk diverse dingen hoort uit te leggen over de wet koop op afstand en je rechten en Pretium dat niet blijkt te doen. Misschien moet je even naar die uitzending op zoek gaan (staan allemaal op Internet). Als ik me niet vergis hadden ze gelijk ook een paar voorbeeldbrieven gemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Nijn op 24-06-2007 14:10 ]

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 08:49
Nijn schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:08:
[...]

Er is hierover niet zo vreselijk lang geleden een uitzending van Kassa of Radar geweest, waarin ze uitlegde hoe Pretium te werk gaat (idd doen alsof ze van KPN zijn enzo) en ook uitlegde dat je er binnen een half jaar onderuit kon met de wet kopen op afstand. Dat omdat Pretium je schriftelijk diverse dingen hoort uit te leggen over de wet koop op afstand en je rechten en Pretium dat niet blijkt te doen. Misschien moet je even naar die uitzending op zoek gaan (staan allemaal op Internet). Als ik me niet vergis hadden ze gelijk ook een paar voorbeeldbrieven gemaakt.
Die uitzending (met bijbehorende voorbeeldbrieven en documentatie) is hier te vinden: http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=3222151

• Marf0rz
Nijn en FlorisD bedankt ! Die ga ik even bekijken. Super :-)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:46
Dus, hoe voorkom je dit soort dingen?
bangkirai schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:15:
Was hier ook, ze vroegen aan mn vader als wij bij de kpn zaten.
Antwoord: ja
Hier gaat het op zich al mis.

Mijn antwoord zou zijn: eerlijk gezegd gaat u dat niets aan, en overigens, waarom belt u mij hierover/hoe komt u aan dit telefoonnummer?

KPN zelf - de enige partij, behalve jijzelf, die er iets mee te maken heeft of je al of niet een abo bij hun hebt - gaat je echt niet bellen om dat te vragen. Dat weten ze toch al?

Overigens ligt dat wat mij betreft sowieso simpel: aan de deur, op straat en aan de telefoon wordt niet gekocht, en ook al geen informatie verstrekt. Bekeerd zijn we overigens ook al. Een goedemiddag verder.
Pagina: 1