't Wordt tijd voor een nieuw pc'tje en snel ook voor de RAM prijzen weer fors gaan stijgen..
dus had ik het volgende samengesteld (Salland),
maar ik kan ie toch nog even voor de laatste keer gecheckt worden, en misschien zijn er mensen die betere onderdelen weten..
Behuizing:
Gigabyte 3D Aurora 570 - € 131,99
Vind ik een hele degelijke en mooie kast (op dat blauwe plastic ding aan de voorkant na) met zeer veel ruimte..
Moederbord:
Gigabyte GA-P35C-DS3R - €135,01
Ik wil eigenlijk per se een combo moederbord met zowel DDR2 als DDR3..
Nu neem ik nog DDR2 omdat het goedkoop en even snel als DDR3 is, maar wil later ook nog over kunnen schakelen op DDR3, zonder een nieuw mobo te kopen.
Processor:
Intel C2D E6750 - € 187,-
Lekker snel, verder niet veel over te zeggen, C2D ownt gewoon..
Ik heb deze genomen i.p.v. een E6600, want deze is @stock iets sneller en ben in het begin niet van plan over te clocken..
En het mag dan onzin zijn, maar ik heb liever eentje met 1333 FSB, omdat het een wat 'nieuwer' gevoel geeft
Processorkoeler:
Arctic Freezer 7 Pro - € 20,19 - met wat AS 5 erbij
Goedkope koeler maar toch kwalitatief.. Niet voor OC'en maar daar begin ook nog niet mee, en als ik er wel mee begin koop ik dan wel een andere koeler..
Geheugen:
2 x 1 Gb Mushkin XP2-8500 - €156,85
Mushkin is een topmerk, er zitten D9GMH Microns in, kan niet beter..
Videokaart:
HIS HD 2900 XT - €379,-
Heb tot nu toe 2 ATI kaarten en 1 nVidia kaart gehad, en ATI bevalt mij toch beter.
Daarom ga ik er nu weer voor, en wel de HD 2900 XT..
Waar ik alleen mee zit is het geluid.. maarja.. ik hoop dat ze de fanbug er ook uit halen met een toekomstige driver.. dat zou al veel herrie wegenemen..
Harde schijven:
1 x WD Raptor ADFD 36 Gb (OS) - €99,-
1 x Seagate Barracuda 250 Gb (data) - €57,91
Een lekker snelle Rapor voor het OS en een best wel goedkope maar toch kwalitatieve Seagate voor de data, eigenlijk niks over te zeggen..
De Raptor gaat btw in een SilentMaxx HD-Silencer 2.0 om het geluid te verminderen en de drive te verkoelen (scheelt 5°C ofzo)
DVD-lezer:
Samsung SH-D162 - €15,01
Voor de optische drives heb ik Samsung gekozen, hun drives komen vrijwel alle tests goed uit..
Alleen geeft Salland bij interface "DVD ROM" aan, het moet gewoon IDE zijn neem ik aan?
DVD-schrijver:
Samsung SH-S182M - €34,18
Zelfde als hierboven, verder niks over te zeggen..
Toetsenbord:
Logitech Media Elite - €21,-
Over een toetsenbord ben ik makkelijk, kan gewoon een simpel/goedkoop gevalletje zijn..
De enige eis is dat er media knoppen op zitten, wat hier het geval is..
Muis:
Razer Copperhead Zwart/Blauw - €58,19
Hij oogt mooi en strak, gaat denk ik goed in de hand liggen en heeft een nette 2000 DPI precisie..
Goede keus dacht ik.
Verdere dingen als monitor, boxen enzo heb ik zelf.
Geluid voor de boxen laat ik eerst maar aan de onboard geluidkaart over..
Voeding heb ik al : een OCZ GameXStream 600 W, geweldig ding!
dus had ik het volgende samengesteld (Salland),
maar ik kan ie toch nog even voor de laatste keer gecheckt worden, en misschien zijn er mensen die betere onderdelen weten..
Behuizing:
Gigabyte 3D Aurora 570 - € 131,99
Vind ik een hele degelijke en mooie kast (op dat blauwe plastic ding aan de voorkant na) met zeer veel ruimte..
Moederbord:
Gigabyte GA-P35C-DS3R - €135,01
Ik wil eigenlijk per se een combo moederbord met zowel DDR2 als DDR3..
Nu neem ik nog DDR2 omdat het goedkoop en even snel als DDR3 is, maar wil later ook nog over kunnen schakelen op DDR3, zonder een nieuw mobo te kopen.
Processor:
Intel C2D E6750 - € 187,-
Lekker snel, verder niet veel over te zeggen, C2D ownt gewoon..
Ik heb deze genomen i.p.v. een E6600, want deze is @stock iets sneller en ben in het begin niet van plan over te clocken..
En het mag dan onzin zijn, maar ik heb liever eentje met 1333 FSB, omdat het een wat 'nieuwer' gevoel geeft
Processorkoeler:
Arctic Freezer 7 Pro - € 20,19 - met wat AS 5 erbij
Goedkope koeler maar toch kwalitatief.. Niet voor OC'en maar daar begin ook nog niet mee, en als ik er wel mee begin koop ik dan wel een andere koeler..
Geheugen:
2 x 1 Gb Mushkin XP2-8500 - €156,85
Mushkin is een topmerk, er zitten D9GMH Microns in, kan niet beter..
Videokaart:
HIS HD 2900 XT - €379,-
Heb tot nu toe 2 ATI kaarten en 1 nVidia kaart gehad, en ATI bevalt mij toch beter.
Daarom ga ik er nu weer voor, en wel de HD 2900 XT..
Waar ik alleen mee zit is het geluid.. maarja.. ik hoop dat ze de fanbug er ook uit halen met een toekomstige driver.. dat zou al veel herrie wegenemen..
Harde schijven:
1 x WD Raptor ADFD 36 Gb (OS) - €99,-
1 x Seagate Barracuda 250 Gb (data) - €57,91
Een lekker snelle Rapor voor het OS en een best wel goedkope maar toch kwalitatieve Seagate voor de data, eigenlijk niks over te zeggen..
De Raptor gaat btw in een SilentMaxx HD-Silencer 2.0 om het geluid te verminderen en de drive te verkoelen (scheelt 5°C ofzo)
DVD-lezer:
Samsung SH-D162 - €15,01
Voor de optische drives heb ik Samsung gekozen, hun drives komen vrijwel alle tests goed uit..
Alleen geeft Salland bij interface "DVD ROM" aan, het moet gewoon IDE zijn neem ik aan?
DVD-schrijver:
Samsung SH-S182M - €34,18
Zelfde als hierboven, verder niks over te zeggen..
Toetsenbord:
Logitech Media Elite - €21,-
Over een toetsenbord ben ik makkelijk, kan gewoon een simpel/goedkoop gevalletje zijn..
De enige eis is dat er media knoppen op zitten, wat hier het geval is..
Muis:
Razer Copperhead Zwart/Blauw - €58,19
Hij oogt mooi en strak, gaat denk ik goed in de hand liggen en heeft een nette 2000 DPI precisie..
Goede keus dacht ik.
Verdere dingen als monitor, boxen enzo heb ik zelf.
Geluid voor de boxen laat ik eerst maar aan de onboard geluidkaart over..
Voeding heb ik al : een OCZ GameXStream 600 W, geweldig ding!