Nieuwe pc (allround) - budget max. €1400,-

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:43
't Wordt tijd voor een nieuw pc'tje en snel ook voor de RAM prijzen weer fors gaan stijgen..
dus had ik het volgende samengesteld (Salland),
maar ik kan ie toch nog even voor de laatste keer gecheckt worden, en misschien zijn er mensen die betere onderdelen weten..

Behuizing:
Gigabyte 3D Aurora 570 - € 131,99
Vind ik een hele degelijke en mooie kast (op dat blauwe plastic ding aan de voorkant na) met zeer veel ruimte..

Moederbord:
Gigabyte GA-P35C-DS3R - €135,01
Ik wil eigenlijk per se een combo moederbord met zowel DDR2 als DDR3..
Nu neem ik nog DDR2 omdat het goedkoop en even snel als DDR3 is, maar wil later ook nog over kunnen schakelen op DDR3, zonder een nieuw mobo te kopen.

Processor:
Intel C2D E6750 - € 187,-
Lekker snel, verder niet veel over te zeggen, C2D ownt gewoon..
Ik heb deze genomen i.p.v. een E6600, want deze is @stock iets sneller en ben in het begin niet van plan over te clocken..
En het mag dan onzin zijn, maar ik heb liever eentje met 1333 FSB, omdat het een wat 'nieuwer' gevoel geeft :)

Processorkoeler:
Arctic Freezer 7 Pro - € 20,19 - met wat AS 5 erbij
Goedkope koeler maar toch kwalitatief.. Niet voor OC'en maar daar begin ook nog niet mee, en als ik er wel mee begin koop ik dan wel een andere koeler..

Geheugen:
2 x 1 Gb Mushkin XP2-8500 - €156,85
Mushkin is een topmerk, er zitten D9GMH Microns in, kan niet beter..

Videokaart:
HIS HD 2900 XT - €379,-
Heb tot nu toe 2 ATI kaarten en 1 nVidia kaart gehad, en ATI bevalt mij toch beter.
Daarom ga ik er nu weer voor, en wel de HD 2900 XT..
Waar ik alleen mee zit is het geluid.. maarja.. ik hoop dat ze de fanbug er ook uit halen met een toekomstige driver.. dat zou al veel herrie wegenemen..

Harde schijven:
1 x WD Raptor ADFD 36 Gb (OS) - €99,-
1 x Seagate Barracuda 250 Gb (data) - €57,91

Een lekker snelle Rapor voor het OS en een best wel goedkope maar toch kwalitatieve Seagate voor de data, eigenlijk niks over te zeggen..
De Raptor gaat btw in een SilentMaxx HD-Silencer 2.0 om het geluid te verminderen en de drive te verkoelen (scheelt 5°C ofzo)

DVD-lezer:
Samsung SH-D162 - €15,01
Voor de optische drives heb ik Samsung gekozen, hun drives komen vrijwel alle tests goed uit..
Alleen geeft Salland bij interface "DVD ROM" aan, het moet gewoon IDE zijn neem ik aan?

DVD-schrijver:
Samsung SH-S182M - €34,18
Zelfde als hierboven, verder niks over te zeggen..

Toetsenbord:
Logitech Media Elite - €21,-
Over een toetsenbord ben ik makkelijk, kan gewoon een simpel/goedkoop gevalletje zijn..
De enige eis is dat er media knoppen op zitten, wat hier het geval is..

Muis:
Razer Copperhead Zwart/Blauw - €58,19
Hij oogt mooi en strak, gaat denk ik goed in de hand liggen en heeft een nette 2000 DPI precisie..
Goede keus dacht ik.

Verdere dingen als monitor, boxen enzo heb ik zelf.
Geluid voor de boxen laat ik eerst maar aan de onboard geluidkaart over..

Voeding heb ik al : een OCZ GameXStream 600 W, geweldig ding!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-01 15:26
Waarom geen Antec 900? Denk ik beter en koeler dan die Gigabyte case.

Verwijderd

Ik snap het niet, je gaat niet overclocken, maar je neemt wel te duur overclock geheugen. Zeker omdat je ook zegt dat je over wil stappen naar DDR3 :S. Koop gewoon PC6400 laat ook genoeg ruimte voor een overclock.

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
JA of zelfs PC5300 (t/m 3GHz), neem dan gelijk 4GB PC5300

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:23
SOEPSTENGEL13 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:37:
JA of zelfs PC5300 (t/m 3GHz), neem dan gelijk 4GB PC5300
bij 4gb moet je meteen overschakelen op 64 bit , dus nog weinig driver ondersteuning

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:43
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:24:
Ik snap het niet, je gaat niet overclocken, maar je neemt wel te duur overclock geheugen. Zeker omdat je ook zegt dat je over wil stappen naar DDR3 :S. Koop gewoon PC6400 laat ook genoeg ruimte voor een overclock.
Duur vind ik het geheugen totaal niet, en tja, juist omdat ik niet ga overclocken maar wel flinke performance (snelheid) wil, dacht ik ik dit wel nodig te hebben..

Maar voldoet PC6400 ook dan? Er moet niet teveel snelheidsverschil tussen PC6400 en PC8500 zitten, dan zal ik voor PC6400 gaan..

En 4 Gb zit er nog even niet in nee, i.v.m. 64-bits gebeuren enzo.

BTW: dit is de eerste computer die ik zelf in elkaar ga zetten, maar is het een beetje te doen, als je er nog nooit een in elkaar hebt gezet?

[ Voor 9% gewijzigd door Evano op 23-06-2007 20:46 ]

Verwijderd

je kan beter die 100 euro extra van het geheugen ergens anders in steken als je geen snelheid wilt verliezen. Een 6850 bijvoorbeeld of een 8800gtx of 4 GB

EDIT: heb je die muis wel eens geprobeerd?, ik ben namelijk een type die de muis wat hoog aan de zijkant vasthoudt en dan is deze muis een hel, hij heeft namelijk puntige zijkanten wat erg vervelend is als je hem zodanig vasthoudt.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 20:45 ]

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 19:10
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 20:43:

EDIT: heb je die muis wel eens geprobeerd?, ik ben namelijk een type die de muis wat hoog aan de zijkant vasthoudt en dan is deze muis een hel, hij heeft namelijk puntige zijkanten wat erg vervelend is als je hem zodanig vasthoudt.
Dit is heel persoonlijk, ik heb hem en ik vind hem heeeel fijn. fijner als zo'n muis zoals jij beschrijft. is gewoon smaak

Verwijderd

Totaal 3.7 Gb op 32 bitsversie plus PAE Work Around. Voor € 130,- heb je 4 GB PC 5300. Kingston ValueRAM CL 5 is verwaarloosbaar snelheidsverschil. Waarschijnlijk prima haalbaar als je alles afzoekt tijdens inbouwing.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 17:29 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
oddish2211 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 20:19:
[...]

bij 4gb moet je meteen overschakelen op 64 bit , dus nog weinig driver ondersteuning
Onzin. Tot 4GB is te gebruiken met 32bit. Je raakt wel een beetje kwijt, maar ruim 3GB is ook niet verkeerd. En de geheugen prijzen stijgen langzaam weer, dus als je dan over 1 jaartje wel 4GB wilt kost het je meer(nieuw).

offtopic:
Gb staat voor gigabit, en GB voor gigabyte. Zit een flink verschil tussen, wat je hebt nu maar 256MB geheugen in je systeem.

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:04
Je kan ook 4GB PC5300 geheugen in je PC steken i.c.m. een gewone vista of XP versie en 3 GB gebruiken, en wanneer er goede driver ondersteuning e.d. is overstappen op Vista 64.

Verder zou ik de raptor HDD niet nemen. Het snelheidsverschil is niet groot en 2 harde schijven in RAID 0 kost minder, geeft meer ruimte en is notabene nog sneller dan 1 losse raptor ook.
bassie_ schreef op zondag 24 juni 2007 @ 00:42:
[...]
offtopic:
Gb staat voor gigabit, en GB voor gigabyte. Zit een flink verschil tussen, wat je hebt nu maar 256MB geheugen in je systeem.
offtopic:
En dan pak je zo'n mier... en dan ga je hem even keihard neuken :Y)

[ Voor 31% gewijzigd door Dekar op 24-06-2007 03:05 ]

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

Pagina: 1