[Ervaring] Antenneversterkers

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02 23:23
Nu ik eindelijk een lcd tv heb aangeschaft, heb ik al een beetje met de kabels zitten te spelen. Ik heb hiervoor al rond de 35 euro uitgegeven aan nieuwe kabels met van die vergulde aansluitingen zodat het binnenkomende signaal beter is. Deze lcd tv geeft ook een zeer goede beeld bij analoge signaal wat rechtsstreeks is aangesloten op de CAI.

Wanneer ik mijn huidige antenneversterker van 25 euro tussenzet om boven ook tv te kunnen kijken, word mijn signaal voor beneden heel slecht. Tevergeefs heb ik al diverse instellingen geprobeerd door aan de potmeter van de antenneversterker te draaien. Nu denk ik dat de antenneversterker die ik er nu tussen heb zitten gewoon door de afgelopen jaren brak is geworden.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe, nou is mijn vraag.. hebben jullie ook ervaringen met bepaalde antenneversterkers die goede resultaten brachten bij een slecht signaal. Ik zelf heb op internet zitten te zoeken en kwam uit bij het merk Hirschmann, helaas vind ik deze weer veels te duur... (prijzen beginnen bij 70 euro en lopen op tot 130 euro :/ )

Graag jullie advies....en ervaringen. _/-\o_

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-02 13:08
het is beter digitale tv aan te schaffen denk ik. Van dit analoge iets maken wat op een lcd er goed uitziet kost meer dan een digitaal ontvangertje en een smartcard. Bij digitale tv heb je zelden nog een antenneversterker nodig. Pas als het signaal zo zeer slecht is is het nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door gastje13 op 23-06-2007 23:21 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Hang je de antenne-versterker tussen de CAI en je tv?
Splits anders eerst het signaal, zodat de versterker alleen ivnloed heeft op het signaal naar boven? Heb je alleen een goed splittertje van een paar euro nodig.

Verwijderd

Ik heb een Hirschmann GHV30E gekocht nadat ik een LCD tv voor de slaapkamer had aangeschaft en bleek dat CNN bijna zwart wit was. Na het aansluiten van de versterker waren alle zenders weer even goed en bijna net zo goed als op de hoofdaansluiten (de kabel komt binnen in kruipruimte en heb geen zin om daar 220 volt te laten lopen). Een versterker werkt vooral voor de kanalen met een hoge frequentie die sneller verzwakken. Oh ja digitale tv kun je ook wel vergeten als het signaal zwak is.

• PCMedic
frickY schreef op zondag 24 juni 2007 @ 00:17:
Hang je de antenne-versterker tussen de CAI en je tv?
Splits anders eerst het signaal, zodat de versterker alleen ivnloed heeft op het signaal naar boven? Heb je alleen een goed splittertje van een paar euro nodig.
Ik heb de antenneversterker tussen de CAI en een Samsung decoder hangen voor digitale televisie. Nou klinkt het opzich vreemd maar ik gebruik de decoder alleen voor film 1 en film 2, voor de rest gebruik ik gewoon de analoge zenders. Je zou dan kunnen zeggen waarom ik gewoon niet alle zenders op digitaal kijk. Dit is denk ik gewoon persoons afhankelijk, ik vind het omschakelen van zenders bij die decoder gewoon ontzettend traag gaan en daarom vind ik het prettiger om tv te kijken met de gewone afstandbediening.

In principe kun je het zien alsof ik de antenneversterker gewoon tussen de CAI en tv heb hangen, aangezien ik ervan uit ga dat de decoder geen signaal verzwakt..

Maar om even terug te komen op je advies, als ik een spitter direct na de CAI aansluiting aansluit dan verdeel ik toch gewoon het binnenkomende signaal? Dit betekend theoretisch toch dat ik maar een halve binnenkomende signaal naar mijn LCD tv laat gaan en de andere helft versterkt naar een andere tv ga brengen? Krijg ik dan geen slechtere signaal hierdoor?

Wat ik nu heb is dat ik het binnenkomende signaal direct versterk, maar waarschijnlijk ook de slechtere signalen..

• PCMedic
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 01:05:
Ik heb een Hirschmann GHV30E gekocht nadat ik een LCD tv voor de slaapkamer had aangeschaft en bleek dat CNN bijna zwart wit was. Na het aansluiten van de versterker waren alle zenders weer even goed en bijna net zo goed als op de hoofdaansluiten (de kabel komt binnen in kruipruimte en heb geen zin om daar 220 volt te laten lopen). Een versterker werkt vooral voor de kanalen met een hoge frequentie die sneller verzwakken. Oh ja digitale tv kun je ook wel vergeten als het signaal zwak is.
Best wel prijzig zo Hirschmann GHV30E.. ik lees op internet dat die dingen voor meer dan 130 euro word verkocht...misschien een alternatieve..antenneversterker? :X Mijn budget ligt denk ik rond de 50 a 60 euro max.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 17:04

TheBorg

Resistance is futile.

Ik zou dan toch voor de goedkoopste Hirschmann gaan en deze rechtstreeks op de AOP (CAI hoofdaansluiting) aansluiten. Als je eerst splitst dan versterk je een verzwakt signaal, m.a.w. de ruis die ontstaat door het splitsen wordt meeversterkt.

Verwijderd

Je zou voor de GHV20E kunnen gaan, die is op elektroonline.nl iets van 60 euro incl verzending dacht ik. Dan heb je 8 db minder maar die heb ik ook alleen maar genomen om iets sterker dan nodig te krijgen.
Pagina: 1