Toon posts:

Goedkope Blu-ray spelers uit China

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu geen goedkope HiFi uit China, maar Blu-ray spelers; http://www.hdtvinfo.eu/ne...cheap-blu-ray-player.html Ik ben benieuwd wanneer we hier meer over zullen horen. Ik las dat Funai eerdaags ook met 'n speler op de markt wil komen.

Toch denk ik persoonlijk dat de PS3 aantrekkelijker is, omdat die ook makkelijk HD content kan streamen.

• Martijn80
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-02 21:49
Ik zie dat hij ook een netwerkaansluiting heeft, grote kans dat hij dan ook over het netwerk kan streamen. Al staat het er niet zo bij.

Als hij in Nederland uitkomt wil ik hem wel voor 300 euries kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop 't wel, maar ik denk dat dit alleen maar erop zit om aan de Blu-ray specificaties te voldoen.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:47
Dat ding heeft wel wat interessante specs:
·Mini PCI interface ,Support wireless home networking
·SATA HDD socket
·Building in HDD
Benieuwd waar dat voor is. Om af te spelen van gedownloade content?

Hij heeft ook nog een SCART poort :) Da's wel een beetje nutteloos.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:44:

Hij heeft ook nog een SCART poort :) Da's wel een beetje nutteloos.
Niet echt compleet. Zelfs op een SD scherm haal je nog voordeel uit HDef aangezien niet alleen de resolutie meestal mooier is. Vaak zijn bijv. de kleuren duidelijk beter.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:47
Volgens mij krijg je die data alleen over HDMI 1.3 binnen en niet via RGB SCART. HD content afspelen op een non-HD scherm is nou niet mijn keuze. Als overgangssituatie misschien, maar anders niet.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Topicstarter
Het beste is natuurlijk gewoon via HDMI, of DVI. Op zich is component voor de meeste tv's ook nog zeer goed, maar scart of composiet is natuurlijk uit den boze. Ik vind 't trouwens jammer dat er op de meeste apparatuur geen VGA aansluiting zit (uitzonderingen daargelaten) aangezien je dit op de meeste moderne tv's terugvind.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

once agan: shop de juiste kant op!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:27:
[...]

Niet echt compleet. Zelfs op een SD scherm haal je nog voordeel uit HDef aangezien niet alleen de resolutie meestal mooier is. Vaak zijn bijv. de kleuren duidelijk beter.
Plus dat de compressieartefacten door te downsamplen naar PAL zo goed als verdwijnen. Dan krijg je de voordelen van digitaal signaal (zeer goede kleurweergave) zonder de nadelen (compressieartefacten)

Oslik blyat! Oslik!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-02 16:52
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:24:
Het beste is natuurlijk gewoon via HDMI, of DVI. Op zich is component voor de meeste tv's ook nog zeer goed, maar scart of composiet is natuurlijk uit den boze. Ik vind 't trouwens jammer dat er op de meeste apparatuur geen VGA aansluiting zit (uitzonderingen daargelaten) aangezien je dit op de meeste moderne tv's terugvind.
Ik ben wel benieuwd naar jouw redenatie over het beter zijn van component dan RGB (=SCART).

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

Verwijderd

AntiPasta schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 00:06:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar jouw redenatie over het beter zijn van component dan RGB (=SCART).
Omdat component 720p/1080i/1080p ondersteund? En er 3 aparte signalen signalen zijn die niet door 1 kabel naast elkaar lopen waardoor er minder interferentie is?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Voldoen deze spelers aan de licentie zodat ze niet bij de volgende update al gebanned worden als BR speler?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-02 16:52
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 01:10:
[...]

Omdat component 720p/1080i/1080p ondersteund?
Ja, maar daar ging het geloof ik niet om ("de meeste TVs...").
En er 3 aparte signalen signalen zijn die niet door 1 kabel naast elkaar lopen waardoor er minder interferentie is?
Ja, is waar, maar je kan net zo goed een fatsoenlijke SCART-kabel kopen, natuurlijk.

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

Verwijderd

Denk dat tegenwoordig de meeste tv's met component ingangen wel HD signalen daarover ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
Component is wat analoge aansluiting het beste wat de meeste apparatuur betreft. Het gaat niet altijd op, aangezien m'n Dreambox met RGB een beter beeld geeft dan met Component. M'n Acer mediaplayer daarintegen geeft met component 'n aanzienlijk beter beeld (720p)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

RGB IS een component signaal net als Y/Pb/Pr. RGB wordt ook over 3 aders in de Scart gestuurd. Dit signaal is vergelijkbaar met Y/Pb/Pr. HEt verschil zit hem in de manier waarop het signaal wordt gesplit.

http://en.wikipedia.org/w...r_model#Video_electronics
http://nl.wikipedia.org/wiki/YPbPr
offtopic:
In feite kun je dus niet zeggen dat RGB beter is dan component. Je zal dan moeten zeggen beter dan welk component signaal, net zoals je niet kan zeggen dat BMW beter is dan een auto

RGB is in theorie beter maar in de praktijk is er weinig verschil
http://www.keohi.com/keoh...nitions/rgb_vs_yprpb.html

/edit De reden dat ze bij HD resoluties voor Y/Pb/Pr of Y/Cb/Cr kiezen is dat het signaal minder bandbreedte gebruikt. Dit is bij HD natuurlijk extra van belang omdat de bitrate al zo hoog is in vergelijking met PAL.

[ Voor 56% gewijzigd door under-world op 27-06-2007 15:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Over 't algemeen vind ik component 'n mooi beeld geven, maar HDMI is imho 'n betere keuze, aangezien daarbij aanzienlijk minder verloren gaat HDMI 1.3 is momenteel dan ook 't beste, alleen jammer dat nog niet alle apparatuur dat ondersteund. Ik ben nu naar 'n betaalbare AV receiver aan 't kijken, die dat ondersteund, maar die is moeilijk te vinden...

• under-world

under-world

ooh-la dots

Even wat anders... Ik kan zo'n speler kopen voor 275 via een contact bij een groothandel. De MediaMarkt verkoopt ook steeds meer schijfjes en de branders zijn ook al onder de 400 euro gedoken. Met de komst van de PS3 en consumentenHD videocamera's lijkt het er op dat blu-ray de komende maanden gaat lopen in Europa.

·DISC Playable: Blu-ray disc /H.264/MPEG4/DivX/XviD/DVD/SVCD/VCD/CD/MP3/Kodak PhotoCD/WMV9
·Support: DivX3.11/4.02/5.02/5.03/5.05 and later,DivXPro, XviD,Nero digital

Dit klinkt veelbelovend. Op de PS3 moet je namelijk veel content eerst met Mpegstream omzetten naar AVC of een mpegstream wat best tijdrovend is. Deze speler die doet waarschijnlijk veel meer dan de PS3.

[ Voor 38% gewijzigd door under-world op 28-06-2007 10:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh, vertel! Waar zijn die spelers dan te koop?

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:19
under-world schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:39:
Even wat anders... Ik kan zo'n speler kopen voor 275 via een contact bij een groothandel. De MediaMarkt verkoopt ook steeds meer schijfjes en de branders zijn ook al onder de 400 euro gedoken. Met de komst van de PS3 en consumentenHD videocamera's lijkt het er op dat blu-ray de komende maanden gaat lopen in Europa.

·DISC Playable: Blu-ray disc /H.264/MPEG4/DivX/XviD/DVD/SVCD/VCD/CD/MP3/Kodak PhotoCD/WMV9
·Support: DivX3.11/4.02/5.02/5.03/5.05 and later,DivXPro, XviD,Nero digital

Dit klinkt veelbelovend. Op de PS3 moet je namelijk veel content eerst met Mpegstream omzetten naar AVC of een mpegstream wat best tijdrovend is. Deze speler die doet waarschijnlijk veel meer dan de PS3.
Misschien iets voor op een site als inkoopacties of zo?
Denk dat veel meer mensen wel belang hebben bij zo'n speler!

Maar is het precies dezelfde? en kan je dan eerst nog aan meer specs. komen?
Zoals HD materiaal streamen en zo?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, een inkoopaktie zou wel wat zijn. Zou mooi zijn als je ze voor zo'n 275, of 300 Euro kon inkopen.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat under-world hier niet meer op reageert. Ik weet zeker dat er wel 'n aantal mensen aan 'n inkoopaktie mee willen doen!

• under-world

under-world

ooh-la dots

Geduld is een schone zaak mensen. :) Ik heb zojuist contact gehad en er ligt er 1 apart. Ik weet nog niet welk type en prijs. Alleen wel dat het goedkoop is. Morgen hoor ik meer en kan ik hem ophalen. Mocht ik wat weten houd ik jullie op de hoogte. Aangezien het niet conform de faq is en dit momenteel nog via onofficiele kanalen loopt, kan ik nog niet teveel uitwijden. Ik hoop op jullie begrip. Zodra ik een typenummer weet of en exacte prijs zal ik het hier posten. Ik hoef er niet rijk van te worden en ben ook erg druk voor dit soort dingen maar ik doe mijn best. ( Die jongen meende zelfs dat het de samsung bd-1000 is, maar dat is nog niet officieel bevestigd)

[ Voor 8% gewijzigd door under-world op 02-07-2007 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hee, da's mooi :D Ben heel benieuwd...

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Nog nieuws?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:38
Dit was een interessant topic..

https://wren.co/join/Devian

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:58

SeatRider

Hips don't lie

under-world schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:48:
Geduld is een schone zaak mensen. :) Morgen hoor ik meer en kan ik hem ophalen. Mocht ik wat weten houd ik jullie op de hoogte.
Kick?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

under-world schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:48:
Geduld is een schone zaak mensen. :) Morgen hoor ik meer en kan ik hem ophalen. Mocht ik wat weten houd ik jullie op de hoogte.
Dood topic?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heeft iemand er al een?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Pagina: 1