Toon posts:

mislukte bios update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb dus een bios update willen uitvoeren met een P965 Neo, mis deze bios update mislukte. Dus is het eigenlijk nog mogelijk als een bios update is mislopen om het moederbordje nog te doen werken. Ik heb reeds geprobeert om via een diskette een de vorge bios terug te plaatsen maar werkte niet. Bij het opstarten vraagt hij van plaats een diskette in het station heb ik zo ook al meerder keren geprobeert maar lukt niet. dus is er iemand die weet hoe dit nog op te lossen valt, of doe ik het gewoon weg.

- Moederbord: P965 Neo

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja, als hij nog om de floppy vraagt wel. Dan heb je denk ik geluk.

Kijk op de asus site hoe je dat moet doen. ;) Staat goed uitgelegt.

[ Voor 11% gewijzigd door mad_max234 op 23-06-2007 18:31 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

a) Je posd is zo goet als onleesbaar.
b) Heb je al op de site van de fabrikant gekeken voor een recovery tooltje?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

mad_max234 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 18:30:
Ja, als hij nog om de floppy vraagt wel. Dan heb je denk ik geluk.

Kijk op de asus site hoe je dat moet doen. ;) Staat goed uitgelegt.
Vast wel, maar het is een MSI bord. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelfs nog geen recovery tooltje gevonden op de site van MSI weet iemand waar ik die kan vinden

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Volgens deze pagina van MSI zou je geen tool nodig moeten hebben. Gewoon Ctrl+Home inrammen en ingedrukt houden en het zou moeten lukken.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
hopelijk werk dit merci om dit op te zoeken zover was ik nog niet gekomen

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:10:
hopelijk werk dit merci om dit op te zoeken zover was ik nog niet gekomen
Ik zag wel net dat dit alleen werkt als je een AMI Bios hebt, met een Award Bios gaat dit niet lukken... Succes.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Exorcist schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 18:38:
[...]

Vast wel, maar het is een MSI bord. 8)7
Je snap toch wel dat ik MSI bedoelde. }:O En je help de TS er niet mee, als je nu had gezegt dat hij op de msi site moest gaan kijk ipv asus was het nog een zinnige post geweest. ;)

@TS

Heb je het al geprobeerd, en is het gelukt? Anders zijn er nog wel wat mogelijk heden maar probeer eerst maar of hij de bios restore wilt pakken.
Ben1985 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:11:
[...]

Ik zag wel net dat dit alleen werkt als je een AMI Bios hebt, met een Award Bios gaat dit niet lukken... Succes.
Kan zijn dat dit de manier is van alle msi bordjes die bios kunnen restore, het mobo kan het anders zou die niet om een floppy vragen. Nu allen nog zoeken hoe het moet, maar dat kan de TS vast wel.

[ Voor 71% gewijzigd door mad_max234 op 24-06-2007 01:05 ]

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:03
Je kunt toch gewoon het CMOS resetten oid? Ik heb ook een keer mijn BIOS verneukt, maar hij reset toch gewoon helemaal als je dat doet?

Moet ergens in je handleiding staan hoe dat moet. Handleiding is ook via de site te vinden, lijkt me.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

FreddyFish schreef op zondag 24 juni 2007 @ 01:00:
Je kunt toch gewoon het CMOS resetten oid? Ik heb ook een keer mijn BIOS verneukt, maar hij reset toch gewoon helemaal als je dat doet?

Moet ergens in je handleiding staan hoe dat moet. Handleiding is ook via de site te vinden, lijkt me.
Nee, niet in dit geval. Jij had gewoon de verkeerde settings want clear cmos reset de bios maar herstelt hem niet. ;)

Er is geen werkende bios aanwezig bij zijn bordje, kan je hem ook niet resetten.

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 24-06-2007 01:04 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

FreddyFish schreef op zondag 24 juni 2007 @ 01:00:

Daarmee reset je alleen maar de instellingen. De bios updates zelf staan nog steeds in de EEPROM. Ik vrees dat alleen het vervangen van de EEPROM een optie is, dus de bios hardwarematig reflashen! Daar heb je speciale spullen voor nodig en zelfs de computerzaak om de hoek zal dat niet zomaar kunnen voor je!

Maar als je rondtvraagt vindt je misschien wel een bedrijf/persoon dat de bios voor je dan hotflashen.

There is no place like ::1

Verwijderd

Als het moederbord het nog waard is ....
http://www.flashbios.org

Kost je 20 euro, maar dan werkt het ook weer.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

swampy schreef op zondag 24 juni 2007 @ 01:10:
[...]

Daarmee reset je alleen maar de instellingen. De bios updates zelf staan nog steeds in de EEPROM. Ik vrees dat alleen het vervangen van de EEPROM een optie is, dus de bios hardwarematig reflashen! Daar heb je speciale spullen voor nodig en zelfs de computerzaak om de hoek zal dat niet zomaar kunnen voor je!

Maar als je rondtvraagt vindt je misschien wel een bedrijf/persoon dat de bios voor je dan hotflashen.
Lijk me nog niet nodig, zijn systeem vraag nog om de bios. Hij moet alleen nog even opzoeken hoe het moet. Ik heb dit al een paar keer gehad maar dan met een asus nforce2 mobo.

Staat vast ergen op de msi site hoe het moet.

Verwijderd

A;s het goed is moet je CONTOL HOME indrukken met je Floppy erin.

Maakt weer eens duidelijk dat je

A) altijd een Rescue Disk moet maken
B) Eigenlijk veel te toegankelijk is voor mensen (nu gebeurt het hem, maar het had ook zomaar een niet-tweaker kunnen zijn die even dacht: O'leuk een update)

• KOICE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 14:20
Dit heb ik ook een keer gehad met een MSI bordje. Ik heb toen contact opgenomen met MSI en kon bij hun langs komen (zitten ergens in eindhoven) om de bios opnieuw te laten flashen. Dit was in een paar minuten gebeurd.

Dit is al wel een paar jaar geleden, maar wellicht is het de moeite waard om te proberen als je er op een andere manier niet uit komt.
Pagina: 1