Dell M1210 - Vista - 12 GB onzichtbaar verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 17:00
Op de C-schijf van mijn vriendin's dell XPS M1210 laptop is 12 GB ontraceerbaar 'verdwenen'. Als ik bijvoorbeeld via Spacemonger bekijk hoeveel er op de schijf staat, krijg ik ongeveer 16 GB te zien. Windows zegt echter dat 28 GB in gebruik is, en in spacemonger wordt de resterende 12 GB bestempeld als 'onleesbare mappen'.

Heb al vanalles geprobeerd: chkdsk, defragmenteren, systeemherstelpunten verwijderen, systeemherstel helemaal uitschakelen, mcafee via removal tool verwijderd. Wat is er aan de hand? Waar is die 12 GB gebleven? Ik word er een beetje moe van en misschien moet ik maar een schone vista installatie uitvoeren.

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wellicht heb je hier iets aan, Treesize :)

I browse with Vivaldi

• pnieuwla
OK, thanx. Dat is een mooi programma. Het blijkt te zitten in de System Volume Information folder. Daar staan de systeemherstelpunten in. Het gekke is dat ik deze al verwijderd heb (nu al 2 keer), terwijl de folder toch zo groot blijft. Ook indexeren uitzetten helpt niet. Ik wil gewoon die restore zut eraf hebben, en nu een nieuwe aanmaken. Op m'n desktop is de SVI folder 'maar' 700 MB, en dat lijkt me ook meer dan genoeg. Ik maak zelf wel een complete image van het systeem op een andere HD

• pnieuwla
Goed, ik was gewoon weer te ongeduldig. Een dag geleden heb ik alle user files overgezet van de c partitie naar een aparte partitie. Blijkbaar is er een schaduwkopie achtergebleven in de SVI folder. Nu is alles ineens vanzelf weg, zonder dat ik er iets voor hoefde te doen. Overigens ben ik met dit gedoe een aardige instelling tegen gekomen