[DVB-S] 2 LNB's, 2 Sats en 2 TV's : Hoe aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:06

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik en mijn buren hebben allebei schotels.

Ik heb er een van 110 CM met Dual LNB met Hotbird en Astra, met 1 antenne uitgang. De buren hebben er een van 130 CM met Nilesat; ook 1 uitgang.

Via een verdrag hebben wij besloten dat ik ook hun signaal mag krijgen. Maar nu zit ik met een probleempje. Ik zal even een tekening maken;
Op het splitter staat op: 1X In, en 2X Uit maar zoals je weet, wil ik voor mijn satteliet 2X In en 1X uit.

Afbeeldingslocatie: http://img118.imageshack.us/img118/360/satproblem4lifekq5.jpg

Nu: Zei hebben Nilesat, op 1 TV en ik heb Astra/Hotbird ook op 1 decoder.

Het is de bedoeling dat ik hun signaal krijg, dus door middel van een -splitter- ?

Wie weet wat ik kan doen, ik wil het liefst geen LNB kopen met 2 uitgangen, want straks beweeg ik de schotel; (Nilesat is een van de moeilijkst berijkbare satteliet).

Het voordeel van Nilesat: Op MBC Action, een Arabische zender krijg je alleen maar nonstop de beste van de beste films / series. Denk aan: Prison Break, 24, CSI, LOST, Prison Break en Pókemon. }:O Je hebt ook nog MBC3, wat gewoonweg CBS is. (Oprah, DrPhill, etc).
Gelukkig zijn de ondertitels heel klein, dus als je Engels hebt is het okay. Oow ja, niet te vergeten: FTA dus gratis. :>

Info: http://www.dmsiusa.com/multiplelnbfs.htm

Kunnen de pro's mij hier aub meer over vertellen? :'( ALvast bedankt. O+

Gulfstream G650

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 10:33

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik heb zelf geen satelliet, maar volgens mij werkt het als volgt:

Voor elke decoder die onafhankelijk wil kunnen zappen op een satelliet heb je op de LNB-kop een aparte kabel nodig. Zowel jij als je buren willen met 1 decoder op 3 satellieten kunnen kijken, dus heb je 3 dual-lnb's nodig. Op jouw schotel heb je 2 dual-lnb's nodig (1 om op Astra te richten en 1 om op Hotbird te richten). Op de schotel van de buren 1 dual-lnb voor de Nilesat.

Daar komen dus 2x3 coaxkabels uit waarvan er 1x3 naar jezelf moet en 1x3 naar je buren. Vervolgens kun je met een Diseqc-switch deze 3 kabels samenvoegen tot 1 kabel. Zowel jij als je buren moeten zo'n switch hebben. Vervolgens moeten de decoders het diseqc protocol snappen en als je dat allemaal ingesteld krijgt met de kanalenlijsten zal de decoder icm de diseqc-switch snappen op welke kabel welke zender hangt.

Bottomline: Het signaal splitsen door middel van een splitter kan niet, want de LNB staat maar op 1 kanaal (of eigenlijk transponder, denk ik) tegelijk afgesteld, dus bij splitten kijken beide afnemers naar hetzelfde kanaal. En dat is niet wat je wil. Dit lost een dual-lnb op.

Ik hoop dat ik zo wat duidelijkheid heb gebracht.

Look behind you! A three headed monkey!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ooeh, bedankt maar je begrijpt me niet helemaal goed.

Mijn buren hoeven niet naar Astra/Hotbird te kijken, alleen ik dus.

Ik heb begrepen dat de Nilesat-LNB sowieso moet worden vervangen door een Twin-LNB, omdat we anders maar naar 1 zender/satteliet kunnen kijken.

Wat ik me nu afvraag, is of ik de Monoblok niet hoef te vervangen, en gewoon een kabel van de Nilesat, kan verbinden met een Diseq splitter. De Monoblok heeft een interne diseq splitter. Zou dat kunnen? dus zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/5511/naamloosmb1.jpg

BVD

Gulfstream G650

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 10:33

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ok, dat maakt het wat anders inderdaad. Geen idee of je die dingen kunt serieschakelen. Dat zou ik even bij de lokale satellietboer navragen.

Ben je al bekend met sat4all.com? Dat is een forum vrijwel geheel gewijd aan satellietschotel gebruik. Daar kun je vast een antwoord op deze vraag vinden.

[ Voor 35% gewijzigd door MrScratch op 24-06-2007 22:53 ]

Look behind you! A three headed monkey!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Volgens mij heb ik daar dezelfde topic geopend. :>

LINK KLIK!

Op een site DEZE DUS staat op dat ik een 22 Khz switch nodig hebt, vraagt dat ding stroom? Zo niet, dan denk ik dat dat mijn oplossing is. :9

PS: Mijn decoder heeft een ANT in, en een ANT Uit. Kan ik dan de signaal doorlussen naar een tweede decoder (in de keuken). Of zit ik dan met het probleem van de switch etc.

Gulfstream G650