Toon posts:

Striker extreme, wanneer komt hier een vervanger van?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik heb een kort vraagje,

Ik zit vlak tegen een Proc,mobo,geheugen upgrade aan. ( heb AMD, ga over op Intel )
De Striker Extreme is zover ik weet al dik een half jaar op de markt.
Weet iemand wanneer er een opvolger komt?
Heb namelijk geen zin een mobo te kopen die al een half jaar op de markt is.
( en dat er dan morgen een nieuw model uitkomt )

Samenvatting:
Weet iemand wanneer we ongeveer een nieuw mobo van ASUS voor de high end gamers kunnen verwachten?

• roberto652
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-02 17:50
Ga je dan ook de nieuweste quadcore halen, en de nieuwste hardeschijf?
Hoe jij het bekijkt lijkt mij een beetje overbodig..

Verwijderd

Topicstarter
IDD ,

Een quadcore staat idd op de planning bij mij, en dus ook high end Corsair geheugen etc

met andere woorden ik vind dat de striker extreme te lang nieuw leven in word geblazen met allemaal BIOS upgrades, een moederbord wat al een half jaar meegaat is sobieso raar in computerland.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 15:34:
IDD ,

Een quadcore staat idd op de planning bij mij, en dus ook high end Corsair geheugen etc

met andere woorden ik vind dat de striker extreme te lang nieuw leven in word geblazen met allemaal BIOS upgrades, een moederbord wat al een half jaar meegaat is sobieso raar in computerland.
Het ding is vrij high end, dus ook logisch dat het langer meekan. Als het ding voor jou eisen voldoet, wat is er dan mis mee?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben alleen bang dat ik nu bv die striker extreme koop en dan vlak na de zomer het DDR3 verhaal losbarst en er dan WEL een nieuw mobo van ASUS komt

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 15:38:
ik ben alleen bang dat ik nu bv die striker extreme koop en dan vlak na de zomer het DDR3 verhaal losbarst en er dan WEL een nieuw mobo van ASUS komt
Dus? Zo kun je wel blijven wachten. Als je bovendien zo high-end gaat betaal je onevenredig veel. Doe dan gewoon een stapje terug, en met het uitgespaarde geld kun je dan weer over een jaar een upgrade doen. Qua prestatie hoef je wat dat betreft helemaal geen grote verschillen te accepteren.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 23-06-2007 15:40 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Voor high-end gaming zou ik lekker naar een P35 gaan kijken. Heb je veel meer aan dan alle Die-hard OC opties van de Striker Extreme ;)

Mocht je een Striker Extreme willen zou ik trouwens voor de P5N32 SLI (SE) Deluxe gaan, da's volgens mij dat bijna identieke bord zonder die knopjes, zonder een bepaalde aansluiting, met een paar minder elco's, en een euro of honderd minder in prijs ;)

[ Voor 48% gewijzigd door TheZeroorez op 23-06-2007 15:46 ]

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:38
P35 lijkt mij ook een betere keus. Die Striker Extreme is leuk als je gaat OC'en, maar een 'high-end gamer' heeft dat allemaal niet nodig.

Kijk eens naar de Asus P5K serie, mooie moederborden voor nette prijs met veel features.

Daarbij.. Striker Extreme AL een half jaar oud? Ik vind dat nog niet bepaald oud voor een dergelijk mobo...

[ Voor 19% gewijzigd door B-Buster op 23-06-2007 15:46 ]

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• RoD
  • Niet online

RoD

B-Buster schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 15:45:
P35 lijkt mij ook een betere keus. Die Striker Extreme is leuk als je gaat OC'en, maar een 'high-end gamer' heeft dat allemaal niet nodig.

Kijk eens naar de Asus P5K serie, mooie moederborden voor nette prijs met veel features.

Daarbij.. Striker Extreme AL een half jaar oud? Ik vind dat nog niet bepaald oud voor een dergelijk mobo...
Precies, en ook als je gaat overklokken zijn er prima bordjes te vinden die een P35 chipset hebben :)

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:27
Precies, en je krijgt zelfs P35 bordjes waar zowel DDR2 als DDR3 op gaan.

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 07:26

pvr

OblivionRuler

Ik zou voor een striker extreem gaan.
Omdat de striker extreem nu een beetje uptodate is qua bios, en stabiliteit.
Draai nu 3,6 ghz zonder probs ;)
Het nieuwst moederbord, @ geheugen @ proc, heeft meestal stabiliteit problemen, en voor je het weet ben je een half jaar verder, voordat alles lekker draait.

Ik heb zelf deze problemen vaak gehad, omdat ik elk jaar het nieuwste moet hebben :+

Op hardwareinfo staat dit moederbord een maad of 4 op 1 ;)

http://www.hardware.info/pcadvice/bpifbJtnag/viewconfig/

Succes verdersssssssssss ;)

[ Voor 3% gewijzigd door pvr op 23-06-2007 17:19 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
pvr schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:19:
OblivionRuler

Ik zou voor een striker extreem gaan.
Omdat de striker extreem nu een beetje uptodate is qua bios, en stabiliteit.
Draai nu 3,6 ghz zonder probs ;)
Het nieuwst moederbord, @ geheugen @ proc, heeft meestal stabiliteit problemen, en voor je het weet ben je een half jaar verder, voordat alles lekker draait.

Ik heb zelf deze problemen vaak gehad, omdat ik elk jaar het nieuwste moet hebben :+

Op hardwareinfo staat dit moederbord een maad of 4 op 1 ;)

http://www.hardware.info/pcadvice/bpifbJtnag/viewconfig/

Succes verdersssssssssss ;)
Dat lukt ook op een P35 hoor, een striker Extreme is alleen leuk met Stikstof enzo.
Ga voor een P35 bordje, met wat DDR3, als je echt High End wilt. ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:32
DDR3 geheugen is nog onnodig duur, voor dat prijsverschil koop je een dikkere videokaart of snellere CPU, daar heb je veel meer aan (kom op zeg, ik koop voor 175 euro een fatsoenlijk mobo met 2GB geheugen, kreeg ik een week geleden een "aabieding" van een Asus bord met 2GB DDR3 geheugen voor 650 euro in mijn mailbox :X).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

een moederbord wat al een half jaar meegaat is sobieso raar in computerland.
In computerland is een 3-jarige afschrijvingstermijn gebruikelijk, sterker nog, vaak worden PCs 5 jaar gebruikt. Het is juist aan te prijzen dat een fabrikant actieve support (updates etc) levert voorbij de eerste paar weken :o

Je hele insteek in dit topic getuigt van meer geld dat verstand van wat je ermee wilt doen. Begin daar eens wat aan te doen door je wat meer in te lezen. En misschien zelf op te zoeken wat een high-end gamer kan gebruiken ipv alleen maar af te gaan op wat de marketingafdeling van Asus je voorschotelt...

Koffiedik kijken + weinig eigen inzet = dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.