Toon posts:

Orange met server

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Waar zal ik beginnen, Sinds vorige week heb ik mijn kabel verbinding van @Home vaarwel gezwaait. Domme troep, Ik heb nu Orange Family, Wat natuurlijk een stuk sneller gaat. Nu heb ik het netwerk structuur moeten aanpassen, Gigantische problemen sindsdien, Heb ook niet echt het idee meer waar de fout zich kan bevinden.

Het gaat als volgt;

-- Orange Livebox
|
| --- Computer beneden
|
| --- Draadloze Modem (Speedtouch 580) (Ligt beneden naast de Orange Livebox)
| --- Computer op draadloos (Geen problemen mee)
| --- Andere normale pc (Voor mijn broertje)
| ---- Router (DC202 xDSL Modem) (Aangelegt vanwege kabel die naar boven loopt)
|
| --- Server 1 (Webserver)
| --- Server 2 (Mailserver)
| --- Server 3 t/m Server 25 (Vanalles, File opslag, IRC Server, ect ect...)

Oke misschien is dit onlogisch maar probeer wel even een klein plaatje te maken van de momentele situatie; De pc beneden heeft verbinding via de Orange live box en loopt als een zonnetje. De draadloze modem loopt perfect en heeft de instelling (no dhcp) aanstaan. Dan komt de DC202 router. Die heeft alle servers. Die heeft wel een eigen DHCP Server aanstaan (Als ik die uit zet dan krijg ik geen ip-lease voor de server (RAAR?). Maar als ik de dhcp aanhou, heb ik gewoon internet).

Als ik nu naar mijn internet ip navigeer kom ik op de webbased configuratie terrecht van mijn Livebox (Beetje onveilig dus he)..

Wat ik wil is dat de livebox de poort 80 naar de Webserver laat gaan, De webserver heeft het netwerkip: 194.223.4.88, Als DNS Servers: 192.168.1.1 & 194.223.4.254.

Ik ben de weg een beetje kwijt, Ik krijg dus poort 80 niet geopend naar de buitenwereld. Wat is precies het probleem? Mocht ik het zeer onduidelijk hebben uitgelegt, Geef dat ff aan, dan vertel ik wat je weten wilt :o

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Heb je de Router (DC202 xDSL Modem) aangesloten als Switch of als Router ?

Dus zit de kabel van je livebox op het WAN of op het LAN poortje van Router (DC202 xDSL Modem) ? Ik ga ervanuit dat je livebox ook router is en dan moet je dus het LAN poortje van je Router (DC202 xDSL Modem) hebben. Daarop DHCP uitschakelen. En NAT port forwards maken in je livebox

Je Router (DC202 xDSL Modem) speelt dan dus alleen domme switch

[ Voor 12% gewijzigd door raymonvdm op 23-06-2007 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
De DC202 is een router, Het gaat als volgt;

-- ISRA punt -- Livebox
|
| Dit moet ff een kabel voorstellen
|
Speedtouch 580
|
| Dit moet ff een kabel voorstellen
|
DC202

Inderdaad de livebox is ook een router.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nogal onduidelijk uitgelegt; Ik heb de situatie even in screenshots vast gelegt.

Het begint bij de Orange Livebox (192.168.1.1) waar de volgende rule is toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/4qqul8h.png

Ook bij de NAT acties de poort ge-activeerd:
Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/6cgkzed.png

Goed, Lijkt in orde lijkt mij toch? Niet. Vanaf de range 192.168.1.* kan ik de router op 192.168.1.10 niet bereiken, Maar vanaf de server wel via het eigen range adres:
Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/6cdpc0n.png

Als ik tenslote navigeer naar de webbased router op 192.168.1.10 ga kom ik op de webserver uit (haha? wtf).. Ik open dan me phpinfo.php bestand en zie de volgende informatie:
Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/63vt1ep.png

Maar op de router (192.168.1.10) zit een eigen DHCP server, want als ik deze uitzet krijgt de server geen IP adres van de Livebox (192.168.1.1). Hier dus de poorten die ge-opend zijn op (192.168.1.10)
Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/4y804fd.png

Als ik nu naar mijn publieke internet IP ga. Krijg ik de Livebox Configuratie, Zeer onveilig dus, Maar de poort mapping lukt dus ook niet? Wie kan mij helpen in deze situatie :P

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is normaal dat je van binnen je eigen netwerk op je router komt als je je externe ip intyped. Dat is niet onveilig, dat is het pas als andere mensen op het internet ook op je router kunnen komen :)

Die twee routers achter elkaar is niet zo handig. Je kan voor de oplossing van Raymonvdm gaan, dan moet je het dus wel anders aansluiten en niet alleen de dhcp-server uitzetten. Je kan ook op beide routers nat instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 24-06-2007 17:40 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:52

Sa1

ga je vanuit intern naar je externe ip adres verbinden? dat gaat namelijk niet met adsl. Kabel wel, adsl niet...

dus, of je moet in je interne dns je domain naam toevoegen en daar interne nummers aan hangen, OF je post even je extern ip en wij kijken wel of we je website zien.

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06-2025
Volgens mij heb je router na router staan. En dit is zoiezo niet bevordelijk.

Zorg er eerst voor dat je Livebox router speelt. En dat je van de andere 2 (202 en de 580) alleen de LAN poorten gebruikt. En DHCP uitschakelt.

Livebox Lan Poort --> UTP ----> 580 Lan poort1 --> 580 LAN poort 2 --> UTP --> DC202 LAN poort 1 --> DC2002 LAN poort 2 --> UTP --> SERVER.

Alleen je live box is dus router. Als de je vanaf de 192.168.0.x al niet de 192.168.0.10 kan bereiken dan heb je je routers niet zoals bovenstaand aangesloten. Want 192.168.0.x met als subnet 255.255.255.0 is 1 netwerk. Die moeten elkaar dus altijd kunnen zien. Tenzij er nog een Router tussen zit en dat wil je dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt inderdaad, Ik las je bericht en realiseerde me hoe dom ik eigenlijk ben. Ik ben bij de buurman even op internet gegaan en ben naar mijn publieke internet ip gegaan

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/661ttvr.png

yaya! owh ja helaas staat op de DC202 nog steeds de DHCP server aan. Server 4 regelt de rest voor alle andere server betrekkende tot DHCP en DNS. Marzman commentaar over publiek en intern deed eigenlijk een beetje me ogen open haha.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:11:
Dat klopt inderdaad, Ik las je bericht en realiseerde me hoe dom ik eigenlijk ben. Ik ben bij de buurman even op internet gegaan en ben naar mijn publieke internet ip gegaan

[afbeelding]

yaya! owh ja helaas staat op de DC202 nog steeds de DHCP server aan. Server 4 regelt de rest voor alle andere server betrekkende tot DHCP en DNS. Marzman commentaar over publiek en intern deed eigenlijk een beetje me ogen open haha.
Misschien een ideetje. Om je webserver vanuit buiten te testen , moet je even een DNS naam aanvragen. Ik heb bij no-ip.com een gratis DNS Host (A) record laten aanmaken en zo kan ik mijn server via het internet testen (via de DNS naam, natuurlijk)

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:30
Misschien een ideetje. Om je webserver vanuit buiten te testen , moet je even een DNS naam aanvragen. Ik heb bij no-ip.com een gratis DNS Host (A) laten aanmaken en zo kan ik mijn server via het internet testen (via de DNS naam, natuurlijk)
Waarom moeilijk doen, stel even een gratis proxy in en testen maar

is wel traag over het algemeen maar voor te testen is het prima te doen :)

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
GH45T schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:36:
[...]

Waarom moeilijk doen, stel even een gratis proxy in en testen maar

is wel traag over het algemeen maar voor te testen is het prima te doen :)
Volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen. Is evenveel werk. En zo moeilijk is het niet. Het kost je welgeteld tien minuten om het te regelen. En het voordeel, het is niet traag. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door marquis op 25-06-2007 09:27 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:30
marquis schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:26:
[...]

Volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen. Is evenveel werk. En zo moeilijk is het niet. Het kost je welgeteld tien minuten om het te regelen. En het voordeel, het is niet traag. ;)
Er zit wel een verschil tussen. Door alleen een DNS naam aan te vragen kun je nog niets testen. DNS zet alleen de naam om naar je (externe) ip adres. Je zult er echt voor moeten zorgen dat al je internetverkeer extern loopt.

Dit kan onder andere via een proxy. Heeft niet zo heel veel met DNS te maken.
Pagina: 1