Toon posts:

Exchange Custom attributes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om Exchange Custom attributes uit te lezen via de commandline?
Met DSMOD en de standaard tools kom ik niet verder.
Heeft iemand hier ervaring mee?
LDAP zou een mogelijkheid zijn maar is te complex naar mijn idee..

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 15:43 . Reden: typos ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat kan via prima, alleen zal je je er dan wel even in moeten verdiepen. LDAP zoals je noemt is een weg. Daarnaast kan het ook handig zijn om te vertellen wat je wil bereiken, wat je hebt geprobeerd enzo. Dat dit netwerk over professionele netwerken en servers gaat betekent niet dat het dan ook automatisch een helpdesk is waar je je simpele vraagjes zo even kan dumpen ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10
Met DSMOD zal je ook in LDAP moeten verdiepen. Dus hoe je ook went of draait: LDAP :)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
ben het helemaal met je een wbt helpdesk. De vraagstelling was iets te kort door de bocht misschien.

voor een migratie senario zijn er in custom attribute 11 en 12 gegevens opgeslagen van de oude omgeving, te weten profilepath en loginscript.

de reguliere migratie gaat volledig geautomatiseerd. echter er zijn gevallen die handmatig gedaan moeten worden. En daar zijn deze gegevens van belang. Ik heb echter nog geen snelle manier gevonden deze direct uit te lezen.

met dsmod krijg ik geen info te zien over deze velden zou een rechten questie kunnen zijn.
ldap queries mag weer wel maar krijg ik te veel info terug en niet van een specifiek account.
sanfranjake schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:21:
Dat kan via prima, alleen zal je je er dan wel even in moeten verdiepen. LDAP zoals je noemt is een weg. Daarnaast kan het ook handig zijn om te vertellen wat je wil bereiken, wat je hebt geprobeerd enzo. Dat dit netwerk over professionele netwerken en servers gaat betekent niet dat het dan ook automatisch een helpdesk is waar je je simpele vraagjes zo even kan dumpen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 18:06 . Reden: typos ]

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-02 11:31
LDIFDE of CSVDE:

code:
1
ldifde.exe -f export.txt  -r "(&(objectclass=user)(objectcategory=person)(cn=Steeringwheel))"

krijg je alle attributes van de user 'Steeringwheel'

code:
1
ldifde.exe -f export.txt  -r "(&(objectclass=user)(objectcategory=person)(cn=Steeringwheel))" -l extensionAttribute1

krijg je alleen de DN en het extensionAttribute1

ldifde.exe kan je ook vervangen door csvde.exe als je het als csv wilt, de -r is je zoekfilter, doe je bv '-r (&(objectclass=user)(memberof=cn=eenofanderegroep,OU=eenofandereou,dc=corp,dc=bedrijf,dc=nl))”' worden alleen users uit de groep 'eenofanderegroep' geëxporteerd.

Zo moet je wel een heel eind komen dacht ik...

[quote]sanfranjake schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:21:
[/quote]

Toch maar even geholpen, ben toendertijd zelf ook lang aan het zoeken geweest namelijk... ;)

[ Voor 30% gewijzigd door SteeringWheel op 25-06-2007 11:01 . Reden: quote toegevoegd ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Verwijderd

Topicstarter
tnx. _/-\o_ _/-\o_
was zelf met DSQUERY een heel eind gekomen alleen kwam er veel extra output uit.
met deze kom ik op een nette manier bij de attributes.
SteeringWheel schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:59:
LDIFDE of CSVDE:

code:
1
ldifde.exe -f export.txt  -r "(&(objectclass=user)(objectcategory=person)(cn=Steeringwheel))"

krijg je alle attributes van de user 'Steeringwheel'

code:
1
ldifde.exe -f export.txt  -r "(&(objectclass=user)(objectcategory=person)(cn=Steeringwheel))" -l extensionAttribute1

krijg je alleen de DN en het extensionAttribute1

ldifde.exe kan je ook vervangen door csvde.exe als je het als csv wilt, de -r is je zoekfilter, doe je bv '-r (&(objectclass=user)(memberof=cn=eenofanderegroep,OU=eenofandereou,dc=corp,dc=bedrijf,dc=nl))”' worden alleen users uit de groep 'eenofanderegroep' geëxporteerd.

Zo moet je wel een heel eind komen dacht ik...

[quote]sanfranjake schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:21:
[/quote]

Toch maar even geholpen, ben toendertijd zelf ook lang aan het zoeken geweest namelijk... ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:55:
tnx. _/-\o_ _/-\o_
was zelf met DSQUERY een heel eind gekomen alleen kwam er veel extra output uit.
met deze kom ik op een nette manier bij de attributes.
Je kan die ook met ADSI scripting (VBscript) waarschijnlijk nog wel achterhalen zelfs :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Lang leve exchange 2007, daar kun je met powershell heel makkelijk die zaken gewoon uitlezen alleen zal dat voor nu jou probleem niet oplossen.
Pagina: 1