Origineel AV meubel maken

Pagina: 1
Acties:
  • 904 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02 09:29

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik was me al een tijdje voorzichtig aan het orienteren op een netter alternatief voor mijn magazijnstelling-meubel, zeker nu die LCD tv erin staat.

Al brainstormende kwam ik vandaag uit op dit ontwerp, te maken van een verrijdbare scheidingswand:

Afbeeldingslocatie: http://upload.fkees.net/img/3092/Misc002GoTportrait.JPG

De TV komt daar aan te hangen met een (plasma)beugel, er boven en er onder komen twee vierkante gaten van 50x20. Daarin komen open kastjes van 30 cm diep, waarin ik de apparatuur kan plaatsen. Die kastjes steken aan de voorkant maximaal 10 cm uit, de rest dus aan de achterkant. De TV steekt ook 10 cm uit, dus ik denk dat het zo netjes in evenwicht blijft.

In principe kan ik de open kastjes ook vervangen door een plank, zodat de rest open is. Misschien netter, en beter voor de warmteontwikkeling.

Het feit dat ie verrijdbaar is maakt het makkelijker dingen aan te sluiten of vanuit een andere hoek TV te kijken.

Alvorens naar de Gamma te rijden, iemand nog ideeen voor me?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik zou de kastjes niet vervangen voor planken. Dan gaat het verrijdbare wand idee verloren imho.
Je zou in de bovenkant en onderkant van de kastjes luchtsleuven kunnen frezen als je graag de boel koel houd.

Maja voor mijn smaak issie eigenlijk te hoog.
Ik zou de TV boven de rest van de equipment hangen, en dan de equipment allemaal onderin. Desnoods maak je 2 kastjes naast elkaar en dan de hele constructie wat breder.
Wordtie meteen ook een stuk stabieler van.

[ Voor 38% gewijzigd door McKaamos op 23-06-2007 13:25 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
de basis is een beetje smal. Heb je dan geen kans op omvallen?
Nog mooier zou zijn om dat wandje op te hangen aan een rails in je plafond. Maar dat is dan wel weer iets minder praktisch.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02 09:29

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
McKaamos schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:22:
Ik zou de kastjes niet vervangen voor planken. Dan gaat het verrijdbare wand idee verloren imho.
Je zou in de bovenkant en onderkant van de kastjes luchtsleuven kunnen frezen als je graag de boel koel houd.
De gaten zouden dan wel blijven, maar in plaats van rondom betimmeren komt er dan alleen een plank in van 30 cm diep (die dus ook weer voor 10 cm en achter 20 cm uitsteekt).

Qua stabiliteit denk ik wel dat ik de Yamaha receiver en Sony DVD recorder onderaan zet, en de UPC box en macMini in het bovenste gat. Ofzo.

Nederlands is makkelijker als je denkt